سامسونگ می‌خواهد گلکسی S8 امن‌ترین گوشی ساخته شده این کمپانی باشد

سامسونگ با بهره‌گیری از تعداد زیادی استاندارد امنیتی جدید تمام تلاش خود را در گلکسی اس 8 به کار گرفته است تا به‌ نوعی خاطره‌ تلخ گلکسی نوت 7 را به دست فراموشی بسپارد. به همین دلیل تست‌های بی‌شماری روی باتری گلکسی اس 8 انجام می‌شود تا از هر نظر ایمنی این محصول تضمین‌ شده باشد.

سامسونگ تلاش زیادی برای تولید گلکسی اس 8 کرده است تا علاوه بر جذب مشتریان بیش‌تر بتواند محصولی کامل و بدون نقص وارد بازار کند. این کمپانی کره‌ای می‌خواهد گلکسی اس 8 امن‌ترین محصول تولید شده توسط آن‌ها باشد. در بخشی از اقدامات انجام شده در این زمینه تست‌های شارژ و دشارژ متعددی روی حداقل 50 هزار دستگاه گلکسی اس 8 متفاوت انجام شده است. تست کردن تنها راه سنجش تمهیدات امنیتی سامسونگ برای اطمینان از ایمن بودن گلکسی اس 8 نیست. این کمپانی ظرفیت باتری گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس را نیز کاهش داده است اما صدها بار چرخه‌ شارژ مجدد به‌ صورت کامل انجام می‌شود تا بهبود طول عمر باتری گلکسی اس 8 نسبت به گلکسی اس 7 اج عملی شود.

این موارد از آن‌جایی اهمیت دارند که ظرفیت کم‌تر باتری و طول عمر بیش‌تر از جمله عواملی هستند که سامسونگ برای اطمینان از ایمنی باتری‌های پرچم‌داران خود روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده است. البته ظرفیت کم‌تر باتری معمولا با طول عمر و میزان شارژدهی آن رابطه‌ مستقیم دارد و سامسونگ به هیچ عنوان علاقه ندارد باتری ایمن‌تر به این موضوع منجر شود که کاربران طول عمر و شارژدهی بیش‌تر آن را فراموش کنند.

به گفته‌ دپارتمان تحقیق و توسعه‌ سامسونگ، گلکسی اس 8 باید بتواند حدود 95 درصد از ظرفیت باتری خود را حتی پس از دو سال حفظ کند. در حالی که این میزان برای اکثر باتری‌ها به 80 درصد می‌رسد. همین 15 درصد اختلاف می‌تواند قابل توجه باشد؛ چرا که کاهش 20 درصد از ظرفیت باتری نسبت به مقدار اصلی میزان زیادی است و این‌که بعد از دو سال استفاده‌ مداوم بتوان نزدیک به 100 درصد ظرفیت باتری را در اختیار داشت در نوع خود با ارزش است.

باید به این موضوع اشاره کنیم که در آزمایشات سامسونگ میزان شارژدهی و طول عمر باتری از جهات مختلف مانند سوراخ کردن باتری با سوزن و گرما دادن آن تا 70 درجه‌ سانتی‌ گراد در دوره‌های زمانی 7ساعته گرفته تا تست‌های اشعه‌ ایکس برای بررسی موارد غیر معمول و مشکل‌ ساز آزمایش می‌شود. ضمن این‌که سامسونگ هر باتری را به صورت جداگانه تست می‌کند تا مشکل افت آمپر و ولتاژ نداشته باشند. تست کامل هر باتری 5 روز طول می‌کشد. نکته‌ مهم این است که سامسونگ نه تنها به دلیل اطمینان از ایمنی مشتریان، بلکه برای اطمینان کامل از تکرار نشدن ماجرای تلخ نوت 7 این تست‌ها را با جدیت کامل و حساسیت فراوان انجام می‌دهد.

1 در مورد “سامسونگ می‌خواهد گلکسی S8 امن‌ترین گوشی ساخته شده این کمپانی باشد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH