آلکاتل فلش با 4 دوربین و پردازنده 10هسته‌ای معرفی شد

اخیرا شاهد معرفی گوشی هوشمند جدیدی از سوی آلکاتل بودیم. این تلفن هوشمند، بعد از گوشی‌های فلش و فلش 2 که در سال‌های 2014 و 2015 معرفی شده بودند، به نوعی فلش 3 محسوب می‌شود. آلکاتل فلش جدید در قسمت پشت و جلو از دوربین دوگانه بهره می‌برد.

 دوگانه در ابتدا برای اولین بار توسط اچ‌تی‌سی به کار گرفته شد و رفته‌ رفته جای خود را در دل کاربران باز کرد تا این روزها بیش‌تر شاهد گوشی‌های همراه هوشمند تراز اول با دوربین دوگانه باشیم. در این بین تاکنون دوربین دوگانه تنها در قسمت پشت گوشی به خدمت گرفته شده است و این بار آلکاتل با عرضه گوشی هوشمند فلش نشان داد که در قسمت جلوی گوشی نیز می‌توان از مزایای دوربین دوگانه بهره گرفت .

گوشی فلش آلکاتل بدون رونمایی خاصی معرفی شد و از قرار معلوم این گوشی قرار است در کشورهای خاورمیانه به فروش برسد. همان ‌گونه که اشاره شد گوشی هوشمند فلش را به لحاظ سخت‌افزاری نمی‌توان در رده محصولات تراز اول بازار قرار داد اما مشخصات سخت‌افزاری ضعیفی نیز ندارد.

این محصول آلکاتل از پردازنده مدیاتک هلیو مدل ایکس 20 با ده هسته بهره می‌‌برد که شامل 4 هسته کم مصرف کورتکس A53 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز، 4 هسته با مصرف متوسط کورتکس A53 با فرکانس 2 گیگاهرتز و 2 هسته پر مصرف کورتکس A72 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز است. پردازنده گرافیکی این چیپ هم مالی T880 است. در این گوشی هوشمند شاهد حضور 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره سازی و پورت USB نوع C هستیم. به لحاظ نرم‌ افزاری نیز آلکاتل فلش شاهد حضور نسخه 6 اندروید مارشملو است. به این ترتیب تا این‌ جای کار آلکاتل فلش حرف خاصی برای گفتن ندارد.

اما به لحاظ دوربین شاهد ویژگی‌های جدیدی در آلکاتل فلش هستیم. همان ‌گونه که اشاره شد این گوشی،‌ اولین گوشی همراه هوشمند آلکاتل است که در قسمت جلو نیز از دوربین دوگانه بهره می‌برد. پیش از این گوشی‌های ال‌جی V20 و اوپو F3 نیز از دوربین جلو دوگانه بهره‌مند بودند. سنسورهای تعبیه شده در جلو و پشت دوربین آلکاتل فلش به صورت سیاه و سفید و رنگی در نظر گرفته شده‌اند. در دوربین پشت آلکاتل فلش دو سنسور 13 مگاپیکسلی سونی با مدل IMX258 با دیافراگم F2.0 قرار دارد که دقیقا مشابه همان سنسورهایی است که در ال‌جی G6 دیده بودیم. دوربین اصلی این گوشی توانایی ضبط ویدئو 4K را دارد. در قسمت جلو هم یک سنسور 8 مگاپیکسلی در کنار سنسور 5 مگاپیکسلی در آلکاتل فلش خودنمایی می‌کند که گشودگی دیافراگم آن به مانند دوربین پشت دستگاه F/2.0 است. برای هر دو دوربین عقب و جلو این تلفن هوشمند فلش LED دوگانه در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب دوربین‌های تعبیه شده در آلکاتل فلش به لحاظ امکانات قابل رقابت با گوشی‌های تراز اول بازار هستند و ویژگی شبیه به حالت پرتره را که پیش از این در آیفون 7 پلاس دیده‌ بودیم، در آلکاتل فلش نیز شاهد هستیم. از قرار معلوم توانایی ذخیره تصویر با فرمت Raw نیز در این دوربین‌ها تعبیه شده است.

از امکانات و ویژگی‌های دوربین‌های آلکاتل فلش که بگذریم، این گوشی جدید از صفحه‌نمایش 5.5 اینچی IPS با رزولوشن فول‌ اچ‌دی و باتری 3100 میلی‌آمپری بهره می‌برد. در قسمت پشت گوشی نیز شاهد یک سنسور تشخیص اثر انگشت هستیم.

همان ‌‌گونه که اشاره شد آلکاتل فلش در حال حاضر برای بازار کشورهای خاورمیانه در نظر گرفته شده و خبری از عرضه این گوشی در سایر نقاط دنیا به بیرون منتشر نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH