Pixel 2

آیا گوگل در گوشی Pixel 2 از نمایشگری خمیده استفاده می‌کند؟!

به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد که در نسخه بعدی پرچمدارن خود یعنی Pixel 2 و Pixel 2 XL از نمایشگری خمیده استفاده کند. با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

جرات و ریسک سامسونگ برای اولین بار در گوشی گلکسی Note edge تلاشی ستودنی بود. این کمپانی سالها پس از معرفی سری نوت خود و هنگامی بازار تلفن‌های هوشمند به سمت اشباع شدن پیشروی می‌کرد با خلاقیتی بالا رقابت را به نفع خود بازگرداند و روح تازه‌ای را در دنیای اسمارت‌فونها دمید. به طوری که در حال حاضر تولید موبایل‌هایی با صفحه نمایش خمیده نه تنها عجیب نیست بلکه به بازاری جدید و رقابتی تازه برای دست‌یابی به سود بیشتر سازندگان، تبدیل شده است. رقابتی که مسلما بزرگترین برنده آن کمپانی سامسونگ است.

به تازگی گزارش‌هایی از South Korea’s Electronic Times منتشر شده که بیان می‌کند گوگل به دنبال سرمایه گذاری برای تولید صفحه‌نمایشی خمیده از نوع OLED برای نسل بعدی گوشی Pixel 2 است و حتی برای این منظور با شرکت کره‌ای LG Display وارد همکاری شده و قصد دارد تا سقف 880 میلیون دلار برای تولید نمایشگر‌های OLED انعطاف پذیر سرمایه گذاری کند. چه کسی می‌داند؟! شاید باید منتظر دو گوشی دیگر با صفحه‌نمایش خمیده باشیم اما این بار محصولی از سوی گوگل!

تاکنون سازندگان بسیاری در پی تولید موبایل‌هایی با صفحه‌نمایش خمیده همراه با قابلیت‌هایی نظیر گلکسی S8 و S8 پلاس هستند که در حقیقت این ویژگی را از سامسونگ اقتباس کرده‌اند. حتی برخی از شایعات منتشر شده حاکی از این است که کمپانی اپل نیز در نسخه جدید آی‌فون‌های خود از نمایشگری خمیده بهره خواهد برد. به ویژه این خبر زمانی مهم‌تر شد و بیشتر مورد توجه قرار گرفت که جزییاتی درباره تصمیم اپل برای خرید 70 میلیون پنل نمایشی از سامسونگ فاش شد. ذکر این مورد نیز الزامی است که کمپانی LG Display هنوز تصمیم قطعی را برای کمک به گوگل در تولید این نوع نمایشگرها اتخاذ نکرده است و هیچ تضمینی وجود ندارد که گوگل از این طریق بتواند حمایت‌های لازم را جهت تولید پرچمداری با صفحه‌نماش خمیده بدست بیاورد.

حتی اگر گوگل بتواند که LG Display را برای تولید پنل مورد نظر خود متقاعد کند زمان خیلی زیادی تا معرفی رسمی گوشی Pixel 2 و Pixel 2 XL باقی ‌نمانده است و اگر گوگل بخواهد به فاصله یک ‌سال از پرچمدار خود رونمایی کند، بعید است که در این فرصت اندک باقی مانده بتواند از نمایشگری خمیده در نسل جدید اسمارت‌فون‌های خود استفاده کند. به نظر شما آیا Pixel 2 دارای صفحه نمایشی خمیده خواهد بود؟‌ نظر خود را با ما و سایر دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH