برای کالیبره کردن تا‌چ‌آی‌دی آی‌فون 7 و 7 پلاس تنها باید به اپل‌استور مراجعه کنید!

اگر به فوریه سال 2016 بازگردید، حتما به یاد خواهید آورد که تعداد زیادی از دارندگان آی‌فون 6 و آی‌فون 6 پلاس اعلام کردند که با نصب iOS نسخه 9.2.1 به مشکلات بزرگی در تلفن همراه‌شان برخوردند.

بعد از مدتی کاربران متوجه مشکل دار بودن ماژول تا‌چ‌آی‌دی در آی‌فون‌های‌شان شدند و از همین رو تعداد زیادی به سراغ تعمیرگاه‌های غیرمجاز برای حل این مشکل رفتند. درست بعد از این اقدام این دسته از کاربران به طور مداوم با پیغام خطای 53 روبه‌رو می‌شدند و نمی‌توانستند راه حلی برای آن پیدا کنند. بعدها معلوم شد که پیغام خطای 53 مربوط به عدم هماهنگی سنسورهای تاچ‌آی‌دی اپل با سایر بخش‌های سخت افزار بود که توسط همان تعمیرکاران غیرمجاز ایجاد شده بود.

اما اخیرا از اپل توسط یک آژانس تنظیمی استرالیایی به دلیل عدم اجازه به کاربران برای تعمیر تاچ‌آی‌دی‌ آی‌فون‌شان در مراکزی که مورد تایید این آژانس استرالیایی بوده، شکایت شده است. این آژانس به دلیل غیرفعال شدن صدها آی‌فون و آی‌پد توسط اپل، تنها به خاطر تعیمر شدن این دستگاه‌ها در مراکزی که مورد تایید اپل نبودند، از اپل شکایت کرده است.

با وجود تمام قوانینی که برای جلوگیری از پیش آمدن چنین اقداماتی ایجاد شده، اما کمپانی اپل همچنان به کار خودش ادامه می‌دهد و آی‌فون‌هایی را که توسط مراکزی که مورد تایید اپل نیستند تعمیر می‌شوند، غیرفعال ‌می‌کند. این مورد برای آی‌فون‌های جدید این کمپانی هم همچنان ادامه یافته و آی‌فون 7 و آی‌فون 7 پلاسی که توسط این دسته از مراکز تعمیر شوند هم، غیرفعال خواهند شد.

اپل می‌گوید اگر دکمه تاچ‌آی‌دی شما در آی‌فون 7 و آی‌فون 7 پلاس دچار مشکل شد، فقط به مراکز اپل استور و خدماتی رسمی مراجعه کنید تا دکمه تاچ‌آی‌دی را برای‌تان کالیبره کنند. همان طور که می‌دانید دکمه تاچ‌آی‌دی در آی‌فون 7 دیگر حالت مکانیکی نداشته و در آن یک موتور که با محاسبه لرزش کار می‌کند، تعبیه شده است.

 اگر هرگونه مشکلی در دکمه هوم آی‌فون 7 و آی‌فون 7 پلاس پیش بیاید، نمی‌توانیم آن را تعویض کنیم. در هنگام تعمیر عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند باعث آسیب دیدگی دکمه هوم شده باشد. همیشه نمی‌توان به طور صد درصد مطمئن شد که آیا پیش از این دکمه هوم تعمیر شده و یا این که هنگام تعویض نمایشگر شکسته شده سیم اتصال دکمه هوم قطع شده است.

عده زیادی این عقیده را دارند که این سیاست اپل است تا بتواند با تک تک این هزینه‌های دریافتی از کاربران، آی‌فون‌های جدید را بسازد و یا از این راه درآمد بیشتری داشته باشد. اما اپل در پاسخ به این موارد می‌گوید که این اقدامات برای این است که مطمئن شویم تمامی آی‌فون‌ها توسط افراد مورد اعتماد ما تعمیر می‌شوند. بنابراین یادتان باشد در صورت وجود مشکل در آی‌فون‌ و یا آی‌پدتان فقط به اپل استور مراجه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH