5 گوشی‌ هوشمند برتر با نمایشگر خمیده و بدون حاشیه در سال 2017

معرفی اسمارت‌فون‌هایی با صفحه نمایش خمیده یا بدون حاشیه توسط کمپانی‌های مختلف باعث شد که کاربران طرحی واقعی از تلفن‌های هوشمند مدرن را درک کنند. این شکل و شمایل جدید، کاملا ‌گوشی‌های امروزی را از نسل‌های پیشین آنها متمایز کرده و نشان می‌دهد که در سال 2017 باید منتظر اسمارت‌فون‌هایی با حاشیه بسیار کم و لبه‌هایی منحنی شکل باشیم.

این طراحی انقلابی برای اولین بار توسط نمایشگر‌های انعطاف پذیر سامسونگ و ال‌جی در اسمارت‌فون‌های تولیدی آنها دیده شد و مسلما به دیگر گوشی‌های رده بالای امسال هم نفوذ خواهد کرد. به نظر می‌رسد مردم نیز محو زیبایی شمایل درخشان گلکسی S8، ال‌جی G6، شیائومی Mi Mix شده‌اند و آنقدر خوش ساخت هستند که گویی از آینده پا به زمان حال گذاشته‌اند.

در واقع این راهی پیش روی همه سازندگان اسمارت‌فونها است، آنها باید تفکر خود را در طراحی پرچمداران جدید خود تغییر دهند و به چیزی فراتر از آنچه که هست بیندیشند. انتظار داریم که امسال بیش از سه گوشی‌هوشمند برتر با نمایشگر خمیده و بدون حاشیه توسط تولیدکنندگان رونمایی شود، که به احتمال زیاد دو عدد از آنها در کشور چین معرفی خواهد شد، ولی با این وجود هنوز هم ارزش توجه کردن دارند. پس با ما در آی‌تی‌رسان همراه شوید تا نگاهی بر 5 گوشی‌هوشمند برتر با نمایشگر خمیده و بدون حاشیه که مورد انتظار‌ترین دستگاه‌های سال 2017 هستند، داشته باشیم. در این مقاله فقط گوشی‌هایی بررسی شده که به احتمال زیاد دارای این ویژگی هستند، به همین دلیل از گوشی OnePlus 5، نامی آورده نشده است زیرا طبق شایعات این گوشی از نمایشگری با همان طراحی نسل‌ پیشین خود بهره خواهد برد.

1. سالگرد 10 سالگی اپل با بازنگری در طراحی آی‌فون 8

اطلاعات منتشر شده از تحلیل‌گران و منابع معتبر حاکی از آن است که اپل طی قراردادی 95 میلیون دلاری با سامسونگ، تصمیم گرفته است که از نمایشگری خمیده یا بدون حاشیه در نسل بعدی آی‌فون‌های خود استفاده کند و این موضوع به معنای بازنگری در طراحی گوشی‌های اپل با استفاده از نمایشگری خمیده یا انعطاف پذیر از نوع OLED است. شاید آی‌فون 8 شبیه به پرچمدار جدید سامسونگ باشد، ولی مسلما سبک و سیاق خاص اپل در نحوه طراحی اسمارت‌فون‌هایش نیز در آن وجود خواهد داشت.

همچنین ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که با توجه به پیشرفت کم تکنولوژی در زمینه نمایشگر‌های خمیده نباید منتظر تغییر بزرگی در طراحی آی‌فون 8 باشیم. اما همه می‌دانیم که اپل همیشه اپل بوده و در بسیاری از موارد حتی در محدودیت‌ها همواره پا را فراتر نهاده و استاندارد‌های جدیدی در تولید و قابلیت اسمارت‌فون‌ها تعیین و کاربران را شگفت‌زده کرده است. شاید امسال اپل با حرکتی متفاوت بتواند طرفداران خود را باز هم متعجب و راضی کند. البته این را هم باید بیان کرد که اپل در طراحی تلفن‌های هوشمند خود همیشه محتاطانه و محافظه‌کار عمل کرده است، بنابراین شاید نباید منتظر چیزی جز یک موبایل پر زرق و برق تکراری باشیم. به هر حال تصورات بسیاری درباره ساخت و نحوه طراحی نسل بعدی آی‌فون وجود دارد که یکی از آنها تصویر زیر است.

5 گوشی‌هوشمند برتر با نمایشگر خمیده و بدون حاشیه

یکی از مزایای آی‌فون عکس بالا داشتن نمایشگری بدون حاشیه و خمیده است. کسی چه ‌می‌داند؟ شاید همین تصویر آی‌فون بعدی باشد، البته به شرطی که اپل با رقیب دیرینه خود دچار مشکل نشود! ما هم برای معرفی آی‌فون 8 بسیار مشتاق هستیم.

2. و اما باز هم سامسونگ، این بار با گلکسی نوت 8

طبق اخبار منتشر شده، سامسونگ رسما اعلام کرد که با وجود مشکلات بسیار برای نوت 7، تسلیم نشده و میدان را به این راحتی ترک نخواهد کرد. به همین دلیل این طور که معلوم است در ماه‌های آینده باید منتظر معرفی مدل جدیدی از سری نوت کهکشانی‌های سامسونگ باشیم. در واقع سرافکندگی پیش آمده با گوشی گلکسی نوت 7 باعث شد که این شرکت با قدرتی دو برابر به اثبات توان مهندسی بالای خود پرداخته و همچنین به دنبال بازسازی غرور و شهرت لکه‌دار شده‌ خود باشد. به همین علت،‌ سامسونگ به همه طرفدارانش وعده داد که گلکسی نوت 8، یک اسمارت‌فون بهتر، امن‌تر و بسیار خلاقانه بوده و در نیمه دوم سال 2017 رونمایی خواهد شد.

در حال حاضر سامسونگ تنها سازنده‌ای است که از نمایشگرهای خمیده مورد استفاده در گوشی‌های خود بالاترین سود ممکن را بدست می‌آورد، و می‌توان گفت حالا که برخی شرکت‌ها نیز تصمیم گرفته‌اند که گوشی‌های خود را به این قابلیت مجهز کنند، کسب و کار برای سامسونگ بسیار پر رونق می‌شود. در واقع حکایت سامسونگ و صفحه‌نمایش‌های خمیده‌اش، حکایت همان ضرب المثل معروف است که می‌گوید: یک سال بخور نون تره، یک عمر بخور نون کره!! بدون شک نسل بعدی گلکسی نوت از نمایشگر منحنی شکل این کمپانی بهره خواهد برد. گفته می‌شود که این گوشی نسخه بزرگتر و قدرتمند‌تری از گلکسی S8 بوده و از نمایشگری 6.4 اینچی با رزولوشن 4K، پردازنده اسنپ‌دارگون 835 (اگزینوس سری 9) و همچنین از 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد.

علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده این اسمارت‌فون مثل همیشه با رفیق قدیمی خود یعنی قلم S-Pen عرضه می‌شود. اگر امسال بخواهیم یک گوشی هوشمند را به دنبال انتقام و باز پس گرفتن حق خود اعلام کنیم این گوشی قطعا چیزی نیست جز گلکسی نوت 8!

5 گوشی‌هوشمند برتر با نمایشگر خمیده و بدون حاشیه

3. شیائومی و تولید Mi Mix 2

گوشی شیائومی Mi Mix 2 یکی از مهمترین رقیبان برای اسمارت‌فون‌های بدون حاشیه در بازار امسال است. تلفن هوشمندی که سال گذشته با نمایشگری 6.4 اینچی عرضه شد که پس از معرفی پرچمدارن امسال این اندازه بدیهی و عادی است. اگرچه آنچه که شیائومی معرفی کرد یک محصول کامل و بدون عیب نبود، اما این شرکت ثابت کرد که اندکی زمان لازم است تا یک تلفن‌هوشمند تمام عیار با طرحی از آینده تولید شود. شاید این کمپانی بتواند با توسعه سری گوشی‌های Mi Mix به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد. Mi Mix 2 هم‌اکنون با همکاری Phillipe Starck، طراح مشهور در دست توسعه است.

شیائومی در نسخه دوم این تلفن‌هوشمند اعلام کرده است نه تنها قصد استفاده از دکمه‌های فیزیکی در این اسمارت‌فون را ندارد بلکه می‌خواهد که پنل جلویی دستگاه به طور کامل توسط یک نمایشگر و بدون هیچ حاشیه‌ای پوشیده شود. بر طبق گزارشات این گوشی نیز دارای مشخصات بسیار مناسبی است که می‌توان به بهره گیری از آخرین چیپست اسنپ‌دارگون کوالکام، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی، دوربین دوگانه، درگاه USB نوع C و یک باتری با ظرفیت بالا اشاره کرد. Mi Mix 2 نیز احتمالا در نیمه دوم سال 2017 رونمایی خواهد شد، یعنی دقیقا در زمانی که Mi 6 پرچمدار این شرکت از کانون توجهات خارج می‌شود.

5 گوشی‌هوشمند برتر با نمایشگر خمیده و بدون حاشیه

4. گوگل و شاهکاری در گوشی Pixel 2 ؟!

بر طبق گزارشات فاش شده، این غول جستجوی اینترنتی تصمیم دارد که پرچمدار جدید خود در سال 2017 را با نمایشگری خمیده یا دیگر پنل‌های انعطاف پذیر OLED تولید کند. کاملا واضح است که گوگل هم قصد ندارد پا پس کشیده و رقابت در بازار داغ و سودآور گوشی‌های هوشمند را به حریفان کهنه‌کار خود در این صنعت واگذار کند. بنابراین این شرکت با دوست دیرینه خود یعنی ال‌جی وارد همکاری شده و سرمایه‌ای 880 میلیون دلاری را برای توسعه و تولید پنل‌های انعطاف پذیر از نوع OLED به کمپانی الجی واگذار کرده است.

هرچند گوگل اخیرا این خبر را تکذیب کرده اما در حقیقت اگر این مبلغ هنگفت برای تولید نمایشگر‌های مورد نیاز گوگل به LG Display پرداخت نشده، پس شما بگویید این هزینه برای رسیدن به چه هدفی صرف شده است؟

از مدتی قبل نیز شایعاتی در دنیای وب منتشر شد که نشان می‌داد گوگل قصد دارد از جانشین نسل پیشین گوشی Pixel امسال پرده برداری کند. همچنین گفته می‌شود که گوشی Pixel 2 در بخش دوربین (به ویژه عکسبرداری در نور کم) با بهبودهایی همراه شده است. علاوه بر این، پرچمدار جدید گوگل در برابر آب مقاوم بوده و از نسخه پیشرفته‌تری از دستیار مجازی بهره خواهد برد. بله همانطور که می‌بینید در چند ماه آینده باید شاهد رونمایی از Pixel 2 توسط گوگل باشیم.

5 گوشی‌هوشمند برتر با نمایشگر خمیده و بدون حاشیه

5. و در آخر پای یک چینی دیگر نیز در میان است، کمپانی میزو با پرچمدار Meizu Pro 7

در این اواخر کمپانی چینی میزو به طرز غیر منتظره‌ای در سکوت فرو رفته است. شاید بخاطر این است که این شرکت به شدت در حال کار بر روی پرچمدار جدید خود برای سال 2017 است. مدت‌ها پیش در بعضی شایعات حضور نمایشگری خمیده در این اسمارت‌فون تایید شد، تا اینکه بالاخره آقای هوانگ ژانگ، مدیر این کمپانی به صراحت به بهره‌گیری از چنین قابلیتی در طراحی این گوشی اشاره کرد.

به همین دلیل به احتمال زیاد در گوشی Meizu Pro 7 از صفحه‌نمایشی خمیده استفاده خواهد شد. زمان تقریبی پرده برداری از این اسمارت‌فون ماه آپریل یا ژوئن اعلام شده که مطابق با برنامه قبلی میزو در معرفی پرچمدارهای پیشین این سازنده است. همچنین اطلاعات فاش شده بیان می‌کنند که این تلفن‌هوشمند از سنسوری 12 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی (احتمالا دو دوربین در پنل پشتی وجود دارد) و 8 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. هنوز هیچ اطلاعاتی درباره دیگر مشخصات Meizu Pro 7 منتشر نشده و هرگونه موارد لو رفته از منابع غیر معتبر بوده است.

5 گوشی‌هوشمند برتر با نمایشگر خمیده و بدون حاشیه

شما کدام یک از اسمارت‌فون‌های بالا را ترجیح می‌دهید؟ به نظر شما بهترین گوشی با نمایشگر خمیده چیست؟ آیا استفاده از صفحه‌نمایش بدون حاشیه یک ویژگی مثبت خواهد بود یا اینکه فقط آسیب‌پذیری دستگاه را افزایش می‌دهد؟ نظر خود را با ما و سایر دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

2 در مورد “5 گوشی‌ هوشمند برتر با نمایشگر خمیده و بدون حاشیه در سال 2017”

  1. عکساشون یکم چرت بودن
    ولی در کل مننون و مشخص بود ک طرفدار اپل بودین!!
    اپل همیشه اپل است؟؟؟بی مصرف!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH