ویدیوی کالبدشکافی آیفون SE 2020 را ببینید؛ تقریبا همه چیز آن مشابه آیفون 8 است!

آیفون SE 2020 قرار است از امروز به فروش برسد و کالبدشکافی اولیه گوشی نشان می‌دهد که شباهت‌های زیادی بین آن و آیفون 8 وجود دارد.

کانالی به نام Wenzhou Ao Technololgy ویدیویی را در یوتیوب پست کرده و در آن آیفون SE جدید و آیفون 8 را در کنار هم کالبدشکافی کرده تا تفاوت‌های آن‌ها را بهتر نشان دهد.

آیفون SE 2020 هم مثل آیفون 8 به‌راحتی باز می‌شود و فقط به کمی حرارت برای نرم کردن چسب نمایشگر نیاز است. با ذوب شدن چسب‌ها، نمایشگر از فریم جدا می‌شود و می‌بینیم که دقیقا با همان کابل‌هایی نگه داشته شده که نمایشگر آیفون 8. در طول کالبدشکافی، حتی تشخیص اینکه کدام قطعه متعلق به کدام گوشی است سخت‌ به نظر می‌رسد.

اندازه باتری و آرایش قطعات دستگاه‌ها هم دقیقا مشابه هم است. کارشناس ویدیو بیان می‌کند که نمایشگرهای دو گوشی تقریبا یکسان هستند. او نمایشگر آیفون SE را در داخل آیفون 8 بازشده نصب می‌کند و متوجه می‌شود که دقیقا عین هم هستند.

چیدمان مادربوردها هم دقیقا یکسان است. کارشناس چینی، بورد SE را با بورد آیفون 8 عوض می‌کند تا ببیند آیا کار می‌کند یا نه. اولین مشکلی که پیش می‌آید این است که کانکتور باتری SE متفاوت است (به کانکتور آیفون 11 شباهت دارد). بنابراین او باتری را جدا کرده و به جای آن از باتری آیفون 8 استفاده می‌کند. بعد از وصل کردن باتری، SE با مادربورد آیفون 8 به‌طور عادی بالا می‌آید. نمایشگر، اسپیکر و موتور هپتیک گوشی هم بدون هیچ مشکلی کار می‌کنند. با این‌حال، وقتی کارشناس اپلیکیشن دوربین را باز می‌کند، متوجه می‌شود که دوربین اصلی کار نمی‌کند، اما دوربین سلفی بدون هیچ مشکلی کار می‌کند.

طبق این ویدیو به نظر می رسد که ظاهرا اکثر قطعات آیفون SE مستقیما از آیفون 8 به عاریت گرفته شده‌اند. زمان عرضه گوشی هم نشان می‌دهد که اپل در یک حرکت استراتژیک توانسته با به‌کارگیری قطعاتی که سال‌ها پیش تولید کرده، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH