سهم سیستم‌عامل‌ها

اپل با iOS همچنان در آمریکا حکم‌رانی می‌کند، اما در چین همه چیز به نفع اندروید است!

با اینکه هر روز اسمارت‌فون‌ها و دستگاه‌های اندرویدی بسیار متنوعی عرضه می‌شوند، اما همچنان دستگاه‌های اپل که از سیستم‌عامل iOS بهره می‌برند خواهان بیشتری در بازار ایالات متحده آمریکا دارند و این در حالیست که هنوز سهم اندروید در بازار جهانی بیشتر از iOS است.

موسسه تحقیقاتی Kantar World Panel بیان می‌کند که با وجود پیروزی اپل و iOS بر گوگل و اندروید در آمریکا، همچنان اندروید در جهان سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است. بر اساس تحقیقات این پایگاه، اندروید با سهمی معادل 55.9 درصد، از سیستم عامل iOS که سهمی 42 درصدی دارد، پیشی گرفته است.

اما واقعیت این است که این رشد سرسام‌آور و سریع اپل در بازار ایالات متحده در پس‌زمینه باعث بی‌توجهی کمپانی به دیگر مناطق و کاهش شدید سهم سیستم‌عامل iOS در دیگر بازارهای منطقه‌ای از جمله کشور چین شده است.

به عنوان نمونه این کمپانی با کاهش 8.9 درصدی سهم خود در بازار کشور چین مواجه شده، در حالی که اندروید در همین زمان توانسته است رشدی 9.3 درصدی را تجربه کند. این بدین معناست که اندروید با در اختیار گرفتن 86.4 درصد از این بازار به سرعت در حال تبدیل شدن به رایج‌ترین سیستم‌عامل مورد استفاده در کشور چین است و کمپانی اپل تنها توانسته به اندازه 13.2 درصد از این بازار بزرگ بهره ببرد. در حال حاضر این درصد کمترین میزان سهم اپل در چین در سه سال اخیر بوده است.

باید گفت که وضعیت در ژاپن نیز کاملا مشابه با چین بوده و این کمپانی در حال واگذار کردن این بازار به سیستم‌عامل اندروید است. علاوه بر این در کشور استرالیا هم پلتفرم اندروید با گام‌هایی بسیار سریع در حال پیشی گرفتن از iOS است.

به تازگی نیز گزارشی منتشر شده‌ که نشان می‌دهد سامسونگ با کنار گذاشتن اپل، جایگاه نخست را در فروش گوشی‌های هوشمند از آن خود کرده و نکته جالب این است که هنوز گلکسی S8 وارد بازار نشده است. شاید شما نیز مثل ما بی‌صبرانه منتظر هستید تا میزان فروش جدیدترین پرچمدار کمپانی کره‌ای و تاثیر آن را بر بازار جهانی مشاهده کنید. در دو تصویر زیر میزان رشد و افول این دو پلتفرم معروف نشان داده شده است. نظر شما درباره این موضوع چیست؟ آیا اپل پر قدرت باز خواهد گشت؟‌ نظر خود را با ما و سایر دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

سهم سیستم‌عامل‌ها

سهم سیستم‌عامل‌ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH