تعداد کاربران مسنجر فیس‌بوک اکنون به 1.2 میلیارد نفر رسیده است

کاربران مسنجر که سرویس ارتباطی فیس‌بوک محسوب می‌شود براساس آخرین آمارهای ارائه شده توسط این کمپانی از مرز 1.2 میلیون کاربر عبور کرده است.

فیس‌بوک در فاصله‌ یک هفته مانده به برگزاری کنفرانس مخصوص توسعه‌دهندگانش از این موضوع پرده برداشته است که راه را برای درآمدزایی بیش‌تر در برابر رقبایی نظیر گوگل هموارتر می‌کند. مسنجر فیس‌بوک از سال 2011 آغاز به‌کار کرد، در حالی که تا سال 2014 به عنوان یک پیام‌رسان مستقل در اختیار کاربران قرار نداشت. در سال 2014، فیس‌بوک مسنجر را از بدنه‌ شبکه‌ اجتماعی خود جدا کرده و اپلیکیشنی مجزا را به آن اختصاص داد و همین سیاست منجر به افزایش تعداد کاربران مسنجر شد.

این سرویس در ماه جولای سال 2016 میلادی خبر از رسیدن به آمار بیش از یک میلیارد کاربر داد، در حالی که شتاب رشد تعداد کاربران این سرویس روند کندتری را در پیش گرفته است. زیرا این سرویس فاصله‌ 800 میلیون تا یک میلیارد کاربر را در فاصله‌ 6 ماه تجربه کرده است، حال آن که رسیدن به آمار 1.2 میلیاردی بیش از 6 ماه زمان برده است.

این اتفاق دستاورد بسیار بزرگی برای فیس‌بوک محسوب می‌شود؛ زیرا مسنجر این شرکت اکنون در رده اپلیکیشن موفق واتس‌اپ قرار گرفته است. واتس اپ یک اپلیکیشن پیام رسان محبوب است که مالکیت آن نیز به همین کمپانی تعلق دارد. با وجود این که هر دوی این اپلیکیشن‌ها کاربرد نسبتا مشابهی دارند، تعداد بسیار زیادی از کاربران هر دوی آن‌ها را روی گوشی هوشمند خود نصب کرده‌اند. از سوی دیگر مسنجر اکنون موفق‌تر از تعداد بی شماری از دیگر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان است که مالکیت آن‌ها به فیس‌بوک تعلق ندارد. این موضوع نشان می‌دهد که تصمیم فیس‌بوک برای جدا کردن قابلیت پیام‌رسان داخلی این سرویس و عرضه آن به عنوان یک اپلیکیشن مجزا در سال 2014 بسیار درست بوده است.

مسنجر تنها یک پیام‌رسان نیست و کاربران فیس‌بوک می‌توانند هم‌چون اینستاگرام از قابلیت Stories نیز برای اشتراک گذاری اتفاقات روزانه‌ خود استفاده کنند. از جمله‌ قابلیت‌های دیگری که به مسنجر اضافه شده باید به امکان برقراری مکالمات ویدیویی گروهی، استیکر برای دوربین، انواع ماسک و قابلیت‌های دیگری نیز اشاره کرد که باعث شده تا تعداد کاربران بیش‌تری به سوی این سرویس بروند.

در حال حاضر فیس‌بوک سه اپلیکیشن با بیش از یک میلیارد کاربر را در اختیار دارد که آمار بسیار با ارزشی برای این کمپانی است. البته بزرگ‌ترین رقیب آن یعنی گوگل، هفت سرویس با بیش از یک میلیارد کاربر دارد. یکی از دلایل اصلی افزایش تعداد کاربران مسنجر فیس‌بوک را باید در پیوستن دیوید مارکوس، مدیر پیشین پی‌پال خواند که در سال 2014 به عنوان مدیر مسنجر منصوب شد. این در حالی بود که این سرویس تنها 300 میلیون کاربر داشت. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک معتقد است که مسنجر به یکی از ارکان موفقیت شبکه‌ اجتماعی تحت مدیریتش در سال‌های آینده تبدیل خواهد شد. فیس‌بوک در نظر دارد تا با استفاده از تبلیغات در سرویس مسنجر به درآمدزایی از پتانسیل ایجاد شده برای این سرویس که بیش از 1.2 میلیارد کاربر را جذب خود کرده، بپردازد.

تعداد کاربران اپلیکیشن اصلی فیس‌بوک نیز در حال حاضر 1.9 میلیارد نفر است که فاصله چندانی تا 2 میلیارد کاربر ندارد. این در حالی است که تعداد کاربران اینستاگرام اکنون 600 میلیون است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH