کنسول بازی سوییچ، رکورد سرعت فروش نینتندو را شکست

غول بازی‌سازی ژاپنی، آمار فروش کنسول جدید خود، سوییچ را در ماه مارس تنها در کشور آمریکا منتشر نموده که نشان از سرعت بالای فروش آن دارد. طبق این آمار، سوییچ بالاترین سرعت فروش در میان تمامی کنسول‌های تاریخ نینتندو را داشته و حتی می‌توان گفت یکی از برترین‌ها در تاریخ تمام کنسول‌های بازی است.

این فروش خوب چندان تعجب‌برانگیز نیست و علت آن را هم می‌توان در ویژگی قابل‌حمل بودن و امکان بازی کردن در هر مکانی جست و جود کرد. به هنگام خرید این سیستم، یک کنسول به همراه یک دسته بازی دریافت می‌نمایید. بنابراین می‌توان پذیرفت که آمار انتشاریافته از سوی نینتندو اغراق‌آمیز نیست. ژاپنی‌ها ادعا می‌کنند که در ماه مارس و تنها در کشور آمریکا، موفق به فروش 906000 عدد از کنسول سوییچ شده‌اند.

البته سوییچ را نمی‌توان یک کنسول تمام‌عیار دانست. تنها کمی پس از عرضه آن، ایرادها و مشکلاتش هم مشخص شدند که برخی از آن‌ها به‌صورت عمومی اعلام شده و بعضی دیگر، پنهان مانده‌اند. نینتندو اعلام کرده که با مشکلاتی در زمینه تأمین قطعات و ساخت سوییچ روبه‌رو شده، چراکه انتظار چنین فروش خوبی را نداشته است.

سوییچ تنها اتفاق خوب نینتندو در سال 2017 نبوده است. چشم‌بادامی‌ها می‌گویند که بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild در یک ماه، 1.3 میلیون واحد فروخته شده که آن را به پرفروش‌ترین عنوان زلدا در تمام تاریخ تبدیل می‌کند. طبق این آمار، 460 هزار از این تعداد به کنسول Wii U تعلق داشته و 925 هزار دیگر هم برای سوییچ به فروش رفته است؛ درحالی‌که میزان فروش خود سوییچ تنها 906 هزار واحد بوده است!

نینتندو امیدوار است که این فروش خوب، همچنان ادامه داشته باشد چراکه عناوین جدیدی برای سوییچ در راه است. ازجمله این عنوان‌ها، Mario Kart 8 Deluxe و ARMS است که در هفته‌ها و ماه‌های آتی به‌دست مشتریان خواهند رسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH