پیشرفت فیسبوک در شناسایی حساب‌های کاربری جعلی

هر شخص در فیسبوک باید یک حساب کاربری داشته باشد که این حساب فقط و فقط متعلق به همین فرد باشد. ولی افرادی هستند که بیش از یک حساب دارند. یک حساب عمومی، یک حساب خصوصی، یکی برای تجارت و کسب و کار و همچنین یک حساب شخصی. همچنین افرادی نیز هستند که برای اهداف زشت و ناپسند و گاهی اوقات مخرب، اقدام به ساخت حساب‌های کاربری مختلف می‌نمایند.

با توجه به اقدامات امنیتی صورت گرفته، به نظر می‌رسد که این روز‌ها ساختن حساب‌های کاربری جعلی، سخت‌تر از پیش شده است. بنا بر اعلام فیسبوک، تغییراتی اعمال شده است که تشخیص حساب‌های جعلی را برای این شبکه اجتماعی، بسیار آسان‌تر کرده است.

چندی پیش در یک پُست منتشر شده در فیسبوک، مدیر تیم حفاظت و امنیت این شبکه اجتماعی اعلام کرد: “بهبود‌هایی در راستای تشخیص حساب‌های نامعبتر در فیسبوک انجام گرفته است که با توجه به الگو‌های فعالیت کاربر در این شبکه اجتماعی، می‌توان به جعلی بودن حساب‌ها پی برد. بعنوان مثال، سیستم ما می‌تواند تکرار پست‌های مشابه یا افزایش قابل توجه ارسال پیام از سوی یک کاربر را تشخیص دهد. بدین ترتیب انتظار داریم تا بتوانیم انتشار محتواهایی را که از طریق فعالیت‌های غیرمعتبر تولید می‌شوند، تا حد امکان کاهش دهیم. منظور از محتوای غیر‌معتبر، مواردی مانند هرزنامه (Spam) و اطلاعات نادرست یا فریبنده‌ای است که غالبا توسط دارندگان حساب‌های کاربری جعلی، ایجاد و منتشر می‌شوند.

به هر حال، بنا بر گفته این مدیر فیسبوک، آن‌ها در ابتدای راه بوده در تلاش برای بهبود این سرویس هستند. قطعا با گذشت زمان و ادامه این روند، پیشرفت‌های بیشتری نیز در راستای شناسایی حساب‌های جعلی صورت خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH