سامسونگ امکان شخصی سازی دکمه دستیار صوتی بیکسبی را مسدود کرد

چند روز پیش اپلیکیشنی به نام Button Mapper عرضه شد که امکان تعویض عملکرد دکمه سخت‌افزاری بیکسبی را فراهم می‌کرد و برای شخصی‌ سازی این دکمه به منظور اجرای هر اپلیکیشن دلخواهی منتشر شده بود اما ظاهرا سامسونگ در آپدیت جدیدی این امکان را غیرفعال کرده است. این دکمه سخت افزاری به کاربران اجازه می‌دهد دسترسی سریع به بیکسبی داشته باشند.

احتمالا نام دستیار هوشمند بیکسبی را شنیده‌اید. سامسونگ دستیار هوشمندی برای پرچمداران جدیدش در نظر گرفته است که البته در ابتدای عرضه نمی‌توان با دستورات صوتی از آن استفاده کرد. وقتی خبر امکان شخصی‌ سازی آن از طریق یک اپلیکیشن جانبی را شنیدیم خوشحال شدیم که می‌توانیم با این دکمه اپلیکیشن دلخواهی مثل دستیار گوگل و یا دوربین را اجرا کنیم. چندی پیش اپلیکیشنی به نام Button Mapper عرضه شد که توسط توسعه‌ دهندگان سوم شخص ساخته شده بود و به کاربران اجازه می‌داد عملکرد دکمه سخت‌ افزاری این دستیار هوشمند را تغییر دهند اما انگار سامسونگ از این خبر خوشحال نشده و آپدیتی برای کاربران گلکسی S8 و S8 پلاس در ایالات متحده عرضه کرده است که این قابلیت را غیر فعال می‌کند. تاکنون این دکمه از طریق سرویس Accessibility اندروید برنامه‌ ریزی می‌شد و به این ترتیب اپلیکیشن‌ها می‌توانستند با اجازه کاربر آن را شخصی‌ سازی کنند.

گفتنی است با این‌که می‌توان صفحه بیکسبی را از هوم اسکرین حذف کرد اما هیچ راهی برای غیرفعال کردن این دستیار وجود ندارد و سامسونگ ظاهرا می‌خواهد کاربران را مجبور به امتحان کردن و استفاده از بیکسبی کند. طبق گفته‌ها، کاربران قبل از دریافت آپدیت می‌توانستند با استفاده از این اپلیکیشن عملکرد دکمه بیکسبی را تغییر دهند اما پس از این که آپدیت را نصب کردند عملکرد دکمه سخت‌ افزاری به حالت پیش‌ فرض یعنی باز کردن صفحه خانه بیکسبی تغییر یافت. شاید بیکسبی دستیار هوشمند شایسته‌ای باشد اما نه‌ تنها برخی کاربران بعضی مناطق (مانند ایران) نمی‌توانند به‌ آسانی با آن ارتباط برقرار کنند بلکه حتی در ابتدای عرضه رسمی گلکسی S8 و S8 پلاس ناقص خواهد بود. انتظار داریم این آپدیت در سایر کشورها نیز عرضه شود و قابلیت تغییر عملکرد دکمه سخت‌ افزاری بیکسبی در گلکسی S8 و S8 پلاس را غیرفعال کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH