هواوی Nova Smart در اروپا با قیمت 215 دلار عرضه شد

سومین تولیدکننده بزرگ تلفن‌همراه، به تازگی اسمارت‌فون جدیدی را برای بازار اروپا عرضه کرده است. این اسمارت‌فون نسخه تغییرنام یافته هواوی Enjoy 6s است که در کشورهای اروپایی با نام Nova Smart و با پایه قیمتی 200 یورو (215 دلار) عرضه شده است. با توجه به محدوده قیمتی، مشخصات این اسمارت‌فون نیز در سطح یک میان‌رده خواهد بود.

از جمله مشخصات هواوی Nova Smart می‌توان به استفاده از پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون 435 با فرکانس هسته 1.4 گیگاهرتز اشاره کرد که با 2 گیگابایت رم همراهی می‌شود. میزان حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای این اسمارت‌فون 16 گیگابایت است که به وسیله کارت حافظه تا 128 گیگابایت قابل ارتقا است. هواوی Nova Smart از نمایشگری 5 اینچی استفاده می‌کند که وضوح آن به 1280 در 720 پیکسل می‌رسد. دوربین اصلی به کار رفته در این هندست، 13 مگاپیکسلی است که با یک فلاش تک رنگ همراهی می‌شود، در بخش تصویربرداری سلفی نوا اسمارت‌ نیز می‌توانیم یک سنسور 5 مگاپیکسلی را مشاهده کنیم. نیروی مورد نیاز این مجموعه سخت‌افزاری توسط یک باتری 3020 میلی‌آمپری تامین می‌شود و با توجه به مشخصات این اسمارت‌فون می‌توان شارژدهی یک‌روزه را از این باتری انتظار داشت.

دیگر ویژگی قرار گرفته روی این اسمارت‌فون، اسکنر اثر انگشت در بخش پشتی و زیر دوربین اصلی است. از آن‌جایی که این اسمارت‌فون یک دستگاه اقتصادی محسوب می‌شود، وجود این سنسور می‌تواند کمی تعجب برانگیز باشد. با این حال به نظر می‌رسد هواوی سیاست معرفی اسمارت‌فون‌های مقرون به صرفه را در پیش گرفته است و این موضوع شامل استفاده از سنسور اسکنر اثر انگشت در مدل‌های میانی و پایین رده نیز می‌شود. متاسفانه این اسمارت‌فون از یک سیستم عامل قدیمی استفاده می‌کند و به صورت پیش‌فرض به اندروید مارشملو مجهز شده است. از آن‌جایی که عرضه این اسمارت‌فون در مناطق محدودی انجام گرفته است، کمی غیر محتمل به نظر می‌رسد که شاهد ارایه به‌روزرسانی اندروید نوقا برای این اسمارت‌فون باشیم.

منابع خبری اسلواکی اعلام کرده‌اند که فروش هواوی Nova Smart از طریق اپراتورهای O2 و Orange با قراردادهای مختلف و تخفیفات زیاد انجام خواهد گرفت. البته هنوز مشخص نشده است که دیگر اپراتورهای اروپایی هم این اسمارت‌فون را عرضه می‌کنند و یا فروش هواوی Nova Smart محدود به همین دو اپراتور خواهد ماند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH