آی‌فون 8

احتمال دو برابر شدن تولید نمایشگرهای OLED توسط اپل برای آی‌فون‌های جدید

همه می‌دانیم هنوز چند ماه دیگر تا رونمایی از پرچمدار جدید اپل باقی مانده است. با این وجود، شایعات و بمباران‌های خبری بسیاری درباره آی‌فون 8 و دیگر آی‌فون‌های امسال اپل در دنیای وب منتشر شده است. در هر صورت یکی از این اطلاعات فاش شده استفاده اپل از صفحه‌نمایشی OLED در جدید‌ترین گوشی‌‌هوشمند این کمپانی بود که اخیرا نیز توسط ادعاهای زیاد مبنی بر درست بودن این شایعه منتشر شد و به نظر می‌رسد واقعا اپل در حال ساخت آی‌فونی با نمایشگر OLED است.

به تازگی یک تحلیل‌گر معروف به نام مورگان استنلی (Morgan Stanley) رئیس شرکت خدمات مالی آمریکایی، بیان می‌کند که اپل به دنبال این است که آی‌فون جدیدش را همراه با یک تغییر بزرگ نسبت‌ به آی‌فون‌های قبلی معرفی کند، به همین علت ممکن است کوپرتینویی‌ها از نمایشگر‌های OLED در پرچمدار خود استفاده کنند. آقای استنلی تاکید می‌کند:

طبق آخرین اطلاعات ما در ماه نوامبر، کمپانی اپل حدود 50 میلیون پنل OLED را سفارش داده بود ولی اکنون آن طور که معلوم است این رقم دو برابر شده و 100 میلیون پنل نمایشگر از سامسونگ درخواست شده است.

همچنین یادداشتی از سوی آقای استنلی به سرمایه‌گذاران این طرح ارسال شد که باز هم دلالت بر استفاده از پنل‌های OLED در آی‌‌فون‌های اپل داشت. در برآورد‌های اولیه توسط بسیاری از موسسات تحلیل‌گر اقتصادی پیش‌بینی شد که حدود 33 درصد از گوشی‌های امسال اپل به نمایشگر OLED مجهز خواهند شد. در حالی که تجزیه و تحلیل اخیر موسسه فاکس‌کان نشان ‌می‌دهد که این رقم نزدیک به 50 درصد بوده و نیمی از اسمارت‌فون‌های تولیدی ساکنین کوپرتینو ازاین قابلیت بهره خواهند برد.

این محاسبات نشان می‌دهند که شاید به دلیل بالا رفتن حجم تولید گوشی‌های امسال اپل، این سازنده فقط بخشی از اسمارت‌فون‌های خود را با این قابلیت همراه کند ولی اپل اعلام کرده است که این شرکت توانسته مدت زمان لازم برای تولید و قرارگیری این پنل‌ها را در گوشی‌های خود کاهش داده و به همین دلیل همه آی‌فون‌های جدید از این ویژگی برخوردار هستند. استفاده از پنل OLED در آی‌فون‌های امسال در کنار فناوری تشخیص چهره سه بعدی،حتی ممکن است برخی از کاربرانی را که از آی‌فون‌های نه چندان قدیمی استفاده می‌کنند به خرید پرچمدار جدید ترغیب کند.

اما نکته جالب اینجاست که هنوز هم نمی‌توان فهمید که اپل در طراحی گوشی‌ جدید خود چه نقشه‌ای در سر داشته و طراحی آی‌فون 8 چگونه خواهد بود. برخی بر این باورند که به خاطر بهره‌گیری از این پنل‌ها آی‌فون 8 به نمایشگری تخت که تمام سطح جلویی گوشی را پوشانده مجهز خواهد شد. در نهایت می‌توان گفت این موضوع کاملا به نفع دو غول کره‌ای سازنده موبایل یعنی ال‌جی و سامسونگ خواهد بود، چرا که آنها از مهمترین تولیدکنندگان این پنل‌ها بوده و گزارشات نشان می‌دهد که کمپانی سامسونگ به تنهایی توانسته 9 میلیارد دلار از این فناوری سودآوری کند و به نظر می‌رسد این رقم بخاطر توجه اکثر سازندگان به نمایشگرهای موبایل افزایش خواهد یافت. در هر صورت، آنچه که مشخص است استفاده از پنل‌های OLED در اسمارت‌فون‌های امسال اپل بوده و بسیاری از منابع گوناگون بر این موضوع تاکید دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH