متخصصان ماهواره‌ای گوگل

اپل چند تن از کارشناسان ماهواره‌ای گوگل را استخدام کرد

بر اساس گزارش بلومبرگ، اپل دو تن از کارشناسان ماهواره‌ای گوگل، جان فنویک و مایکل ترلا را استخدام کرد. شرکت گوگل پیش از این شرکت جان فنویک با نام Skybox را خریداری کرده بود و از آن برای تصویر برداری ماهواره‌ای استفاده می‌کرد، اما اخیرا گوگل این بخش از کسب‌وکار خودش را به Planet Labs فروخته و ترجیح داده به جای آنکه از Skybox به عنوان اپراتور شبکه ماهواره‌ای خودش استفاده کند، صرفا نقش کلاینت را ایفا کند. بر همین اساس جان فنویک و مایکل ترلا مدتی بود که به دنبال فرصت شغلی بهتر بودند.

اما سوال اساسی‌تر این است که اپل مشغول چه کاری است که اکنون نیاز به کمک اشخاصی مثل فنویک، هدایت کننده سابق عملیات فضایی گوگل و ترلا، مهندس ماهواره‌ای شرکت گوگل احتیاج پیدا کرده؟! بلومبرگ در این زمینه حدس‌هایی می‌زند که در میان همه، محتمل‌ترین گزینه این است که این دو متخصص به اپل پیوسته‌اند تا به این شرکت کمک کنند در فناوری‌های ماهواره‌ای پیشرفت کند؛ حال این فناوری می‌تواند برای تصویربرداری باشد یا برای ارتباطات ماهواره‌ای.

این گزارش همچنین حاکی از این است که شرکت اپل اخیرا با بویینگ نیز در ارتباط بوده تا بتواند به عنوان عضوی از عملیات هوافضای بویینگ، از طریق هزاران ماهواره بتواند روی سطح زمین دسترسی به اینترنت را فراهم کند. شرکت تسلا هم برنامه‌های مشابهی دارد و در حال حاضر مشغول به دست آوردن منابع مالی کافی برای افکار بزرگ خودش در حیطه فضا و ماهواره‌ها است.

با این توضیحات این احتمال هم وجود دارد که این دو متخصص سابق شرکت گوگل که اکنون به اپل پیوسته‌اند اصلا در زمینه ماهواره‌ها مشغول به کار نشوند، آن هم با توجه به اینکه آنها قرار است در اپل تحت نظارت گرگ دوفی، موسس سابق شرکت Dropcom به فعالیت بپردازند. جالب است بدانید که شرکت Dropcom قبلا توسط شرکت Nest خریداری شد و آلفابت (شرکت مادر گوگل) هم Nest را خرید و گرگ دوفی لاجرم کارمند آلفابت شد و در نهایت از آلفابت به اپل پیوست.

دست آخر باید گفت که فنویک و ترلا هر دو افراد بسیار باهوشی هستند؛ کسانی که هم از لحاظ دانش و هم تجربه روی بلندترین قله‌ها ایستاده‌اند. فارغ از اینکه در زمینه فناوری‌های فضایی در اپل مشغول به کار شوند یا اینکه سوژه‌های کاری دیگری را دنبال کنند، شرکت اپل به این دو نفر به چشم دارایی‌هایی بسیار ارزشمند نگاه می‌کند. در هر حال، مسلما اپل اخیرا افراد جالب توجهی را به استخدام خود در آورده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH