بررسی بازی والیبال مدرن 2016: والیبال به سبک ایرانی

امروزه محبوبیت ورزش والیبال با قهرمانی‌های پی در پی تیم ملی والیبال ایران روز به روز در حال افزایش است و بالطبع بازی‌های ساخته شده در این سبک نیز محبوبیت روز افزونی پیدا می‌کنند. بازی والیبال مدرن 2016 هم از این دسته بازی‌ها بوده که با ایده نوآورانه خود با اقبال ویژه‌ای روبرو شده است. این بازی توسط استودیو بازی سازی دیاکو و به وسیله موتور بازی سازی یونیتی ساخته شده است.
اکنون می‌خواهیم به بررسی این بازی جذاب بپردازیم.


گیم پلی
با ورود به بازی والیبال مدرن 2016 با سه بخش اصلی روبرو خواهید شد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. بخش اول سلاطین والیبال نامیده شده است که در آن با ساخت یک تیم، دیگر باشگاه‌های موجود در سایر نقاط جهان را به مبارزه طلبیده و به تدریج تیم خود را قوی می‌کنید. این بخش آنلاین است و برای استفاده از آن به اتصال قوی اینترنت نیاز نخواهید داشت ولی در سرعت پایین مدت زمان بیشتری را باید انتظار بکشید.

سلاطین والیبال خود از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که برای بهبود تیم و بالا بردن قدرت آن به شما کمک می‌کنند. در این بخش‌های متنوع می‌توانید از گیمر‌های موجود، بازیکن بگیرید یا بازیکنان خود را به آن‌ها بفروشید، یک مربی برای آموزش بازیکنان استخدام کنید، مربی بدنساز به خدمت بگیرید تا روی استقامت و قدرت بدنی تیم کار کند، دکتر داشته باشید تا مصدومیت بازیکنان را بهبود بدهد و یا با استفاده از رتبه بندی روزانه مقام خود را بر اساس رده‌های کشوری، استانی و شهری مشاهده کرده و از وضعیت تیم مطلع شوید.

در سلاطین والیبال لیگ‌ها و تورنومنت‌های متفاوتی در نظر گرفته شده که با شرکت در آن‌ها و بازی با تیم‌های مختلف می‌توانید به صدر جدول رسیده و بهترین تیم را داشته باشید.

بخش دیگر والیبال مدرن، بازی دوستانه است که با انتخاب دو تیم ملی از بین تیم‌های موجود می‌توانید به بازی کردن بپردازید و اوقات فراغت خود را به بهترین وجه بگذرانید. بخش بازی دو نفره هم برای به چالش کشیدن دوستانتان در نظر گرفته شده ولی هنوز در دسترس قرار نگرفته است. امیدواریم در بروزرسانی‌های آینده این بخش هیجان انگیز هم به بازی والیبال مدرن 2016 افزوده شود.

صفحه اصلی شامل بخش‌های دیگری هم هست. در بخش تمرین دو گزینه در نظر گرفته شده که در یکی از آن‌ها قوانین والیبال گنجانده شده و به شما راه و روش این بازی را می‌آموزد و دیگری برای تمرین تیمی ساخته شده تا چگونگی لذت بردن از بازی والیبال مدرن را به شما نشان دهد. در این بازی می‌توانید گزارشگری کیومرث کرده، تیم‌های بیشتر و توپ‌ها و استادیوم‌های مختلف را با پرداخت مبلغ اندکی در اختیار داشته باشید. بخش تنظیمات هم برای افزایش یا کاهش صدا، کیفیت گرافیکی، سرعت بازی و امتیاز ست در نظر گرفته شده است.

حال اگر یکی از بخش‌های اصلی را انتخاب کنید و وارد بازی شوید، 12 بازیکن را در زمین خواهید دید که در هر تیم ۶ نفر قرار دارند. در این صفحه، کلید حرکتی برای تغییر مکان بازیکنان و دو کلید برای سایر حرکات آنان قرار داده شده است. کلید اول که حرف A درون آن دیده می‌شود، برای سرویس ساده، پاس و آبشار زدن تعبیه شده و کلید دیگر که آن را با حرف B مشخص نمودند برای پرش مدافعین، دریافت کردن و سرویس پرشی استفاده می‌شود. اگر از تمامی این کلید‌ها به خوبی و در جای مناسب استفاده کنید سریعا پیشرفت کرده و در این بازی حرفه‌ای می‌شوید.


گرافیک
والیبال مدرن 2016 در این زمینه مانند سایر بخش‌ها عمل نکرده و نباید انتظار زیادی از آن داشت. چهره اصلی بازیکنان مشخص نیست و فقط چند کاراکتر برای آن‌ها در نظر گرفته شده که چنگی به دل نمی‌زنند. کیفیت تصاویر محیط زمین بازی ناامید کننده هستند مخصوصا محل تماشاچیان که بدترین نقطه این بازی در بخش گرافیک به شمار می‌آید. حرکات و عکس العمل بازیکنان در حالی که با واقعیت تفاوت دارد اما برای یک بازی به خوبی شبیه سازی شده اند. وقتی مشغول بازی کردن می‌شوید هیچ صحنه گرافیکی خاصی به چشم شما نخواهد آمد و پس از مدتی از بازی خسته خواهید شد.

موسیقی و صداگذاری
موسیقی والیبال مدرن 2016 با سبک ورزشی این گیم هماهنگ است و حس خوبی برای بازی کردن به گیمر می‌دهد تا به نتایج بهتری دست پیدا کند. متاسفانه این بازی در بخش صدا گذاری ضعیف عمل کرده و هیچ صدایی در زمان انجام حرکاتی مثل سرویس زدن یا پاس دادن به گوش نمی‌رسد. خوشحالی بازیکنان و تشویق تماشاچیان هم بسیار مصنوعی طراحی شده است.

جمع بندی
بازی والیبال مدرن 2016 با اینکه نقاط ضعف نه‌چندان کوچکی دارد اما می‌تواند یکی از بهترین و سرگرم کننده‌ترین بازی‌های شبیه سازی والیبال باشد که تاکنون آن را تجربه کرده‌اید. پس اگر شما هم به این دسته از بازی‌های ورزشی علاقه دارید، به هیچ وجه والیبال مدرن 2016 را از دست ندهید. شما می‌توانید این بازی جذاب را برای سیستم عامل اندروید از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH