دوربین سلفی بهترین پرچمدار‌های بازار

مقایسه دوربین سلفی بهترین پرچمدار‌های بازار؛ ال‌جی G6، گلکسی +S8، آیفون 7 و پیکسل گوگل

همه ما می‌دانیم که کاربران علاقه زیادی به گرفتن عکس‌های سلفی دارند. در حقیقت این موج از زمانی شروع شد که دوربین جلوی گوشی‌های هوشمند قوی‌تر شده و شاهد عکس‌هایی خارق‌العاده حتی در صورت استفاده از دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند بودیم. اسمارت‌فون‌های امروزی نیز بسیار در این بخش توسعه یافته‌اند و سازندگان سعی می‌کنند امکانات جدیدی را به دوربین جلویی گوشی‌های خود اضافه کنند. در این مقاله قصد داریم دوربین سلفی بهترین پرچمدار‌های بازار از جمله: ال‌جی G6، گلکسی +S8، آیفون 7 و پیکسل گوگل را باهم مقایسه کنیم، پس اگر شما هم جز علاقمندان به عکسای خویش‌انداز هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کاربران هنوز هم از عکس‌های سلفی استقبال می‌کنند. به همین خاطر کمپانی سازنده موبایل به قرار گرفتن یک دوربین جلوی عالی در اسمارت‌فون خود اصرار دارند. در واقع، معمولا گوشی‌های پرچمدار در این بخش، از موبایل‌های میان‌رده یک قدم جلوتر بوده و جایگاه بهتری را نسبت به آنها کسب می‌کنند. به همین دلیل اگر می‌خواهید تلفن‌هوشمند قدرتمندی در این قسمت داشته باشید بهتر است مستقیما سراغ پرچمدارهای موجود در بازار بروید. در این مقاله سعی کردیم تا دوربین سلفی اسمارت‌فون‌های ذکر شده را از جنبه‌های مختلف نقد و بررسی کنیم. خب برویم سراغ بحث اصلی:

صحنه اول: یک عکس سلفی ساده

در صحنه اول سعی کردیم عکسی ساده برای شما از چهره و لباس بگیریم تا متوجه شوید که هر کدام از این دوربین‌ها چقدر در ثبت رنگ لباس‌ها و جزییات ریز تصاویر موفق عمل کرده‌اند. بنابراین در این صحنه با هریک از این اسمارت‌فون‌ها تصویری گرفته شده است. آپارتمان موجود در عکس از نور مناسبی بهره نمی‌برد و این بدین معناست که همه این گوشی‌های هوشمند در وضعیت روشنایی بدی قرار گرفته‌اند و به همین خاطر در چنین شرایطی رسیدن به پیروزی در اولین نبرد بسیار دشوار است. تصویر سلفی گرفته شده از گلکسی S8 پلاس علاوه بر اینکه روشنایی بالایی دارد، دچار اشباع رنگ زیادی نیز شده و در برخی قسمت‌ها جزییات چهره من را نشان نداده و می‌توان گفت نتیجه کار اندکی شسته رُفته بوده اما همین عکس در پرچمدار ال‌جی با رنگ‌هایی واقعی‌تر ثبت شده و در عین حال کنتراست این تصویر نیز بالا است. از سوی دیگر، این صحنه در آی‌فون 7 مانند فیلتر‌های اینستاگرام گرفته شده. در این بخش گوشی پیکسل گوگل بهترین عملکرد را داشته و با به خوبی به تصویر کشیدن جزییات و رنگ‌هایی نزدیک به واقعیت، سلفی بهتری را از دیگر رقبا گرفته و این قسمت را با شکست دادن آنها پشت سر گذاشته است.

دوربین سلفی بهترین پرچمدار‌های بازار

صحنه دوم: من و کلیسا همین الان یهویی!

وجود پس‌زمینه‌های روشن در همه صحنه‌ها معمولا باعث می‌شود که دوربین برخی از اسمارت‌فون‌های امروزی دچار اشتباه شده و پشت سوژه مورد نظر بسیار روشن‌تر یا تاریک‌تر از آنچه که در واقعیت هست، شود. گوشی پیکسل گوگل این بار تاریک کردن کامل این صحنه را انتخاب کرده و با وجود اینکه جزییات را به خوبی به نمایش گذاشته اما به خاطر تاریکی بیش از حد همه چیز بی‌روح و بسیار یکنواخت شده، طوری که هیچ اثری از زندگی در این عکس پیدا نخواهد شد، علاوه بر این، تصویر گرفته شده دارای مقدار زیادی رنگ قرمز بوده که نمی‌دانیم از کجا به آن اضافه شده است! سه گوشی‌هوشمند دیگر روشن‌تر کردن تصویر را انتخاب کرده‌اند که متاسفانه نتیجه آن سفید شدن بیش از حد معمول کل این تصویر بوده و تنها نکته قابل ذکر برتری کوچک آی‌فون 7 در عمق دادن به تصاویر و طبیعی‌تر نشان دادن این صحنه نسبت به دیگر رقبا است.

دوربین سلفی بهترین پرچمدار‌های بازار

به طور کلی سلفی گرفته شده با پرچمدار سال گذشته اپل، احساس بهتر و واقعی‌تری از این صحنه به ما می‌دهد اما باید بیان کرد دوربین این گوشی جزییات بسیاری از ابرهای درون آسمان را از دست داده است. همچنین مقام دوم نیز در این بخش با اختلافی بسیار کم به ال‌جی G6 داده خواهد شد. در هر صورت به جرات می‌توان گفت که عملکرد این چهار اسمارت‌‌فون در چنین صحنه‌هایی بسیار نامناسب بوده و نیاز به بهبود‌های بیشتری دارد.

صحنه سوم:‌ فضای آزاد

در این بخش پرچمدار ال‌جی به خوبی توانایی‌های خود را نشان داده و بدون شک برنده بلامنازع این بخش خواهد بود. چرا که تصویر گرفته شده دقیقا من هستم با رنگ‌هایی کاملا واقعی! عکس ثبت شده با اسمارت‌فون دیگر شرکت کره‌ای و همچنین پیکسل گوگل، اندکی قرمز شده و بخش‌های سبز رنگ بوته‌‌ها در عین ناباوری زرد شده‌‌اند، مورد دیگر نبود جزییات کافی به خاطر افزایش بیش از حد روشنایی در عکس گوشی گلکسی S8 پلاس و تار شدن چند بخش کوچک از این صحنه بوده و آی‌فون 7 نیز نتوانسته آنطور که باید این صحنه را به تصویر کشیده و نتیجه کار آن کمی زرد رنگ شده است.

دوربین سلفی بهترین پرچمدار‌های بازار

صحنه چهارم: من و دلفین دوست عزیزم

داشتن دوستان زیاد موهبت بسیار خوبی است، حتی اگر آنها فلزی باشند و دلفین! در واقع در زمان گرفتن این سلفی آسمان آن‌قدر هم که در این عکس‌ها نشان داده شده تیره نبود و شاید به اشتباه افتادن دوربین گوشی‌های هوشمند بخاطر این بود که نور آفتاب به صورت کاملا مستقیم به چهره من تابیده است. نکته‌ای که کهکشانی سامسونگ اصلا متوجه آن نشده و تصمیم گرفته بازهم روشنایی کل تصویر را افزایش دهد که باعث شده یک طرف صورت من بسیار روشن شود. در این صحنه مدال افتخار بر گردن آی‌فون 7 و اهالی کوپرتینو انداخته می‌شود چرا که همه چیز را از جمله: نور خورشید، سایه‌ها و رنگ‌ها بسیار خوب ثبت شده‌اند. دوربین پیکسل کنتراست بسیار زیادی را به تصویر اعمال کرده و G6 نیز با اینکه رنگ‌هایی بسیار واقعی را به ارمغان آورده اما مانند دیگر همتای کره‌ای روشنایی تصویر بی‌دلیل افزایش یافته است. ولی هنوز رقابت تمام نشده و برای بازگشت به این نبرد همچنان فرصت هست.

دوربین سلفی بهترین پرچمدار‌های بازار

صحنه پنجم:‌ ساحل زیبا

همیشه رفتن به ساحل به گرفتن‌ عکس‌هایی زیبا با جلوه‌هایی عالی منجر خواهد شد بنابراین این تصویر شاید بهترین عکس گرفته شده در کل این مقاله باشد. با اینکه می‌توان عملکرد کلی دوربین همه چهار اسمارت‌فون بررسی شده در این مقاله را خوب ارزیابی کرد ولی اگر موشکافانه به این صحنه بازگردیم، مشاهده خواهیم کرد که آی‌فون 7 و پیکسل سلفی ضعیف‌تری را نسبت به دو اسمارت‌فون دیگر گرفته‌اند و این تصویر در هردو گوشی کمی زرد رنگ‌‌تر از واقعیت نشان داده شده ولی گلکسی S8 پلاس و پس از آن ال‌جی G6 با اختلاف ناچیز، عملکرد تحسین برانگیزی را از خود برجای گذاشته‌اند و هر دو رقیب کره‌ای در این بخش به موفقیت چشمگیری دست یافته‌اند.

دوربین سلفی بهترین پرچمدار‌های بازار

صحنه ششم: گل‌های رنگارنگ

این صحنه بخاطر داشتن رنگ‌های تند و متنوع، مطمئنا حقایق بسیاری درباره دوربین این اسمارت‌فون‌ها آشکار خواهد کرد. به دلیل اینکه در این تصویر زاویه گرفتن سلفی بسیار مهم است بسیار سعی شده همه عکس‌ها از یک زاویه دید مشخص گرفته شوند. تصویر زیر نتیجه این مرحله را به خوبی مشخص می‌کند. گوشی ال‌جی G6 به خوبی توانسته تعادل مناسبی را بین عناصر مختلف تصویر و به خصوص در ثبت رنگ لاله‌های قرمز برقرار کند. دوربین این اسمارت‌فون از اشباع رنگ‌ها جلوگیری کرده و کاملا کمپانی ال‌جی شایستگی خود را نشان داده است. پس از آن، پیکسل گوگل هم عملکردی تقریبا مشابه G6 داشته و با کمی چشم‌پوشی از ایرادات جزئی می‌توان به تصویر ثبت شده توسط آن نمره قبولی داد. در این صحنه عملکرد آی‌فون 7 چندان خوب نبوده و تصویر این تلفن‌‌هوشمند دچار زردی زیادی است. همچنین پرچمدار جدید سامسونگ هم نتوانسته تصویر زیبایی را ثبت کند و لاله‌های قرمز در این آزمایش بسیار غیر واقعی و پررنگ‌تر از آنچه که هست به تصویر کشیده شده است. واقعا باید ال‌جی را بخاطر این دقت بالا در تفکیک و نمایش طبیعی رنگ‌ها در دوربین سلفی گوشی G6 تشویق کرد.

دوربین سلفی بهترین پرچمدار‌های بازار

صحنه هفتم: پاستای خوشمزه

در این مرحله اسمارت‌فون‌های مذکور باید عملکرد خود را در محیطی با نور و جزییاتی نسبتا کم محک بزنند. همه عکس‌های گرفته شده با این چهار گوشی، با روشنایی کمی همراه شده‌اند ولی این بار سامسونگ به میدان نبرد بازگشته و تصویر بهتری را ثبت کرده است. جزییات مناسب، روشنایی قابل قبول از دلایلی است که پرچمدار سامسونگ را در این تست از دیگر حریفان متمایز کرده ولی باید گفت به جز ال‌جی G6 که سلفی واقعا بی کیفیتی را گرفته (کنتراست تصویر بسیار پایین است) بقیه اسمارت‌فون‌ها نتیجه رضایت‌بخشی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

دوربین سلفی بهترین پرچمدار‌های بازار

صحنه هشتم: رنگ موهای من!

همانطور که در تصویر زیر هم مشاهده می‌کنید، دوربین سلفی آی‌فون 7 همه چیز را به رنگی متمایل به زرد درآورده و پیکسل نیز بدترین تصویر ممکن را به ثبت رسانده است. این عکس دارای روشنایی باورنکردنی و غیر طبیعی است. بر خلاف این دو، پرچمداران کره‌ای عملکرد قابل ملاحظه‌ای را از خود نشان داده‌‌اند اما بازهم دوربین گلکسی S8 پلاس دچار اشباع رنگ بیش از حد شد و ال‌جی G6 به نتیجه‌ای طبیعی‌تر دست یافته است.

دوربین سلفی بهترین پرچمدار‌های بازار

و در آخر… جمع‌بندی و برنده این رقابت نفس‌گیر

قبل از اعلام نتیجه باید گفت که همه ما می‌دانیم هر چهار اسمارت‌فون این بررسی، از دوربین‌های خارق‌العاده و تراز اولی استفاده می‌کنند و همچنین ممکن است رنگ‌های اشباع شده را بیشتر از عکس‌های طبیعی مورد پسند برخی از کاربران قرار بگیرد. تنها چیزی که ما در این مقاله قصد بررسی آن را داشتیم این بود که کدام دوربین سلفی همه چیز را آنطور که هست نمایش داده و کمتر دچار اشتباه خواهد شد. آی‌فون 7 معمولا تصاویری با بیشترین جزییات ممکن را ثبت می‌کند که در عین حال گاهی با مشکل زردی همراه می‌شوند. پرچمدار ال‌جی در اغلب مواقع خروجی طبیعی‌‌تر و مشابه‌تری به واقعیت دارد ولی در برخی موارد کیفیت این تصاویر بخاطر مشکل تکه‌تکه شدن جزییات پایین‌تر از حد انتظار می‌آید. کهکشانی سامسونگ نیز در همه زمینه‌‌ها عملکرد قابل قبولی دارد ولی نباید در بعضی عکس‌ها از اشباع بیش از حد رنگ‌ها در دوربین سلفی این گوشی غافل شد. آخرین دستاورد گوگل نیز تصاویر خوبی را ثبت می‌کند ولی عموما این عکس‌ها از نظر کیفیت در پشت‌سر تصاویر گرفته شده با رقیبان معروفش قرار می‌گیرند.

دوربین سلفی بهترین پرچمدار‌های بازار

می‌بینید که کمپانی ال‌جی توانسته همه‌چیز را به خوبی مدیریت کرده و بهترین عملکرد را در میان دوربین سلفی دیگر حریفان خود ارایه دهد و این خبری بسیار خوشحال‌کننده برای علاقمندان به عکس‌های سلفی و همچنین کمپانی ال‌جی است. در مقام دوم نیز گوشی گلکسی S8 پلاس قرار دارد که با اختلاف کمی مقاوم اول را به همتای کره‌ای خود واگذار کرده است و در نهایت نیز آی‌فون 7 اپل و پیکسل کمپانی گوگل قرار دارند که باید به این نکته اشاره کرد که کیفیت عکس‌های این دو گوشی هیچ‌گاه بد نبوده و بسیار مناسب است اما در مقایسه با پرچمداران ال‌جی و سامسونگ در رده پایین‌تری قرار می‌گیرند. مطمئنا همه این گوشی‌ها اگر در روشنایی مناسب، زاویه دید عالی و در برابر صحنه‌ای زیبا قرار بگیرند فارق از اینکه ساخت کدام کمپانی باشند، به جرات می‌توان گفت که تصاویر شگفت‌انگیزی با آنها ثبت خواهد شد. شما کدام اسمارت‌فون را برای سلفی ترجیح می‌دهید؟ نظر خود را با ما و سایر دوستانتان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

4 در مورد “مقایسه دوربین سلفی بهترین پرچمدار‌های بازار؛ ال‌جی G6، گلکسی +S8، آیفون 7 و پیکسل گوگل”

  1. کاری با امتیازات ندارم اما به چشم من،عکسهای آیفون زیبا تر دیده میشدن.حالا ممکن از بعد تخصصی، انتخواب من درست نباشه.اما من دوربینی رو میپسندم که عکسهاش گرم وخوش رنگ و لعاب و پوستری و شارپ باشه هرچند غیر طبیعی و اغراق شده به نظر بیاد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH