گوگل پلی موزیک برای سامسونگ تصویر اصلی

آشنایی با قابلیت‌های خاص نرم افزاری موجود در گوشی‌های سامسونگ

اگر گوشی سامسونگ داشته باشید، بدون شک با قابلیت‌های مختلفی در آن روبه‌رو شده‌اید. ممکن است با تعداد زیادی از آن‌ها آشنایی نداشته باشید و به طور دقیق ندانید هرکدام چه کاربردی دارند. در این مطلب سعی داریم شما را با تمامی قابلیت‌‌های نرم افزاری خاص موجود در گوشی‌های سامسونگ آشنا کنیم. پس همراه ما باشید.

تعدادی از این قابلیت‌ها تنها بر روی دستگاه‌هایی که از اندروید نوقا استفاده می‌کنند، قرار گرفته است. البته بیشتر آن‌ها در اندروید نسخه مارشمالو هم موجود هستند. دقت کنید که ما این ویژگی‌ها را بر روی گوشی گلکسی S6 با اندروید نوقا امتحان کرده‌ایم و احتمال دارد در بعضی از مدل‌ها به همه آن‌ها دسترسی نداشته باشید.

One-Handed Mode

یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌هایی که چند مدتی است بر روی تلفن‌های هوشمند قرار گرفته، ایجاد تغییرات در رابط کاربری برای استفاده از گوشی توسط یک دست است. با وجود بزرگ بودن نمایشگر در بعضی از مدل‌های گوشی‌های سامسونگ، مانند گلکسی S8 پلاس، استفاده از گوشی توسط یک دست شاید برای کاربر بسیار دشوار باشد. در این صورت ویژگی One-Handed Mode با کوچک‌ کردن فضای رابط کاربری و قرار دادن آن در یک گوشه از نمایشگر، کار را برای‌تان آسان‌تر می‌کند. برای استفاده از این قابلین باید وارد مسیر  Settings > Advanced Features > One-handed mode شوید. در این صورت با سه بار کلیک کردن بر روی دکمه هوم، فضای رابط کاربری شما کوچک‌تر خواهد شد و شما می‌توانید راحت‌تر با گوشی کار کنید. امکان تغییر دادن اندازه فضای کاربری و یا اضافه کردن دکمه‌های ناوبری برای کنترل راحت‌تر رابط هم برای شما وجود دارد.

Smart Capture

آیا برای شما پیش آمده که بخواهید از یک مقاله دو صفحه‌ای در اینترنت اسکرین‌شات بگیرید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید اما به دلیل جا نشدن متن مقاله در یک تصویر مجبور شوید از هر بخش آن دو اسکرین‌شات بگیرید؟ توسط Smart Capture شما می‌توانید صفحات اسکرین‌شات‌‌تان را هم متصل کنید و همه را در یک صفحه به صورت یک تصویر داشته باشید.

برای استفاده از این ویژگی باید وارد مسیر Settings > Advanced Features > Smart Capture شوید. پس از آن بعد از گرفتن اسکرین‌شات یک دکمه با نام Scroll Capture در صفحه نمایان می‌شود که با کلیک بر روی آن شما قادر به گرفتن اسکرین‌شات طولانی در یک صفحه خواهید بود. با هر کلیکی که بر روی دکمه می‌کنید، می‌توانید به صفحات پایین‌تر اسکرول کنید و اسکرین‌شات بیشتری به تصویرتان اضافه کنید. محدودیت خاصی در تعداد اسکرین شات‌های متصل شده وجود ندارد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در بخش گرفتن اسکرین‌شات قرار داد، امکان نوشتن، بریدن و استفاده از ابزار خودکار برای نقاشی در تصویر اسکرین‌شات ثبت شده است.

App Power Monitor

همان طور که می‌دانید ویژگی تازه‌ای با نام Doze در اندروید مارشمالو قرار گرفته بود که از اجرای اپ‌های موجود در پس‌زمینه جلوگیری می‌کرد. این قابلیت در اندروید نوقا هم وجود دارد و با بهبودهایی در این زمینه قرار گرفته است.

App Power Monitor هم یک اپلیکیشن در این مورد در گوشی‌های سامسونگ بوده که می‌تواند هر برنامه‌ای را که در پس‌زمینه در حال اجرا شدن است، ببندد. همچنین این اپ قادر است برنامه‌هایی را که در مدت 3 روز از آن‌ها استفاده نکرده‌اید را به حالت خواب ببرد. به خواب بردن برنامه‌ها به این معناست که دیگر در پس‌زمینه اجرا نمی‌شوند و شما هم اعلان خاصی را از آن‌ها دریافت نخواهد کرد.

برای استفاده از این ویژگی مسیر Settings > Device Maintenance > Battery را دنبال کنید. در صفحه باز شده لیست اپ‌های‌تان را مشاهده خواهید کرد. شما می‌توانید به صورت دستی اپ‌هایی را که می‌خواهید به حالت خواب انتقال دهید‌، در این بخش به لیست اضافه کنید.

درصورتی که نمی‌خواهید برنامه به صورت اتوماتیک اپ‌هایی که سه روز از آن‌ها استفاده نکرده‌اید را به حالت خواب نبرد، وارد مسیر Advanced Settings > App power monitor شوید و از آن‌جا گزینه Put unused apps to sleep را غیرفعال کنید.

فیلتر رنگی آبی روشن

اگر با آی‌فون کار کرده باشید، می‌بینید که بعد از غروب آفتاب یک حاله زرد رنگ در صفحه نمایش آن دیده می‌شود. این قابلیت باعث می‌شود تا با کم‌تر کردن میزان رنگ آبی روشن عملکرد خواب شما را بهبود بخشد.

چنین قابلیتی در گوشی‌های سامسونگ با نام Blue Light Filter قرار گرفته است و شما می‌توانید از طریق مسیر Settings > Display > Blue Light Filter به آن دسترسی داشته باشید. در این قسمت می‌توانید با انتخاب آن به صورت اتوماتیک عملکردش را با طلوع و یا غروب آفتاب هماهنگ کنید. همچنین امکان غیرفعال کردن کلی آن هم وجود دارد؛ که البته انجام چنین کاری را پیشنهاد نمی‌کنیم.

ضبط‌کننده صدا (حالت‌های تبدیل گفتار به نوشتار، مصاحبه و غیره)

یک برنامه ضبط صدا در گوشی‌های سامسونگ قرار گرفته که قابلیت‌های بیشتری به نسبت سایر برنامه‌های موجود در این زمینه دارد. سه مود مختلف برای استفاده از اپ در محیط برنامه دیده می‌شود که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مود استاندارد که به صورت معمولی به ضبط صدا می‌پردازد و نکته متفاوت دیگری در آن وجود ندارد. مورد دوم با عنوان Interview mode یا حالت مصاحبه در اپ قرار گرفته که با استفاده از آن میکروفون دومی که در بالای گوشی قرار گرفته برای زمانی که می‌خواهید با افراد مختلف مصاحبه کنید، فعال خواهد شد. این حالت می‌تواند برای کار خبرنگاری و ضبط صدای باکیفیت کاربردی باشد. مود دوم تبدیل گفتار به نوشتار بوده که با صحبت کردن، متن حرف‌های شما را برای‌تان نمایش می‌دهد. این ویژگی از موتور تبدیل گفتار به نوشتار گوگل استفاده می‌کند و دقتش نسبتا مناسب است.  امکان ضبط صدا به صورت استریو هم در بخش تنظیمات این برنامه وجود دارد.

نظر شما درباره قابلیت‌های متفاوت نرم‌افزاری موجود در گوشی‌های سامسونگ چیست؟

3 در مورد “آشنایی با قابلیت‌های خاص نرم افزاری موجود در گوشی‌های سامسونگ”

  1. لطفا از حسگر ها و امکانات خیلی زیاد پرچم داران کذشته سامسونگ هم مطلبی بزارید ممنون
    در ضمن خیلی ازینایی ک گفتین در گوشی سامسونگ من موجود نیستن پرچم دار هم هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH