تیم کوک: اپل یک میلیارد دلار برای ایجاد دو میلیون شغل سرمایه‌گذاری می‌کند

به گفته تیم کوک مدیر عامل اجرایی اپل، این شرکت قصد دارد برای ایجاد مشاغل تولیدی در آمریکا مبلغ یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند.

تیم کوک طی مصاحبه‌ای که در روز چهارشنبه از شبکه CNBC پخش شد، از سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری اپل برای ایجاد مشاغل تولیدی در آمریکا خبر داد. وی در ادامه گزارش به این نکته اشاره داشت که اپل می‌تواند با سرمایه گذاری در بخش تولید، مشاغل زیادی ایجاد کند چرا که مشاغل تولیدی می‌توانند به ایجاد فعالیت‌های مربوط به خدمات منجر شده و تاثیر بسیار مطلوبی بر صنعت آمریکا داشته باشند.

به نظر می‌رسد که این اقدام در نتیجه توصیه دونالد ترامپ به شرکت‌های آمریکایی برای سرمایه‌گذاری در داخل خاک این کشور به جای سایر نقاط دنیا صورت گرفته است. با این حال تیم کوک در مورد اینکه آیا این سرمایه‌گذاری برای ایجاد خط تولید محصولات اپل صرف خواهد شد یا نه صحبتی به میان نیاورده است. در حال حاضر Mac Pro این کمپانی تنها شرکتی است که در خاک ایالات متحده به تولید محصولات اپل می‌پردازد، در حالی که باقی محصولات اپل به دلیل هزینه‌های ساخت پایین و تسهیلات مناسب در چین تولید می‌شوند.

اگرچه این سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در راستای استراتژی‌های دونالد ترامپ صورت می‌گیرد، با این حال شرکت‌هایی مانند اپل که قصد سرمایه‌گذاری در داخل خاک آمریکا دارند با مشکلاتی مواجه هستند. یکی از این مشکلات تصمیم اخیر دولت در لغو صدور سریع ویزای H-1B است. این ویزا امکان استخدام سریع افراد متخصص و خبره را از خارج خاک آمریکا فراهم می‌کرد. بنابراین ترامپ برای اجرای سیاست‌های حمایتی خود باید شرایط مناسب را برای شرکت‌هایی چون اپل که قصد سرمایه‌گذاری در داخل خاک آمریکا دارند، فراهم کند. گفتنی است ۹۳ درصد از دارایی ۲۵۶ میلیارد دلاری شرکت اپل در خارج آمریکا قرار دارد.

تیم کوک در مصاحبه روز چهارشنبه خود به مسایلی دیگری نیز اشاره داشت. وی از قصد شرکت اپل برای افزایش کارمندان، توسعه‌دهندگان و خط تولید این شرکت خبر داد. کوک همچنین به چندین کار مبتکرانه که باعث کدنویسی و تولید نرم‌افزار بیشتر در بین آمریکایی‌ها خواهد شد اشاره کرد و مدعی شد که جزییات بیشتر این طرح را در تابستان به اطلاع همه خواهد رساند.

گفتنی است اپل تنها شرکتی نیست که اخیرا در حوزه ایجاد شغل در آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کند. پیشتر نیز شرکت‌‌هایی چون آمازون و اینتل از سرمایه‌گذاری و تولید شغل در خاک آمریکا خبر داده بودند.

1 در مورد “تیم کوک: اپل یک میلیارد دلار برای ایجاد دو میلیون شغل سرمایه‌گذاری می‌کند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH