پر فروش‌ترین گوشی‌ها و آی‌فون‌ها در صدر

پر فروش‌ترین گوشی‌ها در سه ماهه اول 2017؛ آی‌فون‌های اپل همچنان در صدر!

موسسه تحقیقاتی Strategy Analytics، آمار جالبی را از پرفروش‌ترین گوشی‌ها در سه ماهه ابتدایی سال 2017 در بازار جهانی اعلام کرده است.

بر اساس گزارشات این شرکت، در سه ماه اول امسال حدود 353 میلیون اسمارت‌فون فروخته شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، بازار فروش گوشی‌های هوشمند رشدی 6.1 درصدی را تجربه کرده است. این آمار نشان می‌دهد که دو عدد از محصولات جدید اپل جز بیشترین اسمارت‌فون‌های خریداری شده توسط کاربران بوده و همچنین رقیب همیشگی این کمپانی، یعنی سامسونگ نیز توانسته دو عنوان دیگر از این لیست را به خود اختصاص دهد. نکته جالب رشد قابل‌توجه شرکت چینی اوپو است. این سازنده توانسته عنوان سوم پرفروش‌ترین گوشی را در بازار جهانی با یکی از اسمارت‌فون‌های اخیر خود تصاحب کند و نام خود را در کنار بزرگان این عرصه قرار دهد.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، کوپرتینویی‌ها با ارائه آی‌فون‌های جدید خود به خوبی توانسته‌اند کاربران را برای خرید محصول جدیدشان متقاعد کرده و جایگاه اول و دوم را به نام خود ثبت کنند. در این بازه زمانی، آی‌فون 7 اپل با رکورد فروش فوق‌العاده 21.5 میلیون دستگاه در رتبه اول قرار گرفته و پس از آن نیز نسخه دیگر این پرچمدار یعنی آی‌فون 7 پلاس با آمار فروشی معادل 17.4 میلیون واحد در پشت سر برادر کوچک‌تر خودش جا خوش کرده است.

پر فروش‌ترین گوشی‌ها

اسمارت‌فون میان‌رده کمپانی اوپو، به نام اوپو R9s رتبه سوم پرفروش‌ترین گوشی در سه ماهه اول امسال را تصاحب کرده و در این مدت این گوشی‌هوشمند به رقم فروش 8.9 میلیون دستگاه دست یافته که مسلما موفقیتی بزرگ برای کمپانی اوپو خواهد بود. این فبلت اندرویدی با قیمتی 400 دلاری علاوه‌بر داشتن بدنه‌ای فلزی، امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به نظر می‌رسد داشتن قابلیت‌های متفاوت و بهره‌گیری از اندروید نسخه مارشمالو، به خوبی توانسته در کشورهایی مانند چین و هند خریداران بسیاری را برای تهیه این محصول ترغیب کند.

در نهایت نیز نباید از دو کهکشانی پایین‌رده و میان‌رده سامسونگ نیز غافل شد چراکه این دو تلفن‌هوشمند نیز رده‌های بعدی را از آن خود کرده‌اند. گوشی گلکسی J3 2016 با رکورد 6.1 میلیون و برادر بزرگ‌تر آن گلکسی J5 2016 با آمار فروش 5 میلیونی به ترتیب رتبه‌های سوم و چهارم را بدست آورده‌اند. البته ذکر این نکته نیز الزامی است که آخرین دستاورد‌های کمپانی سامسونگ یعنی گلکسی S8 و S8 پلاس از سه ماهه دوم امسال (از ماه آوریل) به صورت رسمی در بازار عرضه شده‌اند، به‌همین دلیل هیچ اثری از آن‌ها در این گزارش منتشر شده، وجود ندارد. احتمالا این لیست فروش، در سه‌ماهه بعدی امسال با تغییرات جزئی روبرو شود ولی همچنان انتظار می رود که آی‌فون 7 اپل، در صدر لیست پرفروش‌ترین‌ اسمارت‌فون‌های امسال قرار بگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH