آی‌فون ضد آب جان یک زن را پس از واژگونی قایق نجات داد

کلیه مدل‌های جدید آی‌فون اپل در برابر آب‌خوردگی مقاوم هستند و این موضوع هنگام سقوط ناگهانی گوشی در توالت یا شنا در استخر فوق‌العاده خواهد بود. اما در جدیدترین داستان به‌نظر می‌رسد که آی‌فون پس از واژگونی قایق یک زن در ژاپن، توانسته جان وی را نجات دهد. ویژگی مقاومت هندست در برابر آب‌خوردگی به این شخص امکان داد تا با گارد ساحلی ژاپن تماس گرفته و در ادامه آن‌ها سریعا نسبت به نجات جان وی اقدام نمودند.

این خانم که راشل نیل نام دارد در گفتگویی با برنامه Today Show اعلام کرد: “همراه داشتن کیف کمک‌های اولیه عادت همیشگی من بوده است. من برای خودرو و منزل خود یکی از این کیف‌ها را تهیه نموده و حین سفر نیز آن‌ را به‌همراه دارم. ما کیف ابزارهای اساسی را در اختیار داشتیم و جلیقه نجات خود را در آن قرار دادیم. به‌دنبال واژگونی قایق از این وسیله به معنای واقعی کلمه استفاده نموده و به داخل آب شیرجه زدیم. من نیز چنین کاری را انجام دادم؛ اما جلیقه به دلیل آسیب‌دیدگی شدید عمل نکرد. در ادامه گوشی خود را خارج نموده و هندست من علی‌رغم آب‌خوردگی کماکان کار می‌کرد.”

خانم نیل به مدل آی‌فون مورد استفاده خود هیچ اشاره‌ای نکرده است. اما با توجه به این‌که اپل تنها آی‌فون 7 خود را با مشخصه ضد آب معرفی کرد؛ لذا می‌توان فرض کرد که خانم نیل حداقل از آی‌فون 7 یا مدل‌های جدیدتر از آن استفاده نموده است.

ظاهرا اپل به دلیل تعلل بیش‌ازاندازه در پیوستن به طیف تولیدکنندگان هندست‌های ضد آب مورد سرزنش و انتقاد قرار گرفته است. اما در این مورد به‌نظر می‌رسد که دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است. آیا شما هم موافق چنین دیدگاهی هستید؟

حساب توئیتری برنامه Today Show در پستی اعلام کرد:

یک زن می‌گوید که گوشی آی‌فون وی هنگام واژگونی قایق جان او را نجات داده است. طی ایام تعطیلات این شخص به‌همراه 7 نفر دیگر در ژاپن حضور داشت و کشتی آن‌ها در وسط اقیانوس آسیب دیده و غرق شد.

پیش‌تر نیز بارها داستان‌های متفاوتی در خصوص نجات جان کاربران به کمک اپل‌واچ منتشر شده است. به‌عنوان مثال اپل‌واچ سری 3 با قابلیت‌های سلولی خود امکان برقراری تماس از سوی یک فرد کایت‌سوار و نجات جان وی در زیستگاه کوسه‌ها را فراهم کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH