سامسونگ از اسمارت‌فون تایزنی Z4 رونمایی کرد

سامسونگ به‌تازگی از اسمارت‌فون تایزنی Z4 به صورت رسمی رونمایی کرده است، این اسمارت‌فون پایین‌رده بوده و برای کاربرانی مناسب است که برای اولین‌بار به دنیای اسمارت‌فون‌ها قدم می‌گذارند.

سامسونگ Z4، از یک نمایشگر 4.5 اینچی استفاده می‌کند که وضوح آن 480 در 800 پیکسل بوده و به یک شیشه 2.5D مجهز شده است. پردازنده به‌کار رفته در این اسمارت‌فون 4 هسته پردازشی با سرعت 1.5 گیگاهرتز دارد و از 1 گیگابایت رم بهره می‌برد. متاسفانه هیچ اطلاعی از میزان حافظه‌ داخلی و یا حداکثر میزان حافظه خارجی پشتیبانی شده توسط این اسمار‌ت‌فون وجود ندارد.

سامسونگ Z4، به‌صورت پیش‌فرض از سیستم‌عامل تایزن 3.0 استفاده می‌کند. سامسونگ در این نسخه از سیستم‌عامل خود، امکاناتی هم‌چون Quick Talk، Quick Torch، Quick Launch و Quick Switch را در نظر گرفته است. Quick Switch موجب دسترسی راحت‌تر به امکانات دستگاه می‌شود و Quick Talk نیز به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌وسیله دستورات صوتی، اپلیکیشن‌های مختلف را اجرا کنند.

دوربین سلفی سامسونگ Z4، 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f2.2 بوده که با یک فلاش LED همراهی می‌شود. ثبت تصاویر سلفی در این اسمارت‌فون به سرعت انجام می‌گیرد و کاربر می‌تواند با گفتن کلمه “cheese” به صورت خودکار تصویر سلفی ثبت کند. دوربین اصلی این دستگاه نیز 5 مگاپیکسلی بوده که به یک فلاش LED دوگانه مجهز شده است. از دیگر ویژگی‌های دوربین سامسونگ Z4 می توان به Video Flip اشاره کرد که امکان استفاده از هر دو دوریین سلفی و اصلی در یک ویدیو را فراهم می‌کند.

از جمله ویژگی‌های ارتباطی سامسونگ Z4 می‌توان به پشتیبانی از microUSB 2.0، GPS، GLONASS، Wi-Fi 802.11 b/g/n 2.4 GHz،Cat. 4 LTE VoLTE و VoWiFi اشاره کرد. هم‌چنین این اسمارت‌فون در برخی از مناطق از دو سیم‌کارت به‌صورت همزمان پشتیبانی خواهد کرد. تولید نیروی این اسمارت‌فون توسط یک باتری 2050 میلی‌آمپری صورت می‌گیرد. قابلیت Battery Notifications موجود در سامسونگ Z4، این امکان را به کاربر می‌دهد که با رسیدن به یک درصد خاص از شارژ باتری، تنها اطلاعیه‌های خاصی به نمایش گذاشته شود. دیگر قابلیتی که سامسونگ برای این اسمارت‌فون تایزنی در نظر گرفته است، Power Planner نام دارد که می‌تواند در دوره‌هایی خاص استفاده از باتری را بهینه کند تا شارژدهی افزایش یابد.

سامسونگ Z4 با ابعاد 132.9 در 69.2 در 10.3 میلی‌متری خود، 143 گرم وزن داشته که برای یک اسمارت‌فون 4.5 اینچی مناسب به نظر می‌رسد.

عرضه این دستگاه از همین ماه در هند آغاز می‌شود. این اسمارت‌فون در رنگ‌های مشکی، طلایی و نقره‌ای در دسترس خواهد بود. گفته می‌شود سامسونگ قصد دارد Z4 را در طول کنفرانس توسعه‌دهندگان تایزن در 16 و 17 ماه مه به نمایش بگذارد. در مقایسه با Z3، در سامسونگ Z4 شاهد کاهش مشخصات این اسمارت‌‌فون هستیم. سامسونگ Z3 از نمایشگری 5 اینچی از نوع سوپر امولد با وضوح اچ‌دی استفاده می‌کرد. پردازنده به‌کار رفته در Z3، چهار هسته با سرعت 1.3 گیگاهرتز داشت و از 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کرد. تولید نیروی اسمارت‌فون تایزنی Z3 را یک باتری 2600 میلی‌آمپری بر عهده داشت. لازم به‌ذکر است که معرفی نسل قبلی سامسونگ Z4 در اکتبر 2015 انجام گرفته بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH