با فناوری RGB Fusion رنگین کمانی از رنگ‌ها را در کامپیوتر خود ایجاد کنید

RGB Fusion، نام جدیدترین ویژگی ارایه شده توسط گیگابایت است که بر روی مادربردهای حرفه‌ای این کمپانی جهت سهولت در امر نورپردازی داخل کیس عرضه شده است. تکنولوژی RGB Fusion از دو بخش سخت افزاری و نرم افزاری تشکیل شده که مکمل یکدیگر هستند. با ما همراه باشید تا به معرفی این دو بخش بپردازیم.

این تکنولوژی با شعار “رنگی را انتخاب کنید که به سلیقه شماست” پا به میدان گذاشته است. اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر به این به این تکنولوژی نگاهی بیاندازیم، باید به چند سال عقب‌تر  برگردیم، جایی که گیگابایت با برگزاری یک همه پرسی جهانی در رابطه با محصولات به خصوص درباره مادربردهای خود پرداخت. طبق درخواست کاربران در این نظرسنجی، تعبیه یک سیستم کاملا حرفه‌ای جهت نورپردازی داخل کیس بیش از هرچیزی خودنمایی می‌کرد و گیگابایت نیز برای تحقق بخشیدن به درخواست کاربرانش، تکنولوژی Ambient Surround Led یا LEDهای فراگیر و انبوه را همراه با مادربردهای سری 100 (پلتفرم Skylake) خود عرضه کرد. اما پس از گذشت 2 سال از عمر این پلتفرم و عرضۀ پلتفرم Kabylake از سوی اینتل گیگابایت نیز دست به بازنگری و تغییر در تکنولوژی نورپردازی خود موسوم به Ambient Surround Led زد که در نتیجۀ آن شاهد تولد RGB Fusion بوده‌ایم.

اگر با سیستم نورپردازی قبلی گیگابایت آشنا باشید (Ambient Surround Led) باید این را ذکر کنیم که در ورژن جدید سیستم نورپردازی گیگابایت شاهد تغییرات بسیار عمده‌ای نسبت به قبل بوده‌ایم که می‌توان به پلکسی گلاس قابل تعویض مادربردهای گیگابایت اشاره کرد که به کاربران امکان می‌دهد تا طرح‌ها و نمونه‌های خود را بر روی مادربرد نصب کنند. در نسخه پیشین شاهد تغییر رنگ LEDها به‌صورت یکنواخت در کل سطح مادربرد بودیم ولی در RGB Fusion گیگابایت دست به تغییرات بزرگی زده است، این کمپانی علاوه بر به‌کارگیری LEDهای بیشتر، مناطق گسترده‌تری از مادربرد را تحت پوشش قرار داده (بسته به مدل مناطق تحت پوشش متفاوت است) و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بر خلاف گذشته نور هر منطقه راه به‌صورت جداگانه تغییر دهند و به دلخواه برنامه‌ریزی کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه RGB Fusion پشتیبانی از رشته‌های نوری است که مورد توجه کیس مودرها و کاربرانی است که قصد استفاده از این قابلیت را دارند. گیگابایت در مدل‌های رده بالای خود از دو درگاه جهت پشتیبانی از رشته‌های RGB بهره برده است. پشتیبانی از این رشته‌ها به همین نقطه ختم نمی‌شود، بلکه گیگابایت علاوه بر پشتیبانی از رشته های WRGB به کاربران امکان می دهد تا با استفاده از رابط کاربری RGB Fusion پین های هر سوکت را بصورت جداگانه برنامه ریزی کنند. همچنین این امکان را می دهد تا از طریق رابط هوشمند RGB Fusion علاوه بر استفاده از حالتهای نورپردازی پیشفرض (بسته به مدل تا 7 حالت)، به خلق جلوه های نوری اختصاصی خود بپردازند و آنها را ذخیره کنند و با یکدیگر به اشتراک بگذارند. RGB Fusion از دیگر تولیدات کمپانی گیگابایت، همچون کارت گرافیک، کیس، ایر کولینگها، موس و کیبورد و… پشتیبانی می کند و از طریق رابط نرم افزاری خود قابلیت کنترل نورپردازی دیگر اجزای سیستم را به کاربران خود می دهد. RGB Fusion دارای رابط کاربری برای دستگاه های هوشمند نیز است و این امکان را می‌دهد تا به وسیله تلفن هوشمند خود کنترل کامل نور پردازی کامپیوتر را در دست گیرند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و اطلاع از مدل‌هایی که از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید به وب سایت گیگابایت مراجعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH