پاسخ هوشمندانه ششم: از ظرف‌ها درست استفاده کن!

ششمین هوشمندانه در فصل سوم با یک سوال آسان که البته نیاز به دقت زیادی داشت، به پایان رسید. با هم یک‌بار دیگر این سوال را مرور می‌کنیم.

پاسخ هوشمندانه ششم

شما می‌توانید به دو روش این معما را حل کنید:

  1. در ابتدا باید داخل ظرف 5 لیتری را به طور کامل با آب پر کنیم و پس از آن، آب موجود در آن را در ظرف 3 لیتری بریزیم. در مرحله بعد ظرف 3 لیتری را خالی می‌کنیم و 2 لیتر آبی را که در ظرف 5 لیتری باقی مانده، به ظرف 3 لیتری منتقل می‌کنیم. در آخر ظرف 5 لیتری را به طور کامل با آب پر می‌کنیم و سپس آب آن را داخل ظرف سه لیتری که حالا دو لیتر آب دارد، می‌ریزیم تا کاملا پر شود. در این حالت 4 لیتر آب در ظرف 5 لیتری باقی می‌ماند.
  2. ظرف 3 لیتری را پر از آب می‌کنیم و آب آن را درون ظرف 5 لیتری می‌ریزیم. در این صورت 3 لیتر آب در ظرف 5 لیتری خواهیم داشت. یک بار دیگر ظرف 3 لیتری را پر از آب می‌کنیم و آب آن را داخل ظرف 5 لیتری می‌ریزیم. در این صورت یک لیتر آب در ظرف 3 لیتری باقی خواهد ماند. در مرحله بعد آب موجود در ظرف 5 لیتری را دور می‌ریزیم و یک لیتر آب موجود در ظرف 3 لیتری را داخل ظرف 5 لیتری می‌ریزیم. پس از آن یک بار دیگر ظرف 3 لیتری را پر از آب می‌کنیم. در این صورت با اضافه کردن این 3 لیتر آب به یک لیتر آب موجود در ظرف 5 لیتری، 4 لیتر آب خواهیم داشت.

برندگان هوشمندانه ششم

 

کاربر R i z a به‌عنوان نفر اول موفق شد تا 100 امتیاز در این مسابقه دریافت کند.

کاربر الیسا به‌عنوان نفر دوم موفق شد تا 80 امتیاز در این مسابقه دریافت کند.

کاربر tareghian۳۳۳ به‌عنوان نفر سوم موفق شد تا 60 امتیاز در این مسابقه دریافت کند.

کاربر اناهیتا به‌عنوان نفر چهارم موفق شد تا 50 امتیاز در این مسابقه دریافت کند.

در تصویر زیر می‌توانید 5 نفری که تا به امروز بیشترین امتیاز را در سومین فصل از هوشمندانه به‌دست آورده‌اند، مشاهده کنید.

اگر نام کاربری‌تان در این لیست نیست، اصلا نگران نباشید؛ چرا که هنوز 6 مرحله دیگر از هوشمندانه باقی‌مانده است. یادتان باشد امشب ساعت 8 هفتمین سوال هوشمندانه بر روی سایت قرار خواهد گرفت.

2 در مورد “پاسخ هوشمندانه ششم: از ظرف‌ها درست استفاده کن!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH