مصرف باتری در اندروید O

اندروید O پیگیری میزان مصرف باتری را ساده‌تر می‌کند

در طول سالیان گذشته، گوگل برای محدود ساختن میزان مصرف باتری توسط اپ‌ها، ویژگی‌های متنوعی ارائه کرده است. یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌هایی که در چند سال اخیر پا به عرصه وجود گذاشته، Doze نام دارد که در اندروید نسخه ۶.۰ معرفی شد و به سیستم اندروید اجازه می‌داد تا اپ‌هایی را که در پس‌زمینه باز می‌ماندند و باتری دستگاه را مصرف می‌کردند متوقف نماید.

با وجود این تغییرات، بخش تنظیمات باتری در اندروید تقریبا بدون تغییر باقی ماند و همواره فقط اطلاعات اولیه همیشگی خودش در مورد مصرف باتری دستگاه را ارائه می‌کرد. خوشبختانه با اندروید O، گوگل قصد دارد این وضعیت را بالاخره تغییر دهد.

مصرف باتری در اندروید O

براساس تصاویر منتشر شده از نسخه بتای اندروید O، تنظیمات بخش باتری در نسخه آینده اندروید دچار تغییر و تحولاتی خواهد شد. نتایج این بخش از تنظیمات، بسیار واکنش‌گراتر شده است تا کاربر را از نحوه عملکرد باتری دیوایس خود مطلع‌تر سازد.

در گذشته، این منو معمولا درصد میزان مصرف باتری براساس هر اپ را نمایش می‌داد و در کنارش هم کمی اطلاعات جزئی‌تر مثل مجموع میزان مصرف باتری با هر بار شارژ را ارائه می‌کرد، البته اندروید قبلا تفاوتی بین مصرف باتری در پس‌زمینه و پیش‌زمینه در نظر نمی‌گرفت.

با اندروید O، این منو متحول خواهد شد. با تپ کردن روی یک اپ در این لیست خواهید دید که آن اپ چه در زمان اجرا و چه در زمانی‌که در پس‌زمینه باز مانده بوده دقیقا چه مقدار باتری مصرف کرده است. جالب اینجاست که اپ‌ها تقریبا همیشه در پس‌زمینه باتری بیشتری را مورد مصرف قرار می‌دهند، تمام آن نوتیفیکیشن‌ها و به‌روزرسانی‌ها به مرور باتری دیوایس شما را تمام می‌کنند.

منوی جدید همچنین میزان مصرف باتری توسط هر اپ را در یک نقشه مینیاتوری به نمایش می‌گذارد. این برای کسانی که روی جزئیات خیلی حساس هستند خبر خوبی محسوب می‌شود. علاوه‌بر تمامی این تغییرات جزئی اما مهم، تمام آن اطلاعات کلی و امکانات قدیمی همچنان به قوت خودشان باقی هستند. مثلا همچون گذشته برای اپ‌هایی که نمی‌توانید از به‌روزرسانی‌ها و نوتیفیکیشن‌های اتوماتیک‌شان چشم‌پوشی کنید می‌توانید گزینه بهینه‌سازی باتری را غیرفعال نمایید.

کاربران قدیمی اندروید متوجه خواهند شد که همان گرافی که وضعیت باتری دیوایس را شرح می‌داد همچنان در بخش تنظیمات پیشرفته باتری قابل مشاهده است. ضمنا همه تنظیمات مربوط به صفحه نمایش، مثل روشنایی تعامل‌گرا و مدت زمان رفتن دیوایس به حالت Sleep، هنوز در بخش تنظیمات باتری در دسترس هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH