هدفون‌های انفجاری بیتس

اپل در مورد انفجار هدفون‌های بیتس، باتری‌های متفرقه را مقصر دانست

اپل حاضر نشد به خانمی که در یک هواپیما با صدای انفجار هدفون بیتس در صورتش از خواب پرید، غرامتی بپردازد. بر مبنای گزارش وب‌سایت استرالیایی Adelide Now، اپل موضوع را به دقت بررسی کرده و متوجه شده است که در این مورد، باتری‌های متفرفه دلیل اصلی بروز این حادثه بوده‌اند.

هدفون بیتسی که در این مورد به آن اشاره می‌شود، یک مدل قدیمی مربوط به سال ۲۰۱۴ بوده که برای کار کردن به یک باتری اضافه احتیاج داشته است. این خانم که تقاضا نموده هویتش مخفی باقی بماند، گفته است که از این تصمیم اپل ناامید شده چراکه به گفته او، در هیچ جایی از بدنه هدفون یا بسته‌بندی آن ذکر نشده بوده است که از چه نوع باتری‌ باید برای این هدفون استفاده کرد. با این‌که این خانم در جریان این حادثه در نواحی صورت و دو دست خود دچار سوختگی شده، اما از اپل برای هزینه خرید یک هدفون جدید و همین‌طور یک دست لباس جدید به جای لباس‌هایی که سوخته بودند تقاضای بازپرداخت کرده است.

هدفون‌های انفجاری بیتس

این البته اولین‌باری نیست که بیتس با باتری هدفون‌های خود مشکل‌آفرین می‌شود. در سال ۲۰۱۵ هم اپل اسپیکرهای Pill XL بیتس را به دلیل حرارت بیش از حد دیوایس که در مواردی هم به آتش گرفتن منجر شد جمع‌آوری نمود. بعد از حادثه سوختن صورت و دستان این خانم به خاطر هدفون بیتس در ماه فوریه، رگولاتوری استرالیا طی اخطاری به کاربران اعلام کرد که در مکان‌های عمومی دیوایس‌هایی که از باتری‌های متفرقه نیرو می‌گیرند را در جایی امن نگه‌داری کنند مگر این‌که بخواهند از آن‌ها استفاده نمایند. با این‌حال هنوز مشخص نیست که این اخطار چگونه می‌تواند باعث کاهش انفجارها در چنین دیوایس‌هایی شود. در هر صورت، آن باتری‌های ساخته شده از فلز روی که احتمال منفجر شدن‌شان به مراتب کمتر است به این زودی‌ها وارد بازار نخواهند شد و باید فعلا منتظر و گوش به زنگ ماند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH