کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

روش‌های کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

همانطور که می‌دانید، اینستاگرام در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است، ولی نکته جالب توجه آنجاست که اغلب کاربران به دلیل مصرف اینترنت بیش از اندازه این اپلیکیشن، ناراضی بوده و همواره به دنبال راهی برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام هستند.

معمولا نصب یک برنامه جانبی مانند Greenify برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام معرفی می‌شود اما قصد داریم در این گزارش به روش‌هایی پایه‌ای و بدون نیاز به نصب اپلیکیشن دیگر اشاره کنیم که توسط خود اینستاگرام نیز تائید شده و تاثیر فراوانی در کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام دارد. پیش از هر چیز از شما دعوت می‌کنم تا ویدئو اختصاصی ما را با کمی چاشنی طنز در همین رابطه ببینید:

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

در حال حاضر 3 روش اصلی برای کاهش مصرف اینترنت در شبکه اجتماعی اینستاگرام وجود دارد، در ادامه تمامی این روش‌ها توضیح داده می‌شود.

این مطلب را نیز مشاهده کنید: آموزش آنبلاک کردن کاربران در اینستاگرام

فعال کردن Data Saver

با فعال شدن گزینه Data Saver به جهت کاهش مصرف اینترنت در اینستاگرام از لود شدن خودکار ویدیوها و تصاویر پیشگیری می‌کند. در اینستاگرام زمانی که وارد یک صفحه یا پیچ می‌شوید، همه تصاویر و ویدیوهای آن صفحه بارگذاری می‌شوند تا هنگامی که عکس‌ها و فیلم‌ها بلافاصله قابل تماشا باشند، اما با فعال کردن گزینه Data Saver، از لود شدن زودهنگام تصاویر و ویدیو ها جلوگیری می‌شود به این ترتیب بر روی هر فیلم یا عکسی که رفتید، در همان زمان لود خواهد شد و پست‌های که قصد دیدن آن‌ها را ندارید به صورت زودهنگام بارگذاری نمی‌شوند.

1. ابتدا وارد اپلیکیشن اینستاگرام و به قسمت پروفایل خود بروید.

2. منوی سه خط در قسمت بالا سمت راست صفحه را لمس کنید، با باز شدن منو، گزینه Settings در پایین منو را انتخاب کنید.

3. در منوی باز شده گزینه Account را انتخاب کنید.

4. سپس وارد بخش Cellular Data Use شوید.

5. در این قسمت گزینه Data Sever را فعال نمایید.

6. در همین بخش گزینه High Resolution Media را انتخاب کنید.

7. در این بخش با سه گزینه Never ،WiFi Only و Cellular + WiFi مواجه می‌شوید.

در این بخش می‌توانید تنظیمات مربوط به محتوای تصویری با حجم بالا را مدیریت کنید. گزینه Never به آن معناست که همه محتواهای تصویری کیفیت بالا شامل عکس و فیلم، هرگز نباید بارگذاری شود و به این ترتیب حجم اینترنت برای اجرای محتوا‌ی حجم بالا مصرف نمی‌شود.

گزینه WiFi Only به آن معناست که همه محتواهای تصویری کیفیت بالا شامل عکس و فیلم، تنها در زمان اتصال به اینترنت وای فای پخش می‌شوند و در زمان اتصال به اینترنت موبایل این محتواها لود نمی‌شود.

گزینه Cellular + WiFi به آن معناست که همه محتواهای تصویری کیفیت بالا شامل عکس و فیلم، در هر دو حالت اتصال به دیتای موبایل و وای فای لود شود و در واقع محدودیتی برای این بخش اعمال نشود. اگر به دنبال کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام خود هستید، دو گزینه بالا را انتخاب نمایید.

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

عدم استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام برای عکس و فیلم برداری

اینستاگرام تصاویر و فیلم‌ها را به صورت خام ضبط می‌کند به این ترتیب حجم یک عکس زمانی که با دوربین خود گوشی گرفته شود بسیار کم‌تر از زمانی است که با اپلیکیشن اینستاگرام گرفته می‌شود. خودتان می‌توانید با مقایسه حجم تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی و اینستاگرام متوجه این موضوع شوید. این حجم برای ویدیو‌ها نیز اختلاف فراوانی دارد به طوری که شاید یک ویدیو که با برنامه دوربین گوشی گرفته شود 50 مگابایت حجم داشته باشد ولی اگر همان ویدیو با اپلیکیشن اینستاگرام گرفته شود حجمش به 150 مگابایت می‌رسد. در این حالت بهتر است ابتدا عکس یا ویدیو خود را با گوشی گرفته و سپس با اینستاگرام آن را به اشتراک بگذارید. در این حالت به علت حجم کمتر عکس یا ویدیو، مقدار اینترنت کمتری برای آپلود آن مصرف خواهد شد.

غیرفعال کردن اعلان اینستاگرام

با غیرفعال کردن اعلان اینستاگرام تا حد کمی مصرف اینترنت این برنامه کاهش پیدا می‌کند اما تاثیر روانی این کار بسیار بیشتر است. معمولا زمانی که به دیتا موبایل یا وای‌فای متصل می‌شوید، اندروید اعلان‌های جدید برنامه‌هایی که به اینترنت نیاز دارند (مانند اینستاگرام) را نمایش می‌دهد، با این کار مدام وسوسه می‌شوید که به اینستاگرام سر بزنید و به این ترتیب زمان بیشتری در اینستاگرام صرف کرده و حجم بیشتری را نیز از دست می‌دهید. اما با غیرفعال کردن اعلان، تنها زمانی که خود می‌خواهید وارد اینستا می‌شوید و بهتر می‌توانید زمان استفاده و حجم مصرفی اینستاگرام را مدیریت کنید. این کار کمی حجم اینترنت را مصرف می‌کند. برای غیرفعال کردن این بخش مراحل زیر را طی کنید:

1.وارد Setting شوید.

2. به بخش Notifications رفته و App Notifications را انتخاب کنید.

3. در این قسمت برنامه اینستاگرام را انتخاب کرده و گزینه Allow notifications را غیر فعال کنید.

6 در مورد “روش‌های کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام”

    1. سعید صانعی

      به طور کلی اینستاگرام به دلیل اینکه تماما از محتوای تصویری تشکیل شده، حجم زیادی از اینترنت رو مصرف میکنه

      15

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH