آمورش ضبط مکالمه در گوشی‌های اندروید

آیا تا به حال به این فکر افتاده‌اید که تماس تلفنی خود با شخص خاصی را ضبط کنید؟ اگر واقعا قصد انجام چنین کاری را دارید، باید بدانید که ضبط یک مکالمه تلفنی در اسمارت‌فون‌های اندرویدی بسیار ساده است. با ما همراه باشید تا روش انجام این کار را با هم مرور کنیم.

روش‌های متعددی برای ضبط مکالمات تلفنی وجود دارد. ما در این مقاله به بررسی روش استفاده از Google Voice می‌پردازیم.

آیا ضبط مکالمات تلفنی، قانونی است؟

پیش از آنکه به بررسی دو روش فوق برای ضبط مکالمه تلفنی در گوشی‌های اندرویدی بپردازیم، بیایید در مورد مسائل قانونی این کار صحبت کنیم.

ضبط مکالمات تلفنی در بسیاری از کشور‌ها غیرقانونی است. بنابراین ابتدا مطمئن شوید در کشوری که زندگی می‌کنید، این کار از لحاظ قانونی برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند. در ایران، ضبط مکالمه تلفنی که یک طرف آن خود شما باشید از نظر قانونی بلامانع است. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که این صدای ضبط شده در محاکم قانونی قابل استناد نیست.

ضبط تماس‌های تلفنی با استفاده از Google Voice

اگر شما در حال حاضر کاربر Google Voice هستید، کار برای شما بسیار ساده است. در غیر این صورت، می‌توانید یک حساب در Google Voice  ایجاد کنید و شما هم به جمع کاربران این برنامه بپیوندید.

پیش از هر کاری، می‌بایست ویژگی ضبط تماس را فعال نمایید. این کار را می‌توانید هم از طریق وب و هم از داخل خود اپلیکیشن در اندروید انجام دهید. مراحل فعال‌سازی در هر دو حالت بسیار مشابه هم هستند. در ادامه روش فعال‌سازی از طریق وب را توضیح خواهیم داد. همچنین مواردی که بین وب و اپلیکیشن متفاوت هستند را یادآوری می‌کنیم.

ابتدا با حساب کاربری خود، وارد Google Voice شوید. سپس از قسمت منو، گزینه “Settings” را انتخاب کنید.

در حالت استفاده از وب، بر روی گزینه “Calls” کلیک کنید. اگر از طریق برنامه اندروید اقدام به فعال‌سازی کرده‌اید، به پایین صفحه بروید تا قسمت “Calls” را بیابید.

در وب، با فعال کردن گزینه “Incoming call options”، ویژگی ضبط مکالمات فعال می‌گردد.

در اپلیکیشن اندروید، باید ابتدا بر روی گزینه “Advanced call settings” کلیک کرده و سپس “Incoming call options” را فعال نمایید.

لازم به ذکر است که این ویژگی فقط در حالتی قابل استفاده است که شخصی با شما تماس بگیرد. یعنی اگر شما فرد تماس گیرنده باشید، نمی‌توانید مکالمه را ضبط نمایید.

همچنین برای ضبط مکالمه، کافی است در حین صحبت کردن، عدد 4 را بر روی صفحه کلید گوشی خود فشار دهید. برای توقف ضبط مکالمه نیز مجددا عدد 4 را شماره‌گیری کنید. فایل صوتی مربوط به مکالمه ضبط شده، در حساب کاربری Google Voice شما ذخیره می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH