مراقب رفتار خود با کلاغ‌ها باشید زیرا آن‌ها بسیار کینه‌ای هستند!

به هنگام صحبت در مورد ویژگی‌های حیوانات، معمولا سگ را حیوانی وفادار می‌دانند که در هر شرایطی صاحب خود را دوست دارد و به او وفادار است. مطالعات جدید نشان می‌دهد کلاغ‌ها نیز به همین میزان به کینه خود وفادار هستند!

طبق مطالعاتی که این هفته در مجله Animal Behavior منتشر شد، محققان 9 کلاغ را برای آزمایشات خود آموزش دادند تا بفهمند کلاغ‌ها می‌توانند انصاف را از بی‌انصافی تشخیص دهند یا نه! آن‌ها موجب کینه ورزی در کلاغ‌ها شدند و این همان چیزی بود که این حیوانات قادر به فراموش کردنش نبودند.

این 9 کلاغ در قفس بزرگ شدند تا با محققان آشنا شوند و سپس به محیط آزمایش آورده شدند. کلاغ‌ها به همراه دو مربی در قفسی قرار گرفتند. مربی اول به آنها تکه‌ای نان داد. سپس کلاغ‌ها نان را برای مربی دیگر، در آن طرف قفس بردند و تکه نان را با پنیر معاوضه کردند.

دومین بار، کلاغ‌ها آشکارا رد شدند. به جای خوردن پنیر، باید مشاهده می‌کردند که مربی در مقابل آن‌ها پنیر را می‌خورد.

دو روز بعد، محققان هفت کلاغ را جمع کردند و سه مربی را در مقابلشان حاضر کردند؛ مربی منصفی که به آن‌ها نان داده بود، مربی غیر منصفی که در مقابل آن‌ها پنیر خورده بود و مربی خنثی. شش کلاغ از هفت کلاغ، مربی منصف را انتخاب کردند. کلاغ هفتم مربی خنثی را انتخاب نمود و در کمال تعجب هیچ کدام از کلاغ‌ها نمی‌خواستند با مربی غیر منصف بازی کنند.

یک ماه بعد آن‌ها همه کلاغ‌ها را آزمایش کردند. هفت کلاغ مربی منصف را انتخاب کردند و تنها یک کلاغ مربی غیر منصف را انتخاب نمود.

محققان عقیده دارند که امکان دارد کلاغ‌ها از میزان پیش‌بینی شده در تحقیقات هم کمتر فراموش کار باشند. آنها فکر می‌کنند کلاغ‌ها تا دو سال می‌توانند این گونه رفتارها را به خاطر بسپارند.

برای موفقیت در هر گونه فعل و انفعال درون گروهی، باید به خاطر داشته باشید که رفتار چه کسی با شما خوب بوده و رفتار چه کسی با شما بد بوده است. پس از این به بعد مراقب رفتار خود با کلاغ‌ها باشید!

1 در مورد “مراقب رفتار خود با کلاغ‌ها باشید زیرا آن‌ها بسیار کینه‌ای هستند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH