آی‌فون 8

اپل هنوز برای محل قرارگیری حسگر اثر انگشت آی‌فون 8 به نتیجه نرسیده است

تا به‌امروز شایعات بسیاری درباره یکپارچه شدن سنسور اثر انگشت آی‌فون 8 با نمایشگر OLED این دستگاه منتشر شده است ولی طبق شایعات اخیر، هنوز تصمیم نهایی برای محل قرار گرفتن حسگر اثر انگشت این اسمارت‌فون گرفته نشده و اپل همچنان برای یافتن بهترین مکان قرارگیری، ایده‌های مختلفی را آزمایش می‌کند.

بر اساس ادعای تیموتی آرکوری، یکی از تحلیلگران موسسه Cowen and Company’s، اپل هنوز به راه‌حل جامعی برای محل استفاده از این سنسور بایومتریک در آی‌فون 8 نرسیده است. در واقع اهالی کوپرتینو برای تعبیه این حسگر سه گزینه را پیش‌ روی خود دارند: اولین راه‌حل، کم کردن ضخامت صفحه‌ نمایش در بخش قرارگیری این سنسور، دوم ایجاد یک حفره شیشه‌ای برای استفاده از اثر انگشت نوری یا اولتراسونیک و سوم به‌کارگیری یک فیلم‌سنسور ادغام شده با نمایشگر که در حقیقت از فناوری لمس خازنی یا مادن قرمز بهره می‌برد.

اینکه اپل هنوز برای محل به‌کارگیری این سنسور تصمیم نهایی خود را اتخاذ نکرده احتمالا روی زمان معرفی این تلفن‌هوشمند نیز تاثیر گذاشته و باعث شود که این شرکت آی‌فون 8 را با تاخیر یک یا دو ماهه معرفی کند. به‌‎همین دلیل به‌جای رونمایی از پرچمدار جدید اپل در ماه سپتامبر (در کنار آی‌فون 7S و 7S پلاس)، باید در اواخر سال جاری یعنی در ماه‌ نوامبر یا اکتبر منتظر پرده‌برداری از این محصول تازه کوپرتینویی‌ها باشیم.

iPhone 8 fingerprint sensor's location not decided yet, new rumor claims

بهتر است بدانید که آی‌فون 7S و 7S پلاس از همان زبان طراحی نسل پیشین خود بهره‌گرفته و در این بخش هیچ تغییری را تجربه نخواهند کرد ولی اپل در نظر دارد تا پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و پنل پشتی از جنس شیشه را به پرچمداران جدید خود اضافه کند. از سوی دیگر گفته می‌شود که آی‌فون 8 با نمایشگر 5.8 اینچی و بدون حاشیه OLED، دوربین پشتی دوگانه به صورت عمودی و دوربین سلفی قدرتمند با قابلیت تشخیص چهره سه بعدی همراه خواهد شد.

در آخر نیز ذکر این نکته الزامی است که تحلیلگران معتقدند که اپل مشغول برنامه‌ریزی برای فروش 90 میلیون دستگاه در سه‌ماهه آخر امسال بوده، که این بازه از قدیم به‌عنوان “فصل خرید در تعطیلات” نیز شناخته می‌شود. نظر شما درباره بهترین محل برای بهره‌گیری از این سنسور چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH