براساس گزارشات سود عملیاتی سامسونگ در سه‌ماهه دوم از سود عملیاتی اپل بیشتر بوده است

براساس گزارش منتشر شده از کشور کره جنوبی، سود عملیاتی سامسونگ در سه‌ماهه دوم سال 2017 به بالاترین میزان در تاریخ تاسیس این شرکت خواهد رسید. اگرچه گزارشات به سود عملیاتی 11.6 میلیارد دلاری اشاره می‌کنند ولی احتمال افزایش آن به 12.3 میلیارد دلار وجود دارد. انتظار می‌رود سود عملیاتی اپل در بازه زمانی مشابه، 10.5 میلیارد دلار باشد.

براساس تخمین‌ها مجموع سود عملیاتی شرکت‌های فیس‌بوک، آمازون، نتفلیکس و گوگل در پایان این بازه به 11.15 میلیارد دلار خواهد رسید. اگر گزارش یاد شده صحت داشته باشد، سامسونگ درحال‌حاضر پرسودترین شرکت در کل دنیا محسوب می‌شود.

سود عملیاتی سامسونگ

طبق این گزارش بیشتر سود این شرکت از بخش‌های نیمه‌ هادی و نمایشگرهای OLED تامین شده است. افزایش تقاضا برای حافظه‌های DRAM و NAND به‌علاوه افزایش قیمت آن‌ها یکی از دلایل این افزایش سود است. شرکت سامسونگ یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان پنل‌های OLED در جهان محسوب می‌شود که به‌علت افزایش تقاضا در اندازه‌های کوچک، افزایش سود آن را در پی داشته است.

اگر این ارقام درست باشد، شاهد افزایش محسوسی در سود عملیاتی سامسونگ هستیم چراکه این شرکت در سه‌ماهه اول سال 2017 موفق به کسب سود 8.75 میلیارد دلاری شده بود که عمده آن از بخش تراشه‌های تولیدی این شرکت تامین گردیده بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH