شایعه: گلکسی نوت 9 به پردازنده 7 نانومتری مجهز خواهد شد

به‌گفته یکی از کارکنان شرکت سامسونگ، این شرکت قصد دارد تا از چیپ‌ست متفاوتی برای محصولات سری نوت خود استفاده کند که آن را کاملا از خانواده سری S متفاوت می‌سازد.

این شرکت هر سال گوشی‌های سری نوت و S خود را با تراشه‌های یکسانی روانه بازار می‌کند. گفته می‌شود از سال 2018 و با گوشی گلکسی نوت 9 شاهد تغییر رویه در این خصوص خواهیم بود.

براساس گفته‌های همین منبع، در سال 2018 شاهد عرضه گلکسی S9 با پردازنده اگزینوس 9810 بر روی تراشه‌ای 10 نانومتری خواهیم بود؛ درحالی‌که نوت 9 با همین پردازنده و بر روی تراشه‌ای 7 یا 8 نانومتری عرضه خواهد شد. همچنین این منبع فاش نموده که احتمال تغییر نام اگزینوس 9810 به هنگام تجاری‌سازی آن وجود دارد.

گلکسی نوت 9

اگزینوس 9810 سوژه یکی دیگر از اخبار این ماه نیز بود که در آن هم خبر از استفاده S9 و S9 پلاس از این پردازنده داده شده بود. باتوجه به سرمایه‌گذاری‌های عظیم شرکت کوالکام و TSMC بر روی توسعه و گسترش تراشه‌های 7 نانومتری، احتمال می‌رود این آخرین محصول سامسونگ باشد که با تراشه 10 نانومتری عرضه می‌گردد.

استفاده از تراشه 7 نانومتری، فضای فیزیکی بیشتری برای استفاده از ترانزیستورها نسبت به تراشه 10 نانومتری فراهم می‌آورد. این عمل کارایی و بازده پردازنده را بهبود می‌بخشد. باتوجه به این‌که احتمال می‌رود گلکسی نوت 9 با تراشه 8 نانومتری عرضه شود؛ تصمیم سامسونگ در خصوص جهش مستقیم از تولید تراشه 10 نانومتری به تراشه 7 نانومتری، سوالی است که باید منتظر پاسخ آن از طرف این شرکت باشیم.

باوجود شایعاتی که بیان می‌کنند نوت 8 در آمریکا با تراشه اسنپ‌دراگون 836 عرضه خواهد شد، کارشناسان معتقدند در عمل کارایی آن نسبت به تراشه اسنپ‌دراگون 835 موجود در گلکسی S8 تغییر محسوسی نخواهد داشت و در اصل هر دوی این پردازنده‌ها شبیه به هم هستند.

اگر خبرهای فوق واقعیت داشته باشد، باید شاهد بزرگ‌ترین حرکت سامسونگ در متمایز کردن سری محصولات نوت از خانواده S باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH