چیپ‌ست کایرین 970 در سه‌ماهه سوم امسال با پردازنده گرافیکی بهبودیافته عرضه خواهد شد

هواوی به لطف سری میت توانسته در بازار فبلت‌ها حضور تاثیر‌گذاری داشته باشد و جایگاه خود را در این بخش محکم‌تر کند؛ گوشی‌های سری میت همواره به قدرتمندترین و جدیدترین پردازنده‌های این شرکت مجهز شده‌اند. تراشه بعدی این‌ شرکت کایرین ۹۷۰ نام دارد که تاکنون شایعات زیادی در مورد آن منتشر شده است.

این تراشه اولین سری از پردازنده‌های کایرین خواهد بود که با استفاده از لیتوگرافی ۱۰ نانومتری ساخته شده است. در گذشته شایعاتی مبنی بر این‌که هواوی در ساخت پردازنده جدید خود با مشکل روبه‌رو است، منتشر شد که البته برطبق آخرین خبرها هواوی توانسته این مشکلات را برطرف سازد. یکی از تحلیل‌گران، اخیرا جزئیات بیشتری را در‌ مورد تراشه نسل بعدی این شرکت منتشر کرده است؛ برطبق این اطلاعات، کایرین ۹۷۰ به پردازنده گرافیکی کایرین ۹۶۰‌ مجهز خواهد شد. کایرین ۹۶۰ سال گذشته با پردازنده گرافیکی‌ Mali-G71 MP8 عرضه شد. این پردازنده یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های سری کایرین بود، ولی در تست‌ها نسبت به اسنپدراگون ۸۳۵ و اگزینوس ۸۸۹۵ عملکرد ضعیف‌تری از خود به نمایش گذاشت.

کایرین ۹۷۰

پیش از این، خبرها حاکی از آن بود که این شرکت برای رقابت با سازنده‌های مطرح تراشه مانند کوالکام و سامسونگ، محصول جدید خود را به‌همراه پردازنده گرافیکی قوی‌تری راهی بازار می‌کند. تولید انبوه این تراشه هنوز شروع نشده و با نزدیک‌ شدن به زمان عرضه پرچمدار جدید این شرکت، تولید انبوه این ‌پردازنده نیز آغاز می‌گردد.

با اینکه اسمی از گوشی پرچم‌دار بعدی هواوی به‌میان نیامده است، ولی با توجه به‌ این‌که پرچمداران سری P به‌تازگی معرفی شده‌اند،‌ به احتمال زیاد پرچمدار بعدی این شرکت نسل بعدی سری میت خواهد بود. انتظار می‌رود هواوی، میت ۱۰ را در نیمه دوم سال جاری عرضه کند.

کایرین ۹۷۰ پردازنده‌ای شامل ۸ هسته پردازشی بوده که از چهار هسته Cortex-A73 و چهار هسته Cortex-A53 تشکیل شده است. فرکانس کاری این پردازنده بین 2.8 تا 3 گیگاهرتز قرار دارد. ‌میت ۱۰ از نظر ارتباطی به مودم LTE 12 مجهز خواهد شد.

در مجموع اطلاعات منتشر شده از این پردازنده فقط عدد و رقم هستند و پیش از معرفی رسمی، نمی‌توان در مورد آن اظهار نظر کرد. باید صبر کنیم و ببینیم که پردازنده جدید این شرکت در تست‌ها چه عملکردی از‌ خود نشان خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH