کوالکام نسل جدید سنسور اثرانگشت خود را با فناوری اولتراسونیک معرفی کرد

کوالکام در رویداد MWC 2017 شانگهای، نسل جدید سنسور اثرانگشت خود را معرفی کرد. این سنسور با استفاده از فناوری اولتراسونیک ساخته شده است (اولتراسونیک یکی‌ از جدیدترین‌ و قدرتمند‌ترین تکنولوژی‌های مورد استفاده توسط کوالکام است).
سنسور جدید این شرکت، اسکن اثرانگشت را از روی سطوحی مانند شیشه، نمایشگر و فلز امکان‌پذیر خواهد کرد. ویژگی دیگر این سنسور، قابلیت استفاده از آن در زیر آب است. تاکنون هیچ سنسوری این قابلیت را نداشته و این اولین سنسوری بوده که می‌تواند در زیر آب، اثرانگشت کاربر را تشخیص دهد.

اولتراسونیک

سنسور جدید این شرکت علاوه‌‌بر اسکن اثر‌انگشت، قادر است تعداد ضربان‌قلب و جریان‌خون کاربر را تشخیص دهد، این ویژگی در‌ بحث احراز هویت کاربر و در حوزه سلامتی بسیار کاربردی خواهد بود. ویژگی دیگر این سنسور، پشتیبانی از ژست‌های حرکتی است. این ویژگی، می‌تواند برای باز‌کردن نوار‌ اعلانیه، اجرای برنامه‌ها، جابه‌جایی بین برنامه‌ها و … مورد استفاده قرار گیرد.

سنسور مربوط به نمایشگر در تمامی پردازنده‌ها قابل استفاده است. اما استفاده از سنسور اثرانگشت برای سطوحی مانند شیشه و فلز، تنها در پردازنده‌های اسنپدراگون ۶۳۰ و ۶۶۰ که به‌تازگی معرفی شده‌اند، امکان‌پذیر است.

سنسور جدید این شرکت، ویژگی‌ها و امکانات بیشتری را در اختیار سازندگان گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهد. براساس آخرین‌ خبر‌ها، شرکت‌های مطرحی مانند سامسونگ و اپل به‌دنبال یکپارچه‌ کردن سیستم اثرانگشت با نمایشگر گوشی‌ها هستند و معرفی این سنسور می‌تواند راه را برای این‌شرکت‌ها هموارتر کند.

سنسور مربوط به شیشه و فلز در گوشی‌های معرفی شده در نیمه‌دوم‌ سال آینده استفاده می‌شود و سنسور مربوط به صفحه‌نمایش، در سه‌ماهه‌ پایانی سال‌جاری در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH