سامسونگ

شاید آی‌فون‌های بعدی اپل، سامسونگ را به ساخت یک ابر کارخانه تولید نمایشگر OLED مجبور کنند

با توجه به آگاهی کامل سامسونگ از صنعت نمایشگرها، ممکن است این غول دنیای تکنولوژی برای تسلط بیشتر بر این بازار و استمرار جایگاه نخست Samsung Dispaly در زمینه ساخت یک کارخانه دیگر برای تولید نمایشگرهای OLED در سطح جهانی اقدام کند.

سامسونگ به‌خوبی می‌داند که در آینده، این صنعت تا چه اندازه می‌تواند در بهبود تراز مالی کمپانی مؤثر واقع شود. از طرفی قرار گرفتن در رتبه نخست پرفروش‌ترین کمپانی تولیدکننده نمایشگر OLED، این شرکت را برای ساخت یک کارخانه دیگر به وسوسه انداخته و گفته می‌شود که این کارخانه جدید در کشور کره جنوبی و در دو مرحله ساخته خواهد شد.

مرحله اول، ساخت بخش ابتدایی این کارخانه است که سامسونگ انتظار دارد در مدت زمان 6 ماه تا یک سال به‌طور کامل ساخته شود و اولین پنل‌های OLED تولیدی خود را در سال 2019  روانه بازار کند. مرحله دوم نیز در حقیقت با هدف گسترش کارخانه‌ دیگری بوده که قرار است تا سال 2021 به بهره‌برداری برسد. بر اساس تحقیقات انجام شده، هزینه ساخت این دو کارخانه جدید، معادل 16.3 تریلیون وون (واحد ارز کشور کره‌ جنوبی) برآورد می‌شود.

iPhone 8 fingerprint sensor's location not decided yet, new rumor claims

انتظار می‌رود که نام این کارخانه، A5 باشد و ظرفیت تولید بیش از 30 درصد محصولات کارخانه A3 را که هم‌اکنون در کشور چین قرار دارد، داشته باشد. کارخانه A3 به‌منظور تولید بیشتر پنل‌های OLED در سال 2015 گسترش یافت، ولی به‌نظر می‌رسد که پس از تقاضای بالای اپل برای این نوع نمایشگرها، این کارخانه به خداکثر کارایی خود رسیده، اما همچنان آمادگی پاسخگویی به درخواست اپل را ندارد. شاید بتوان این تصمیم سامسونگ را هم دلیل دیگری برای اثبات این مدعا دانست که اهالی کوپرتینو 180 میلیون پنل نمایشگر OLED به کمپانی سامسونگ تا سال 2018 سفارش داده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH