تا سال 2019 منتظر باتری جامد در گوشی‌های سامسونگ باشید!

شرکت سامسونگ امیدوار است تا آستانه سال 2019 از باتری‌های جامد در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند. به گزارش رسانه‌های محلی، به‌نظر می‌رسد بخش تولید باتری سامسونگ به ساخت این تکنولوژی نزدیک است؛ به نقل از مدیر اجرایی سامسونگ امکان دارد این شرکت، حدود یک تا دو سال زمان نیاز داشته باشد. این منبع بیان کرد که LG Chem پیشرفت مشابهی طی سالیان اخیر داشته و همچنین ممکن است بتواند باتری حالت جامد را در گوشی‌های خود قرار دهد. به‌نظر می‌رسد تا زمان عرضه گلکسی S10، نوت 10، ال‌جی G8 و سری V40 روی این گوشی‌ها باتری مذکور قرار داده شود. شاید دلیل اصلی ساخت سریع‌تر این باتری آن هم توسط سامسونگ، به‌جهت انفجار باتری نوت 7 باشد؛ که باعث افت سهام شرکت شد.

باتری حالت جامد ویژگی مهمی برای شرکت کره‌ای دارد، چراکه دیگر منفجر نمی‌شود! گرچه هزینه ساخت آن بالاست و کمپانی‌های بزرگ امیدوارند تا با تولید انبوه این باتری، از قیمت سرسام‌آورش بکاهند. هرچند به‌نظر می‌رسد که باتری حالت جامد در مقیاس وسیعی به‌کار گرفته خواهد شد اما باتری‌های لیتیوم یونی بعید است که در آینده به‌طور کامل حذف شوند.

سامسونگ

این نوع باتری‌ها از الکترولیت جامد برخلاف حالت معمول (که الکترولیت مایع است) استفاده می‌کنند. در حقیقت می‌توان گفت انفجار سامسونگ گلکسی نوت 7 به دلیل نوسانات جریان برق در باتری الکترولیت مایع بود. حال سامسونگ امید دارد تا باتری‌های جامد، لکه سیاهی که بر کارنامه ساخت گوشی خود ایجاد کرده را پاک کند. بدیهی است که با عرضه این نوع باتری‌ها می‌توان نمونه بزرگ‌تر آن را در لپ‌تاپ و حتی خودرو مشاهده نمود. البته بیشتر صنعتگران معتقدند که باتری‌های جامد تا 2025 فراگیر نخواهد شد. رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند شدید است و بازار آن همچنان درحال رشد، پس هرگونه لغزشی عواقب جبران‌ناپذیری را در پی خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH