تصاویری از تبلت عرضه نشده مایکروسافت به نام سرفیس مینی منتشر شد

سال 2014 مایکروسافت قصد داشت دو تبلت را با سیستم عامل ویندوز RT به نام‌های سرفیس مینی و سرفیس پرو 3 معرفی و روانه بازار کند، اما در آخرین لحظات ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت، پروژه ساخت تبلت کوچک‌تر را لغو کرد و به این ترتیب سرفیس مینی هیچ‌گاه معرفی و عرضه نشد.

سرفیس مینی

اگرچه وجود این تبلت به‌صورت رسمی تایید شد اما هیچ‌گاه تصویری از نسخه اولیه آن منتشر نشده بود تا اینکه به‌تازگی وب‌سایت Windows Central تصاویری از نسخه اولیه سرفیس مینی را منتشر نموده که طراحی این تبلت را به نمایش می‌گذارد.

بدنه سرفیس مینی به‌وسیله یک متریال هم‌چون نمونه به‌کار رفته در سرفیس لپ‌تاپ پوشیده شده است. این تبلت از یک استند متصل به بدنه استفاده می‌کند که مشابه برادر بزرگ‌تر خود یعنی سرفیس پرو 3 است که می‌تواند حالت‌های مختلف قرارگیری را برای آن به ارمغان بیاورد. حاشیه‌های موجود در اطراف نمایشگر بسیار زیاد است و حتی برای سال 2014 نیز نمی‌تواند یک نمونه استاندارد باشد.

سخت‌افزار

سرفیس مینی از قلم Surface Pen پشتیبانی می‌کند که می‌تواند یک ویژگی مفید برای یک تبلت کوچک باشد. نمایشگر 8 اینچی سرفیس مینی وضوحی معادل 1440 در 1080 پیکسل دارد و از 1 گیگابایت رم استفاده می‌کند. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، سیستم عامل این تبلت ویندوز RT است. مایکروسافت این نسخه از ویندوز را جهت پشتیبانی از پردازنده‌های مبتنی بر ARM توسعه داده است اما به‌دلیل عدم موفقیت، این نسخه هیچ‌گاه ادامه پیدا نکرد و درحال‌حاضر یک سیستم عامل مرده محسوب می‌شود.

مطمئنا اوضاع نابسامان بازار تبلت‌ها موجب شده که مایکروسافت تمرکز کمتری را روی این بخش داشته باشد. البته سرفیس پرو به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین تبلت‌های حال‌حاضر به‌کار خود ادامه خواهد داد اما به‌نظر نمی‌رسد مایکروسافت تمایلی به گسترش و ایجاد تنوع بیشتر در خط تولید خود داشته باشد. به‌هرحال انتشار تصاویری از گجت‌های قدیمی و معرفی نشده و آشنایی بیش‌تر با آن‌ها می‌تواند سرگرم‌کننده باشد، این‌طور نیست؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH