آی‌فون 8 ممکن است به‌جای سنسور اثر انگشت، به سیستم تشخیص چهره مجهز شود

شایعات اخیر ‌نشان‌دهنده این موضوع ‌هستند که آی‌فون 8 ممکن است به‌ ‌سنسور اثر انگشت ترکیب شده با صفحه‌نمایش مجهز نشود. اپل با حذف دکمه هوم، باید راه دیگری را برای قرارگیری سنسور اثر انگشت در گوشی‌های جدید پیدا کند.

آی‌فون 8

به‌تازگی شایعاتی منتشر شده مبنی‌‌بر این‌که شاید سنسور اثر انگشت نیز مانند دکمه هوم، از آی‌فون‌های جدید حذف شود. براساس گزارشات بلومبرگ، این شرکت در حال تست سیستم اسکن سه‌بعدی صورت است تا کاربران بتوانند بدون نیاز به اثر انگشت، از گوشی‌های خود استفاده کنند.

همچنین این سیستم می‌تواند برای ورود به سایت‌ها، درگاه‌های بانکی و قفل‌گذاری برنامه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. این سنسور علاوه‌بر اسکن سه‌بعدی صورت، قابلیت اسکن قرنیه چشم را نیز دارد و بلافاصله بعد از قرارگیری گوشی در جلوی صورت، چهره کاربر تشخیص داده می‌شود.

این شرکت ناچار است که سنسور انگشت را در گوشی‌های جدید به‌کار ببرد اما اگر ساخت و طراحی سیستم تشخیص چهره در زمان مناسب به اتمام برسد، به احتمال زیاد این سیستم جایگزین اثر‌انگشت خواهد شد. در گذشته خبر‌هایی مبنی بر آزمایش این سیستم توسط اپل منتشر شده بود که نشان‌دهنده این موضوع است که این شرکت از گذشته، در‌حال کار بر روی سیستم تشخیص‌ چهره بوده است. به‌هرحال اطلاعات جدید، منبع رسمی ندارند و باید تا زمان معرفی آی‌فون‌های بعدی صبر کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH