بررسی لانچر APUS: خاص، زیبا و دردسرساز!

اندروید پلتفرمی متن باز است و (تقریبا) اجازه هرکاری را به‌ کاربر می‌دهد. همین‌ موضوع سبب شده اپلیکیشن‌هایی به‌نام لانچر از دیار اندی‌ رابین ظهور کنند که سعی در زیباکردن دستگاه‌های ما دارند.

آیا از رابط کاربری موبایل‌تان راضی نیستید؟

آیا آیکون‌های سبک فلت یا متریال را می‌پسندید؟

آیا اسمارت‌فون‌تان به‌نظر شما قدیمی و خسته‌کننده شده‌ است؟

پس (احتمالا) تنها راه‌کار شما نصب و اجرای لانچری از گروه APUS است. این برنامه تا به امروز بیش از 100 میلیون‌بار در فروشگاه‌ گوگل دانلود شده و امتیاز 4.5 از 5 را از میلیون‌ها کاربر کسب‌ کرده است! این اپلیکیشن امکان شخصی‌سازی زیادی را به شما می‌دهد که در ادامه به آن می‌پردازیم و از قابلیت‌های این لانچر باخبرتان می‌کنیم. پس اگر دوست‌دار و طرف‌دار این‌طور نرم‌افزارها هستید با آی‌تی‌رسان همراه باشید…


صفحه‌خانگی

لانچر APUS

وقتی این لاچر تقریبا 9 مگابایتی را دانلود می‌کنید و برای اولین‌بار اجرا می‌شود، با یک صفحه خوش‌آمد‌گویی مواجه می‌شوید. مرحله بعد این نرم‌افزار حق رای به شما می‌دهد و کاربر اجازه دارد بین بک‌گراند خود و کاغذدیواری APUS یکی را برگزیند. از همان‌‌ آغاز ماجرا اولین‌ چیزی که توجه شما را به خود جلب می‌کند٬ طراحی بلور این لانچر است که ما را یاد سیستم‌عامل اپل می‌اندازد! دومین‌ چیزی که چشمان‌تان به آن خیره می‌شود٬ آیکون‌های بزرگ لانچر است که به‌صورت منظمی کنار هم چیده‌ شده‌اند. سومین مورد هم نوار جستجوگر بالای صفحه است که همیشه خدا جملاتی با فونت بزرگ در آن نقش‌ می‌بندند. البته عملکرد این افزونه سریع و رضایت‌بخش است و همیشه گوش‌به‌فرمان شماست!

اگر کاربر دستانش را به پایین بکشد با منویی روبه‌رو می‌شود که حکم نوار نوتیفیکیشن را دارد اما کامل‌تر! اگر به‌طرف راست بروید٬ برنامه‌های بیش‌تری را می‌بینید که بعضی از آن‌ها درون فولدر و برخی بیرون از آن هستند. مثلا در قسمت Game با این که بازی‌هایی مانند کندی‌کراش و آسفالت دسته‌بندی شده‌اند اما باقی گیم‌ها بیرون از این فولدر هستند و این ناتوانی این لانچر را نشان می‌دهد و کاربر را به دردسر اضافی می‌اندازد!

اگر به صفحه‌اصلی بازگردید و انگشتان‌تان را به‌سمت راست بغلتانید با منطقه‌ای جدید آشنا می‌شوید که شما را یاد FlipBoard می‌اندازد و احتمالا از وجود آن در این لانچر خرسند خواهید شد. در این قسمت اخبار مهم بومی را مشاهده می‌کنید که به صورت عمودی لیست شده‌اند. همچنین می‌توانید زبان مطالب را از فارسی به انگلیسی تغییر دهید. همین‌طور قادرید موضوعات دل‌خواه خود را انتخاب کنید که فقط همان‌ها در این صفحه (Headlines) به نمایش گذاشته شوند.

دوباره به صفحه‌اصلی بازمی‌گردیم جایی که با لمس طولانی (یاد تاچ سه‌بعدی در آی‌فون‌ها افتادیم) در فضای خالی گزینه‌هایی برای شما نمایش داده می‌شوند که امکان اضافه‌کردن ویجت، عوض‌کردن تم (در بخش بعدی به این قسمت بیش‌تر می‌پردازیم)، ورود به تنظیمات لانچر یا سیستم و فرستادن این اپ برای بقیه فراهم می‌شود.

شخصی‌سازی

لانچر APUS

وقتی وارد این منطقه در سرزمین پهناور APUS می‌شوید٬ چهار تب در پایین مشاهده می‌کنید که همان‌ها هستند که به جذابیت این لانچر می‌افزایند. در ادامه این چهار‌ گزینه را شرح دادیم.

Wallpaper: در این قسمت با وصل‌شدن به اینترنت انبوهی از والپیپرها را می‌بینید که همگی منتظر دانلود هستند. همچنین این کاغذدیواری‌ها بسیار باکیفیت‌اند و حتما از دیدن آن‌ها لذت خواهید برد.

Explore: در این‌جا قادرید عکس‌هایی که دیگران به اشتراک‌ گذاشته‌اند را لایک کنید و اگر مایل بودید٬ خودتان هم یک تصویر در این صفحه بارگذاری کنید.

Themes:در این بخش می‌توانید تم‌ها و پوسته‌هایی که برای لانچر APUS ساخته‌ شده‌اند را دانلود کنید و این را باید بگوییم که تنوع بسیار زیاد است و به احتمال زیاد در انتخاب‌های‌تان دودل می‌شوید!

Mine: در این‌جا تصاویر و تم‌هایی که تا‌ حالا دانلود کرده‌اید به‌نمایش در می‌آیند. ضمنا از همین‌جا می‌توانید عکس‌های گالری‌تان را آپلود کنید تا در قسمت Explore رونمایی شوند!

APUS DISCOVERY

در این بخش با وصل‌شدن به اینترنت و استفاده از موقعیت شما اپ‌هایی نمایش داده می‌شوند که هموطنان شما استفاده کرده‌اند. اتفاقا بعضی از آن‌ها بسیار کاربردی هستند و دیگر لازم نیست برای یافتن‌شان وقت‌تان را هدر دهید!

تنظیمات

در این جا قادرید افکت ورق‌زدن صفحات را تغییر دهید یا نوتیفیکیشن لانچر را غیرفعال یا Headlines را خاموش کنید. یک گزینه نیز به نام Face Swipe وجود دارد که بخش جالبی است و کارکردی شبیه لبه‌های خمیده در پرچمدارهای سامسونگ را دارد و شما را از نصب اپلیکیشن‌هایی مانند Omni Swipe بی‌‌نیاز می‌سازد. همین‌طور در این قسمت می‌توانید از دستورات‌ حرکتی بهره ببرید. مثلا با دوبار کلیک روی صفحه٬ گوشی خاموش شود!


جمع‌بندی

درکل این لانچر راضی‌تان می‌کند و احتمالا دل‌داده آن می‌شوید و تا مدت‌های زیادی با او می‌مانید. اما باید این را بدانید که این اپلیکیشن بار‌ سنگینی بر‌دوش موبایل شماست و همین‌طور بخش زیادی از رم گوشی را اِشغال می‌کند. به احتمال زیاد استفاده حداکثری از قدرت پردازنده دستگاه باعث سریع‌بودن این نرم‌افزار شده است.

ناگفته نماند که نوتیفیکیشن‌های این لانچر آزاردهنده‌اند و تنها با حذف‌کردن اپلیکیشن خاموش می‌شوند! از قلم نیافتد که اگر به شبکه‌جهانی متصل باشید آن‌قدر برای‌تان تبلیغات می‌آید که خودجوش این برنامه را پاک خواهید کرد!

نکات مثبت

-ظاهر زیبا

-والپیپر‌ها و تم‌های دوست‌داشتنی

-طراحی بلور

-سریع‌بودن

نکات منفی

-فشار‌آوردن روی پردازنده

-اِشغال‌کردن بیش‌از‌حد رم دستگاه

-نوتیفیکیشن‌های زجرآور!

-تبلیغات بسیار زیاد!

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH