چگونه از دستیار صوتی گوگل برای باز و قفل کردن اسمارت‌فون اندرویدی استفاده کنیم؟

دستیار صوتی گوگل می‌تواند در زمینه‌های متنوع و زیادی به شما کمک کند. از بررسی ترافیک گرفته تا پخش موزیک یا ویدئو، همگی را خیلی راحت و در سریع‌ترین حالت ممکن انجام می‌دهد. ولی غیر از کارهای همیشگی‌اش می‌توان از او درخواست‌های بیشتری چون قفل و باز کردن صفحه دستگاه هم داشت. با ما در ادامه همراه باشید تا با این ترفند آشنا شوید.

پس از این‌که دستیار صوتی گوگل را روی هندست اندرویدی خود نصب کردید، می‌توانید تنها با گفتن عبارت: Ok Google آن را باز کنید. با این دستور دستیار صوتی باز می‌شود و گوش به فرمان شما خواهد بود. البته ظاهرا در برخی از هندست‌ها پس از بیان دستور صوتی فوق، کاربر مجبور است رمز عبورش را وارد کند تا صفحه باز شود.

همان‌طور که دیدید باز کردن اسمارت‌فون به سادگی آب خوردن بود، اما قفل کردن آن ممکن است کمی پیچیده‌تر باشد. زیرا به طور پیش‌فرض این قابلیت روی دستیار صوتی وجود ندارد و باید در ابتدا یک اپلیکیشن اضافی را روی دستگاه نصب داشته باشید. برنامه‌هایی مثل Off+، Screen Off و Lock screen را برگزینید و پس از نصب آن‌ها دستیار گوگل را باز کنید و از طریق منوی تنظیمات به بخش Shortcuts بروید. در این قسمت دکمه آبی رنگ + را لمس و میان‌بر دلخواه‌تان را طبق دستورالعمل زیر ایجاد کنید.

زیر عنوان When I say Ok Google، کاری را که می‌خواهید دستیار گوگل برای‌تان انجام دهد بنویسید. مثال: Lock Phone. بعد از آن در بخش Google Assistant Should do باید نام برنامه‌ای را که می‌خواهید برای انجام دستورتان باز شود قید کنید، یعنی بنویسید Open Screen Off، در آخر هم Save را بفشارید.

البته می‌توانید دستور صوتی را هر چه می‌خواهید تعیین کنید و عبارتی را به کار ببرید که با آن راحت هستید. فراموش نکنید پس از این‌که کارتان با دستیار صوتی تمام شد آن را متوقف کنید، زیرا در غیر این صورت ممکن است این برنامه با شنیدن صدای شما نتایج جستجوی متفاوتی نشان دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH