تراشه شیائومی قلب تپنده گوشی‌های آینده نوکیا خواهد بود

همکاری شرکت‌­های مشهور فناوری مسئله جدیدی نبوده و این‌بار نیز قرار است دو شرکت شیائومی و نوکیا با یکدیگر همکاری کنند.  اوایل سال جاری شیائومی شرکت چینی تولیدکننده لوازم جانبی تلفن­‌های هوشمند و همچنین تولیدکننده گوشی­‌‌های همراه اعلام کرد که به جمع تولیدکنندگان تراشه موبایل پیوسته است و از این به بعد شاهد حضور این برند چینی در بازار تراشه­‌های تلفن‌های همراه خواهیم بود. پس از این اعلام، شیائومی اولین نسل از تراشه­‌های خود با نام Surge S1 که از دو پردازنده چهارهسته­‌ای قدرت گرفته را رسما رونمایی کرد، بااین‌حال مشخص نشد که شیائومی قرار است از این به بعد تراشه­‌های گوشی­‌های تولیدی خود را تامین کرده و یا برای سایر کمپانی­‌ها نیز پردازنده تولید خواهد کرد؛ تا اینکه مشخص شد این کمپانی نقشه­‌های زیادی برای ورود به قلب موبایل­‌ها دارد.

تراشه شیائومی

نوکیا به‌تازگی اعلام کرده که قصد دارد از نسل اول تراشه‌های شیائومی Surge S1 در تلفن‌های همراه آینده خود بهره ببرد اما نامی از مدل گوشی یا گوشی­‌هایی که قرار است پردازش آن‌ها را تراشه شیائومی به عهده بگیرد، نبرده تا همکاری نوکیا و شیائومی هم­چنان رمز آلود باقی بماند.

ورود شیائومی به بازار پردازنده‌ها زنگ خطر را برای دو شرکت کوالکام و مدیاتک به صدا درآورده و باید دید این دو شرکت چه اقداماتی برای ادامه سلطنتشان بر بازار پردازنده­‌ها انجام می‌­دهند. به احتمال زیاد در آینده نزدیک با دستگاه‌هایی که به تراشه شیائومی مجهز می‌گردند، آشنا می‌شویم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH