تکنولوژی 5G به‌زودی توسط نوکیا عرضه می‌شود

شرکت نوکیا که تامین‌کننده تجهیزات شبکه در فنلاند است، باعرضه تکنولوژی 4.9G می‌خواهد مسیر را برای عرضه نهایی تکنولوژی 5G مهیا سازد. البته این شرکت توانسته بخشی از تجهیزات لازم برای 5G را تولید نماید. برای نمونه می‌توان به ایستگاه رادیویی AirScale اشاره کرد که توانایی انتقال امواج 2G تا 5G را دارد. این شرکت فنلاندی امیدوار است با راه‌اندازی آخرین تکنولوژی شبکه‌های تلفن همراه، زمان تاخیر انتقال داده را کاهش دهد. رقمی که از لحاظ تئوری ثبت نموده‌اند در حدود 2 میلی‌ثانیه است که کاهش 86 درصدی را نشان می‌دهد. با کاهش فواصل بین انتقال داده‌ها، اطلاعات سریع‌تر منتقل می‌شود و گیرنده، داده‌های بیشتری را در بازه زمانی مشخصی دریافت می‌کند.

تکنولوژی 5G

طبق گفته نوکیا، این راه‌حل برای مناطق شهری که مقدار داده زیادی جابه‌جا می‌شود، به کار می‌رود. تکنولوژی 5G به‌احتمال‌ زیاد برای اولین‌بار در مناطق شهری به‌کار گرفته خواهد شد، پس باید کیفیت خود را در هنگام مصرف زیاد مشترکین حفظ کند. البته همچنان می‌توان از راه‌حل‌های قدیمی نیز در نسل جدید استفاده کرد؛ مانند کاهش زمان تاخیر با استفاده از اتصال دو شبکه تلفن همراه. بدین ترتیب با این کار، اپراتورها اولا از تجربیات مشتری در زمینه سرعت شبکه بهره‌مند می‌شوند و دوما این شرکت‌ها می‌توانند زمان تاخیر شبکه را برای مشتریان سازمانی خود کاهش دهند.

در بهمن‌ ماه سال گذشته، نوکیا از راه‌حل جدیدی به نام 5G First خبر داد؛ که البته به‌صورت پایلوت به اجرا در آمد و امکانات محدودی را ارائه می‌داد. نوکیا اخیرا با شرکت فنلاندی الیزا برای عرضه نسل جدید بر روی باند 3.5 گیگاهرتز همکاری می‌کند. این شرکت امیدوار است هرچه زودتر این تکنولوژی را در خدمت مشتریان در سرتاسر جهان قرار دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH