از شرق تا غرب! (مقایسه آی‌فون 5 با پدفون اینفینیتی از گروه C)

ITCCup
امروز با پنجمین دیدار از گروه C که یکی از پیچیده‌ترین گروه‌ها هم محسوب می‌شود با شما هستیم تا رقابت دو قدرت دنیای تکنولوژی را گزارش کنیم. در این مسابقه قرار است که آی‌فون 5 در مقابل پدفون اینفینیتی قرار بگیرد تا ببینیم در پایان نود دقیقه کدام تیم می‌تواند با حمایت طرفداران خود به سه امتیاز این مسابقه دست پیدا کند و به نوعی جواز حضور در مرحله حذفی را بدست آورد. دو گوشی کاملا متفاوت و با سیستم عامل‌هایی متفاوت‌تر! طبق روال همیشه با طراحی و ظاهر دو گوشی شروع می‌کنیم.

6

ده دقیقه ابتدایی: طراحی و ظاهر
در این دقایق ابتدایی باید به شباهت‌های دو گوشی اشاره کنیم، چرا که هردو از بدنه‌ای آلومینیومی و زیبا ساخته شده‌اند. البته تفاوت‌هایی هم در طراحی آن‌ها از جمله محل قرارگیری دکمه‌ها و همچنین نوع آلومینیوم بکاررفته وجود دارد. برای مثال در آی‌فون دکمه فیزیکی معروف را می‌بینیم در حالی که پدفون از سه کلید لمسی در زیر صفحه نمایش استفاده می‌کند. همچنین از نظر ابعاد هم تفاوت زیادی بین دو گوشی مشاهده می‌شود و علت اصلی آن صفحه نمایش بزرگ‌تری است که در پدفون بکار رفته است. از آنجایی که بحث طراحی بسیار به سلیقه وابسته است و همچنین این دو گوشی شباهت‌هایی هم از نظر ظاهر دارند، انتخاب گوشی برتر در این دقایق کار دشواری به‌نظر می‌رسد.

06_archimedes_35438535_620x433

دقیقه 10 تا 20: وزن و کیفیت ساخت
در این بخش دو گوشی همچنان پا به پای هم به رقابت ادامه می‌دهند و از نظر کیفیت ساخت بسیار خوب عمل می‌کنند. البته مشکلی که هر دو تیم با آن دست به گریبان هستند، میزان ضربه‌پذیری بالای آلومینیوم است که در برخورد با سطوح محکم خیلی زود خش می‌افتد و از زیبایی گوشی می‌کاهد. البته پدفون در این بخش بهتر عمل کرده و میزان نارضایتی از بدنه ضعیف آی‌فون بیشتر از حریف است. در بخش وزن اوضاع کمی متفاوت است. آیفون تنها با 112 گرم وزن عنوان سبک‌ترین گوشی این رقابت‌ها را یدک می‌کشد و در مقابل پدفون با وزنی معادل 141 گرم خیلی سنگین‌تر از حریف به نظر می‌رسد. البته نباید ابعاد و صفحه نمایش بزرگتر آن را نادیده گرفت.

7
12

دقیقه 20 تا 30: نمایشگر
تماشاگران خود را برای یک ده دقیقه حساس دیگر آماده می‌کنند و ما هم از همین الان به شما اطمینان می‌دهیم که این بخش هم با همان حساسیت قبل پیگیری خواهد شد، چرا که در این بخش هم دو گوشی شباهت‌های زیادی به هم دارند. اولین شباهتی که در این قسمت بین دو گوشی مشاهده می‌شود، جنس صفحه نمایش و نوع پنل به کار رفته در آن‌هاست. هردو گوشی از صفحه نمایش‌های LCD و از نوع IPS سود می‌برند که بی‌شک یکی از بهترین انواع LCDها محسوب می‌شود. البته این دو پنل یک تفاوت جزیی هم دارند و آن هم اینکه از آی‌فون از نوع IPS LED-Backlit و پدفون از نوع +IPS است که البته تفاوت زیادی در عملکرد آن‌ها نخواهد داشت. از نظر کنتراست و گستردگی زاویه دید هر دو گوشی در حد فوق‌العاده عمل می‌کنند. در عملکرد در زیر نور آفتاب و محیط‌های پرنور آی‌فون کمی بهتر از حریف است. هردو گوشی هم از نسل اول گوریلاگلس در امر حفاظت صفحه نمایش خود بهره گرفته‌اند. شباهت‌ها بسیار زیاد است ولی تفاوت‌هایی هم وجود دارد که اصلی‌ترین آن در ابعاد نمایشگر است. جایی که آی‌فون 4 اینچی کمی در برابر پدفون 5 اینچی کوچک به نظر می‌رسد. همچنین صفحه نمایش آی‌فون دارای رزولوشن 640×1136 و تراکم پیکسلی 326 پیکسل در اینچ است ولی پدفون دارای وضوح تصویر فول‌اچ‌دی (1080×1920) و تراکم پیکسلی 441 است. البته این تفاوت در میزان پیکسل‌ها را با چشم غیرمسلح نمی‌توان تشخیص داد. در مجموع هر دو تیم را می‌توان از مدعیان این بخش دانست. پس برای تعیین تیم برتر همچنان باید منتظر باشیم تا ببینیم اولین لغزش از کدام رخ می‌دهد.

دقیقه 30 تا 40: رابط کاربری
در این دقایق است که می‌توان به بزرگ‌ترین تفاوت دو تیم پی برد و آن هم چیزی نیست جز سیستم عامل و رایط کاربری این دوگوشی. آی‌فون از نسخه ششم سیستم عامل اختصاصی اپل با نام iOS و پدفون هم از نسخه 4.1.2 سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند. هردو سیستم عامل بسیار قدرتمند و دارای تعداد بسیاری نرم‌افزارهای کاربردی هستند که نقطه تمایز این دو سیستم عامل محبوب از دیگر رقبا شده است. البته تفاوت‌های زیادی از جمله شکل ظاهری و توانایی‌های اجرایی هم در بین این دو سیستم عامل یافت می‌شود. از نظر ظاهری انتخاب گزینه برتر امری کاملا سلیقه‌ای است و ما با نمایش چند عکس قضاوت درباره آن را به عهده شما واگذار می‌کنیم ولی از نظر کارآیی بهتر است کمی بیشتر به آن بپردازیم. شاید بزرگ‌ترین برتری iOS بر اندروید سبک‌تر بودن و در نتیجه روان‌تر بودن آن باشد به‌طوری که دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل می‌توانند با سخت‌افزاری به مراتب ضعیف‌تر عملکردی مشابه با دستگاه‌های اندرویدی داشته باشند. در مقابل اندروید به دلیل پشتیبانی قوی از به‌روزترین سخت‌افزارهای موجود می‌تواند به خوبی از پس عمل Multi-tasking یا همان اجرای چند برنامه هم‌زمان برآید. چیزی که به ندرت در iOS مشاهده می‌شود. پس همان طور که مشاهده می‌کنید، دو تیم پس از یک جدال درگیرانه سرانجام در شرایطی کاملا یکسان نیمه اول را به پایان می‌برند تا تعیین تیم برتر به نیمه دوم و دقایق حساس باقی مانده از بازی موکول شود.

رابط کاربری آی‌فون 5:

9

رابط کاربری پدفون اینفینیتی:

1

دقیقه 40 تا 50: سخت‌افزار
با نیمه دوم یکی از حساس‌ترین بازی‌های مرحله گروهی با شما هستیم. جایی که مربی‌های هر دو تیم سعی در ارایه بهترین تاکتیک‌های خود دارند تا حریف را با شکست بدرقه کنند. در دقایق ابتدایی این نیمه به بررسی توان بدنی دو تیم خواهیم پرداخت. جایی که به نظر می‌رسد پدفون با تمرین‌های اختصاصی و به‌کارگیری به‌روزترین تاکتیک‌ها، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این گوشی دارای پردازنده 4هسته‌ای 1.7 گیگاهرتزی Snapdragon 600 است و نوع هسته‌های آن هم Krait است. بخش گرافیک این گوشی توسط پردازنده پرقدرت Adreno320 پشتیبانی می‌شود. رم گوشی 2 گیگابایت و حافظه داخلی هم دو نسخه 32 و 64 گیگابایتی است. همان طور که می‌بینید در این دقایق ابتدایی آی‌فون به شدت تحت فشار قرار گرفته؛ ببینیم او چه در توان دارد. این گوشی از یک پردازنده دوهسته‌ای 1.3 گیگاهرتزی سود می‌برد که به همراه واحد گرافیکی سه هسته‌ای PowerVR SGX 543MP3 بر روی چیپ A6 اپل سوار شده است و در حالی که درمقایسه با استانداردهای امروزی و به خصوص گوشی‌های اندرویدی ضعیف به نظر می‌رسد، همچنان توانایی اجرای بی‌نقص همه پردازش‌ها را داراست و علت آن هم چیزی جز سیستم عامل سبک و بهینه این گوشی نیست. البته در آمار و ارقام قطعا در این بخش آی‌فون تسلیم خواهد شد ولی در عمل چیز زیادی از رقیب کم نمی‌آورد. رم این گوشی 1 گیگابایتی است و حافظه داخلی آن هم به سه نسخه 16/32/64 گیگابایتی محدود می‌شود. هیچکدام از این دو گوشی از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند.

10

دقیقه 50 تا 60: دوربین
پس از حملات سهمگین پدفون در دقایق ابتدایی نیمه اول و شوکه شدن آی‌فون، حال دو تیم به ارایه توانایی‌های دوربین خود خواهند پرداخت تا ببینیم آیا بازی کمی به تعادل خواهد رسید یا همچنان با برتری پدفون دنبال خواهد شد. چون توپ همچنان در اختیار پدفون است، ما هم با آن شروع می‌کنیم. این گوشی از دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی و دوربین ثانویه 2 مگاپیکسلی استفاده می‌کند که هردو دارای کیفیت 1080p هستند. همچنین یک فلش LED هم برای عکاسی بهتر در محیط‌های کم نور بر روی گوشی تعبیه شده است. کیفیت عکاسی بسیار راضی کننده است و جزییات و رنگ‌های دقیقی ارایه می‌دهد. کیفیت عکس‌ها در شرایط نوری کم هم افت زیادی از خود نشان نمی‌دهد و کیفیت قابل قبولی دارد. همچنین فیلمبرداری این گوشی هم در حدی مناسب عمل می‌کند. در مقابل آی‌فون دارای دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی و دوربین ثانویه 1.2 مگاپیکسلی است که اولی توانایی ضبط تصاویر با کیفیت 1080p و دومی توانایی ضبط تصاویری با کیفیت 720p را داراست. از نظر کیفیت و دقت عکاسی، این گوشی در بین هم رده‌های خود عملکردی فوق‌العاده دارد و با ثبت تصاویری با جزییات بالا و نویز کم همیشه جزو مدعیان بوده و هست. در شرایط نور کم با وجود فلش LED کمی از کیفیت تصاویر کاسته می‌شود ولی نه در حد آزاردهنده! در بخش فیلم‌برداری هم هیچ نقصی مشاهده نمی‌شود. در مقایسه با حریف قدرتمند خود، آی‌فون باز هم کمی ضعیف‌تر عمل می‌کند و دوباره پدفون می‌تواند به برتری هرچند جزیی خود ادامه دهد تا ببینیم در ادامه چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

دقیقه 60 تا 70: پخش چندرسانه‌ای
در ده دقیقه هفتم بازی هستیم و حالا قصد محک زدن توانایی‌های دو گوشی در بخش‌های مختلف چندرسانه‌ای از جمله کیفیت صوت و تصویر را داریم. در این بخش اولین چیزی که مورد توجه قرار می‌گیرد و در افزایش لذت تماشای فیلم و ویدیو تاثیر به‌سزایی دارد، کیفیت صفحه نمایش است. بی‌شک در این بخش هردو گوشی عالی عمل می‌کنند ولی بحث مهم دیگری که مطرح می‌شود ابعاد نمایشگر است که پدفون با دارا بودن صفحه نمایش 5 اینچی لذتی به مراتب بیشتر از آی‌فون 4اینچی به بیننده القا می‌کند. از نظر توانایی پخش فرمت‌های تصویری هم دو گوشی به یمن داشتن سیستم‌عامل‌های قدرتمند و پربار، هیچ کاربری را نا‌امید نخواهند کرد و به راحتی از پس اکثر فایل‌ها برمی‌آیند. البته ناتوانی‌های جزیی هم مشاهده می‌شود. برای مثال آی‌فون نمی‌تواند فایل‌های DivX و XviD را پشتیبانی کند. از نظر ظاهری، رابط کاربری هردو گوشی در بخش ویدیو ساده ولی در عین حال کاربردی است. قسمت بعدی که از اهمیت بالایی هم برخوردار است، کیفیت صدای بلندگوهاست. در این بخش هر دو گوشی، به خصوص آی‌فون کیفیت صدای خوبی ارایه می‌دهند ولی از نظر بلندی پدفون عملکرد مناسبی ندارد و به همین خاطر آی‌فون به راحتی از این بخش سربلند بیرون می‌آید. در این دقایق هم بازی کاملا حساس دنبال می‌شود، چرا که در دقایقی پدفون بر زمین مسلط است و در دقایقی دیگر آی‌فون است که بر دروازه حریف حمله می‌کند. به نظر می‌رسد هیچ تیمی هنوز نقطه ضعف بزرگی از حریف پیدا نکرده است!

8

دقیقه 70 تا 80: باتری
هرچه به دقایق پایانی نزدیک‌تر می‌شویم و هرچه دوتیم تلاش بیشتری برای تسلط بر بازی از خود نشان می‌دهند، انرژی آن‌ها کمتر می‌شود و اینجاست که باتری آن‌ها به کمکشان خواهد آمد. از نظر حجم بکار رفته در باتری دو گوشی تفاوت زیادی مشاهده می‌شود. باتری آی‌فون 1440 و باتری پدفون 2400 میلی آمپری است ولی در عمل تفاوت زیادی در دوام آن‌ها مشاهده نمی‌شود. علت اصلی آن هم ابعاد بزرگتر نمایشگر و پردازنده قوی‌تر پدفون است که طبیعتا انرژی بیشتری مصرف می‌کند. از نظر تکنولوژی بکار رفته در باتری‌ها هر دو گوشی از نوع لیتیوم-پلیمر هستند و همچنین باتری هردو گوشی غیرقابل تعویض توسط کاربر است. پس در این بخش هم نمی‌توان به طور مطلق تیمی را برنده اعلام کرد تا همه چیز به ده دقیقه پایانی و زمان‌های تلف شده موکول شود.

2

دقیقه 80 تا 90: سایر امکانات
در این دقایق پایانی دو تیم باید توانایی‌هایی از خود به نمایش بگذارند که دیگر تیم‌ها هیچ تاکتیکی برای دفاع نداشته باشند. از مهمترین ویژگی‌هایی که منجر به تمایز آی‌فون از دیگر گوشی‌ها می‌شود سبکی مثال زدنی آن است. همچنین سیستم عامل اختصاصی آن را در هیچ برند دیگری یافت نخواهید کرد. در مقابل پدفون برای همگان سورپرایزی بزرگ به همراه آورده است! بزرگ‌ترین وجه تمایز این مدل، استیشنی است که به‌همراه گوشی دریافت خواهید کرد و با قرار دادن گوشی در بخش پشتی آن می‌توانید از یک تبلت قدرتمند هم برخوردار شوید. این داک دارای صفحه نمایش 10.1 اینچی فول‌اچ‌دی از نوع IPS-LCD است. باتری 5000 میلی آمپری آن که به همراه باتری پدفون 7400 میلی آمپر می‌شود، قدرت بالایی در اختیار تبلت قرار می‌دهد. وزن این داک 530 گرم است و با قرارگیری گوشی در آن به 670 گرم می‌رسد. همچنین بدنه آن کیفیت بسیار خوبی داشته و دارای ضخامتی معادل 10.7 میلی‌متر است. باید اذعان کرد در این دقایق پدفون نه تنها آی‌فون بلکه طرفداران آن را هم شگفت زده کرد، چرا که تا کنون هیچ تیمی قادر به ارایه چنین تاکتیکی نبوده است.

Padfone vs iPhone

وقت اضافه: قیمت
طبق روال همه مسابقات، در این مرحله هم در وقت‌های اضافه به بررسی و مقایسه قیمت دو شرکت کننده در بازار جهانی و بازار داخلی خواهیم پرداخت. در این بخش هردو گوشی جزو گران قیمت‌ها محسوب می‌شوند و دلیل آن هم چیزی جز کیفیت و ویژگی‌های منحصربفرد این دو مدل نیست. آی‌فون دارای سه نسخه 16/32/64 گیگابایتی است که در بازار داخلی به ترتیب 2200000/2600000/3000000 قیمت دارند که این قیمت در مقایسه با اکثر رقبا بسیار بالاست. البته پدفون از این قاعده مستثناست و با دارا بودن قیمتی بین 900 تا 1100 دلار برای نسخه‌های 32 و 64 گیگابایتی، حتی آی‌فون را هم شرمنده خود می‌کند! البته اصلی‌ترین دلیل این قیمت فضایی این است که شما با پرداخت این هزینه صاحب دو گجت خواهید شد. یک گوشی و یک تبلت قدرتمند. بنابراین با این حساب قیمت این گوشی خیلی هم گران نیست ولی شاید هر قشری توانایی خرید آن را نداشته باشد. قیمت این گجت در ایران در حدود 3 میلیون تومان است.
ملاحظه کردید که این رقابت از اولین ثانیه تا آخرین لحظه با حساسیت و رقابتی شدید دنبال شد. حال نوبت شماست که تیم برنده را با سه امتیاز این مسابقه بدرقه کنید.

[divide style=”2″]

حال تصمیم بگیرید، کدام گوشی برنده این رقابت شده و ۳ امتیاز بازی را از آن خود می‌کند؟! مطمئن نیستید؟! می‌توانید رای به مساوی شدن مسابقه هم بدهید!

[polldaddy poll=7301668]

اگر طرفدار سرسخت یک گوشی هستید و دوست دارید قدرت آن را برای طرفداران دیگری با زبان خود شرح دهید، حتما وارد تاپیک کل کل پدفون اینفینیتی با آی‌فون 5 شوید و نظرات خودتان را بیان کنید.

[divide style=”3″]

برنامه کامل مسابقات را از اینجا می‌توانید مشاهده کنید!

19 در مورد “از شرق تا غرب! (مقایسه آی‌فون 5 با پدفون اینفینیتی از گروه C)”

  1. سلام به همه دوستان خدمت تمامی بچه های گل عرض کنم من الان 4 ماه هست پدفون اینفنیتی 2 رو خریدم آخرین نسخه خانواده پدفون بسیار تا بسیار عاشقشم بسیار مرده شم دیوانه وار دوسش دارم.
    ماه ماه

  2. ابراهیم فرخیان

    با درود
    ضمن تشکر از دوستان بابت فعالیت ها و تلاش هایی که انجام دادند لازم دونستم چند مورد را یاد آوری کنم . قبلا اعلام کنم من گوشی 5 داردم ولی
    1- رای گیری در این خصوص اشتباهه چرا که اندریدی ها جملگی به پد فون رای می دن که بر خلاف 5 باشن بدون شک . البته ممکنه افراد بی طرف پیدا بشده
    2- من اعتقاد دارم بجز اپل تمامی این شرکت های سازنده گوشی در ساخت گوشی های چند رسانه ای اصالت ندارن و اکثرا دزد هستن از سامسونگ بگیر تا Htc تا همه چون که قبل از iphone هیچی نداشتن و گوشی هاشون در حد نوکیا 1100 با صفحه رنگی بودن. حتما اطلاع دارید که دادگاه ها تمام دفعاتی که اپل از سازنده ها شکایت کرده رای به اپل داده
    3- گوشی هایی که ساخته شده باید از زمان یکسانی برای ارایه به بازار بر خوردار باشند . اکثر این گوشی ها چشمون به اپل بوده که چه سخت افزاری تولید کرده و در نسل جدید بکار برده بعد این ها بالاتر به کار ببرن
    4- هیچ وقت یک اپل رو با هیچ دستگاه دیگه ای نباید مقایسه کرد چرا که اول توهین هست دوم برین به یه تعمیر کار بگین من یک گوشی اپل دارم یه تیکه اش خراب شده مثلا سوکت شارژش میگه 20 دقیقه دیگه بیا ببرش و با 5 پیچ بازش میکنه و تعویض وسلام اما شکا یه سونی یا گلکسی یا همین پد فون رو ببرید تعمیرگاه میگه سطل زیاله دم دستتون هست همونجا ، تعمیر نمیشده
    5- باز خوبه سامسونگ اسم گوشی هاشو گلکسی گذاشته این ایسوس که جتی اسم گوشی رو هم کپی کرده به نظرتون پدفون یه جورایی اشنا نیست ؟ پ د رو ورداریم چای ای بزارم میشه چی ؟؟؟؟؟؟؟؟
    6- من به دوستان حق می دم که انریدی هستن که پول رو بهونه کردن برای خرید گوشی که قکر می کنن دارن پول زیادی می دن واسه ایفون برید برای 24 ساعت یه ایفون بگیرید امانت بهاش کار کنید ببینید بعدش چه حسی بهتون دست می ده وقتی اندرید دستتون می گیرید قضاوت با خودتون
    7- در آخر بگم که خیلی میشه در این خصوص حرف زد ولی ایده اول ساخت ایفون روی جا گرفتن توی دست و کار کردن با انگشت شست بوده اما قطعا گوشی بالای “4 به خوبی در دست جا نمی گیره و بعد از مدتی کار کردن مجبورید دستتون رو عوض کنید یا استراحت بگیرید . در مورد باطری هم خیالتون راحت با این کارایی و این سبک هیچ گوشی دوام باطری ای فون رو نداره برین امتجان کنید من تست کردن حاضرم ثابت کنم .
    وقت بخیر
    موفق باشید

  3. دوستان گلم
    من نه تعصب به آیفون و نه تعصب به پدفون دارم و یا هر مارک دیگه ای
    دوستانی که آیفون رو طرفداری میکنن از لحنشون معلومه که تعصب دارن و از روی عصبانیت حتی توهین هم میکنن و میگن که پول نداری آیفون بخری و …
    عزیزای من کمپانی ها با زرق و برق میخوان که ما رو گول بزنن
    مقایسه این دو گوشی فقط از نظر قیمت منصفانه بود یعنی با پولی که میدی چی گیرت میاد
    چون نه پردازنده ها یکی بود نه رزولوشن نمایشگر و نه رم و خلاصه این چیزا
    مقایسه یعنی این که از بین دو تا چه میدونم چیز تقریباً مشابه یکی رو انتخاب کنی
    و مقایسه این دو گوشی هم از نظر قیمت منصفانه هست
    یعنی برای آیفون 3 تومن میدی فقط یه سیستم عامل منحصر بفرد گیرت میاد
    کیفیت ساخت این دو تا رو منی که کارم اینه دیدم به قرآن جنس بدنه ها و چیپست و غیره چندان فرقی ندارن
    اینی که آیفون رو همه دوست دارن به خاطر ایده ها و ابتکارات استیو جابز و اپل بوده و هست
    ولی واقعیت اینه که با پولی که میدی هیچی گیرت نمیاد
    ولی با 3 تومن که به ایسوس میدی هم یه اسمارت فون قدرتمند و بروز و هم یه تبلت عالی گیرت میاد و این خودش نوآوری هست
    برای طرفداران اپل اینو میگم حالا اگر اپل یه چیزی شبیه پدفون اینفینیتی میساخت میگفتین که اسمون پاره شده و روح استیو جابز این طرح که هم گوشی هست و هم تبلت رو در ذهن نمیدونم طراحان و یا مدیرعامل و … دمیده
    به هر حال منطقی باشین
    بچه خوبی باشین و پول بابای بیچارتون و پول خودتون رو که با عرق جبین به دست میارین بیخودی خرج نکنید به فکر این باشیم که چرا ایران با نام جی ال ایکس از چین گوشی وارد میکنه و با نام صد در صد ایرانی میفروشه
    ساده ست چون منی که تو دانشگاه مهندسی الکترونیک خوندم نمیتونم از عهده ساخت و طراحی یه همچین چیزایی بربیام
    چون بهم تو دانشگاه فقط کتاب دادن گفتن برو حفظش کن و برگرد امتحان بده
    چون ماها دوست داریم بیخیال باشیم
    همه بیارن درست کنن حاضریشو بخوریم
    چون ما ایرانیها آنقدر غد و دزدیم که میخوایم کار همدیگه رو بدزدیم و تک روی کنیم
    چون تو سیستم عامل یا رابط کاربری ما چیزی به نام DLNA نیست یعنی این که کار گروهی نداریم

    1. علیرضا مطریان

      دوست عزیز کمی وسیع تر فکر کن.هر قسمتی از موبایل های کمپانی های غیر معروف ساخت کمپانی معروف تر دیگه ای هستند.مثلا آیفون 5 و آیپد 4 صفحه نمایش ساخت خود اپل را ندارند.چه اشکالی دارد که یک گوشی GLX در شرایط و امکانات نه چندان خوب از صفحه نمایش LG استفاده کند و از چیپ های Allwinner و یا Mediatek بهره ببرد؟؟؟

  4. برد حق اسوس پدفون بود و آیفون نسبت به مشخصات سخت افزاری اش قیمت بسیار بالایی داره. در واقع محبوبیت آیفون بیشتر یه تعصبه

  5. جالبه که هنوز بعضی از دوستان صرف اینکه یک گوشی نام اپل رو داره فکر میکنند بهترین گوشی دنیاست . نمیدونم چرا ایرانیا توی همه چی باید تعصب نشون بدن . از نظر مشخصات فنی که پد فون و گلکسی اس 4 بسیار بهترن و بر همه واضح و مبرهنه که اندروید بیشتر بازار اسمارت فون رو گرفته و روز به روزم بهتر میشه . چطوری بعضیا هنوز اینقدر متعصبن ؟!!!

  6. آیفون گوشی عالیی هست ولی نسبت به قیمتش در ایران صفره، صفر !!!
    من موندم چی داره که قیمتش شده 3 تومن ؟!!!
    بهتره کمی منطقی باشیم، با این پول میتونیم هم یک گوشی و هم یک تبلت بخریم، حالا Asus خوب نباشه میشه گوشی و تبلت جدا خرید !!!

    1. بله برو یک الجی اوپتیموس 4xhd بخر و یک گالاکسی تب 7
      قیمتشون حدودا میشه یک میلیون و هشتصد نهصد
      حالا پدفون چی؟؟؟؟؟؟ 3149000 تومان!!؟!؟؟!؟!

  7. چی میگه آقا مرتضی مثل اینکه حسابی داغ کردی همه چیو قاطی کردی؟مگه آیفون ضد آب که حالا میگی آیفون 5 از z تو قسمت ضد آب بودن بهتره.دوستان میان رای میدن بعد که گوشی که دارن یا آرزو دارن بگیرن حذف میشه به همه توهین میکنند و اعتبار سایت هم زیر سوال میبرن.شما فکر میکنید آیفون 5 بهترین گوشی تمام عالم اول رای بده بعد برو بگیرش هرکی یک نظری داره.

  8. علیرضا مطریان

    من نمیدونم اونایی که به پدفون رأی میدن چی با خودشون فکر میکنن!
    بابا والا بلا این پدفون بدنه و طراحی عالی داره درست، اما کارایی و کاربرد و اسپیکر درست حسابی نداره!
    اگر باور نمی کنید فقط برای 1 ساعت بررسیش کنید!

  9. خیلی بازیتان چرنده اگر آیفون 5از گروهش صعود نکند ویک گوشی مثل xperia z که با قیمت بالایش نه کیفیت دوربینش ونه باتری اش ونه آن ضد آب ساختگیش (به نقد خود کاربرانش) به آیفون5 نمی رسد در گروهش اول شود پس بدانید که دراین بازی ها تقلب شده ومسیولان این بازی ها هر گوشی که خودشان دوست داشته باشند رای می دهند ودر آخر این که در فینال هر گوشی که خودشان دوست داشته باشند به عنوان قهرمان قرار می دهند

    1. سلام آقا مرتضی
      من خودم اکسپریا زد دارم و بارها زیر آب بردمش کاملاً ضد آبه ، اما درباره دوربینش باید بگم که با آپدیت جدید بسیار خوب شده وباتری اش نیز بهینه تر شده. مشکل باتری در آیفون 5 و تمامی اسمارت فون ها وجود داره
      بهتره کمی بدون تعصب صحبت کنیم!!!

    2. مجتبی مسکینی

      دوست عزیز اینایی که گفتین چه ربطی به ما داره ؟! یعنی الان اگه آیفون 5 تو این گروه اول شه و صعود کنه بازی ها کاملا عادلانه برگزار شده اگه صعود نکنه ما تقلب کردیم ؟؟؟؟
      خب الان یعنی اگه آیفون 100 درصد رای بیاره تقلب نشده اگه ببازه تقلب شده ؟؟؟؟ طرفدارای هر گوشی دارن تو اکثر سایت ها و… واسه برنده شدن گوشی مورد علاقه شون تبلیغ میکنن و رای جمع میکنن شما هم طرفدار آیفون هستید برین واسش رای جمع کنید که برنده شه تبلیغات که جرم نیست!

  10. واقعاً براتون متاسفام که ایفون 5 با اون طراحی فوق العاده رو ترجیح میدین به برندی که نه کیفیت بدنه ایفون رو داره نه زیبایی نه سرعت آیفون رو نه دوربینش رو نه سیستم عاملش رو نه صفحه نمایشش رو نه باتریش رو
    حالا هر چه قد دوست داری منفی بده زد اپل برو اندرویید بخر دیتا بریز شاید ریخت شایدم نریخت!3 میلیون کجا 2.140 هزار تومان کجا بعدم میرید بیرون مارک اپل رو میبینین چشاتون اینطوری میشه o o پول نداری بخری حرف نزن
    خداحافظ اپل برای ما ایرانی های بی پول

  11. قطعا پدفون بهتراست خصوصا اینکه بدانیم هرلحظه کمبود قطعات و خدمات آیفون را بدلیل تحریمها تحدید میکند و نسبت به پولی که پرداخت میکنید پدفون عالیست.

  12. کدوم آدم عاقلی به جای پدفون اینفینیتی 3 میلیونی که تبلت هم هست میره آیفون 64 3 میلیونی میخره؟ آیفون چرنده

  13. اگه مقابله پدفون و آیفون5 باشه آیفون برندست.
    منتها همه ی اندرویدیها به پدفون رای میدند تا آی او اس کم بیاره.
    اگه پدفون برد نهایت نامردیه.

  14. دوستان این رقابت ها بسیار مسخره بهترین گوشی دنیا تو گروه خودش سوم شد . حذف شد بسیار مسخره است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH