کاربرد NFC در سیستم عامل iOS 11 افزایش می‌یابد

اپل هم‌اکنون از فناوری NFC برای قابلیتی چون Apple Pay بهره می‌برد. به احتمال زیاد با NFC آشنایی لازم را دارید. در واقع این تکنولوژی باعث می‌شود دو دستگاه مجهز به آن در فاصله کمتر از چهار سانتی‌متر با هم ارتباط برقرار کنند.

البته اپل وقتی برای اولین‌بار NFC را در آی‌فون 6 و آی‌فون 6 پلاس به‌کار برد، کاربردش را محدود به Apple Pay کرد اما ظاهرا قرار است با آمدن iOS 11 همه چیز تغییر کند.

با iOS 11 قرار است core NFC ارائه شود. این فناوری به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد که به NFC دسترسی لازم را داشته باشند و از این طریق بتوان از این تکنولوژی سودمند درون برنامه‌ها هم استفاده کرد. در واقع از این پس می‌توان در دستگاه‌های سازگار، برنامه‌های مشخص را باز کرد و تنظیمات مرتبط به تگ NFC را تغییر داد. به‌علاوه کاربر می‌تواند به‌عنوان نمونه کنار ویترین یک مغازه ایستاده و اطلاعاتی را که می‌خواهد از یک کالا داشته باشد به‌راحتی بدست آورد.

افزون بر این، تولیدکنندگان می‌توانند با وجود NFC یک محصول را از کارخانه تا فروشگاه ردیابی کنند.

iOS 11

شرکت امنیت مجازی WISeKey در این‌باره چنین می‌گوید:

اگر این تگ روی یک بطری نوشیدنی قرار بگیرد و با یک هندست مجهز به NFC اسکن شود، چیپ تعبیه شده قادر است با امنیت کامل اصالت آن محصول را تایید و آن را همانند ePassport ردیابی کند. به‌علاوه وجود این فناوری به برند این فرصت را می‌دهد تا پیام شخصی به دارنده هندست هوشمند بفرستد و او را از اصالت محصول مطلع کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH