قابلیت Bixby Voice از ۲۷ تیرماه عرضه می‌شود؛ شایعه یا واقعیت؟

اخیرا تصویری در وب‌سایت Reddit منتشر شده که نشان می‌دهد قابلیت Bixby Voice، در تاریخ ۱۸ جولای (27 تیرماه) برای کاربران گوشی‌های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس سامسونگ عرضه خواهد شد.

درواقع، Bixby Voice به‌عنوان یکی از قابلیت‌های کلیدی دستیار دیجیتالی سامسونگ موسوم به بیکسبی محسوب می‌شود که این شرکت کره‌ای در زمان معرفی پرچمداران امسال خود، تاکید زیادی را معطوف آن کرده بود. کاربرد این قابلیت بدین صورت است که می‌تواند بیکسبی را به یک دستیار هوشمند شخصی تبدیل کند که کاربر بتواند با آن صحبت کند.

به گفته سامسونگ، نبود اطلاعات مورد نیاز به‌عنوان یکی از مهمترین موانع سد راه فعال‌سازی این قابلیت برای دارندگان گلگسی اس ۸ و اس ۸ پلاس در آمریکا بوده است که خوشبختانه با گذشت چند ماه از عرضه این دو اسمارت‌فون و عرضه نسخه آزمایشی این قابلیت در ماه ژوئن، بالاخره امکان استفاده از آن از سه‌شنبه هفته جاری برای تمامی کاربران فراهم خواهد شد.

دستیار دیجیتالی بیکسبی، یکی از ویژگی‌های کلیدی برای گوشی‌های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس یه شمار می‌آید و یا حداقل از نگاه سامسونگ این‌چنین است. این شرکت همچنین دکمه ویژه‌ای را در قسمت کناری بدنه دستگاه برای این قابلیت درنظر گرفته است. اکنون بیکسبی خود را به‌عنوان رقیبی جدید برای نمونه‌های مشابهی همچون گوگل اسیستنت، الکسا، کورتانا و همچنین سیری معرفی کرده و در آینده‌ای نه‌چندان دور این رقابت وارد دور تازه‌ای شود.

قابلیت‌ها و کاربردهای متعددی برای بیکسبی عنوان شده که از میان آن‌ها می‌توان به Bixby Vision اشاره کرد. قابلیتی که براساس آن، می‌تواند هویت و ماهیت اشیای موجود در عکس‌ها را شناسایی کند و اگر سوژه موردنظر در عکس، یک محصول باشد، شما را به محلی که بتوانید این محصول را خریداری کنید، هدایت خواهد کرد. البته در توضیحات این قابلیت، این‌چنین آمده و باید دید که در واقعیت هم چنین عملکردی را از سوی بیکسبی شاهد خواهیم بود یا خیر.

بیکسبی

بااین‌حال، هنوز به‌طور قطعی نمی‌توان درخصوص عرضه این قابلیت در تاریخ یاد شده، اظهارنظر کرد، اما بعید هم نیست که سامسونگ، بیکسبی ویس را از سه‌شنبه هفته جاری برای دارندگان دو پرچمدار امسال خود عرضه کند. در صورت تحقق این شایعه، دارندگان گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس می‌توانند با مراجعه به فروشگاه اپلیکشین سامسونگ موسوم به گلکسی اپس، آن را دریافت کنند. ناگفته نماند که فعلا این قابلیت به‌دلیل تفاوت‌هایی که در زبان و لهجه کاربران وجود دارد، تنها برای کاربران آمریکایی این دو گوشی عرضه خواهد شد و احتمالا در آینده‌ای نه‌چندان دور، برای کاربران این دو اسمارت‌فون در سایر کشورها نیز قابل استفاده خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH