بررسی اپلیکیشن YouCam Makeup: آرایشگاه جیبی!

اگر کسی بخواهد که موقع سلفی‌گرفتن خود را میکاپ کند٬ باید چه‌کاری انجام دهد؟! لوازم آرایش خود را می‌بایست به همراه داشته باشد؟! یک آرایشگر ماهر کنار دستش حضور داشته باشد؟! یا هیچ‌کدام از این‌ها؟! انتخاب با شماست اما ما یک راه‌حل آسان و سریع برای‌تان کنار گذاشته‌ایم. اپ‌ها. بلی! همین کوچولوها قادرند کلی کارهای معمولی یا عجیب‌ و‌ غریب انجام دهند که اگر امروزه نبودند٬ کار ما لنگ بود و باید در کنجی از خانه‌مان کز می‌کردیم!

اما حالا یار و یاور ما در زمان‌های دشوار هستند و به ما یاری می‌رسانند. ولی کدام را انتخاب کنیم؟ شما می‌توانید نرم‌افزار YouCam Makeup را دانلود کنید و سپس آن را اجرا کنید. این اپ تاکنون بیش‌از 100 میلیون‌بار از فروشگاه گوگل دانلود شده و امتیاز 4.5 از 5 را از میلیون‌ها کاربر کسب کرده است. این اعداد و ارقام به ما می‌فهمانند که قدرت این برنامه را دست کم نگیریم. اگر می‌خواهید که با این اپلیکیشن محبوب از استودیوی Perfect Corp بیش‌تر آشنا شوید، پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…


طراحی

وقتی وارد این برنامه می‌شوید٬ طراحی مدرن آن جذب‌تان خواهد کرد. رنگ سفید غالب بر رابط‌ کاربری این نرم‌افزار است و گوشه‌ آیکون‌ها به‌طور محسوسی دایره‌ شکل است. اما زمانی که وارد بخش تنظیمات از گوشه سمت راست صفحه می‌شوید٬ به سرعت یاد سیستم‌عامل آیفون‌ها می‌افتید! فونت این اپ هم (البته اگر فونت دستگاه‌تان را تغییر نداده باشید) بسیار باریک و گرد طراحی گشته تا هرچه بیش‌تر به مدرن بودن این اپلیکیشن پی ببریم. اما باید بگوییم که شکل و شمایل آیکون YouCam Makeup اصلا مدرن نیست و واقع‌گرایانه طراحی شده است. انیمیشن‌های برنامه هم چشم‌نواز و بسیار آرام هستند و باز دراین‌جا نزدیکی طراحی این اپ به رابط کاربری آیفون را درک می‌کنیم و این موضوع بر هیچ‌کس پوشیده نیست. اما همین مهم موجب شده تا با کلیت خوبی روبه‌رو شویم و با هربار نگاه‌کردن به برنامه خوشنود باشیم.

اما YouCam Makeup چگونه کار می‌کند؟

این اپلیکیشن دارای دو مود آفلاین بوده که بسیار مهم‌تر از دو مود آنلاین آن است. در ادامه درباره آن‌‌ها توضیح می‌دهیم و کارکردشان را بررسی می‌کنیم.

Photo Makeup

اپلیکیشن YouCam Makeup

وقتی یکی از عکس‌های گالری‌تان را انتخاب کردید٬ می‌توانید (البته بعد از کمی صبر) وارد محیط آرایشگاه بشوید! اولین‌بار که این رابط کاربری را می‌بینید٬ گیج شده و شاید سردرد بگیرید! اما با گذشت زمان٬ به این محیط عادت می‌کنید و با کمی دقت می‌توانید٬ آن چیزی را که به دنبالش به این اپ رجوع کرده‌اید٬ بیابید. در بخش پایین صفحه 2 تب بزرگ (اما با فونت‌های ریز) وجود دارند که یکی دردل خود افکت‌های طبیعی و عادی را جای داده است و در دیگری فیلترهای پیشرفته و کمی عجیب‌ و‌ غریب دیده می‌شود. البته اگر این تعداد برای‌تان کافی نبود٬ می‌توانید از فروشگاه غنی این برنامه بهره ببرید.

ژاما در این‌جا به غیر از افکت‌های فراوان چیز دیگری هم به چشم می‌آید. در کناره‌ سمت راست صفحه تنظیمی وجود دارد که کارش تغییردادن نتیجه فیلترهاست. ساده‌تر بگوییم «با کمک این لغزنده کوچک قادرید٬ تنظیم کنید که چقدر آن افکت موردنظر روی صورت شما اعمال بشود و این تحولات از عدد 0 شروع می‌شوند تا به رقم 100 برسند.» اما تنها چیزی که کاربر را آزار می‌دهد٬ سرعت کم اعمال‌شدن افکت‌ها روی صورت سوژه است. البته این موضوع به پردازنده دستگاه شما مربوط است. ولی اپلیکیشن هم دستی بر این امر دارد. در پایین‌ترین قسمت صفحه هم تب Makeup دیده می‌شود که با لمس آن٬ گزینه‌های متعددی برای‌تان به نمایش درمی‌آید. مثلا این‌که بینی‌تان را کوچک کنید یا گردنبندی به سوژه اضافه کنید یا عینکی جلف بر صورت بزنید!

Makeup Cam

اپلیکیشن YouCam Makeup

این منطقه مهم‌ترین بخش نرم‌افزار است. جایی که از همان اول٬ برای‌تان اپلیکیشن دوربین اجرا می‌شود و سپس می‌توانید هرتغییر و تحولی که خواستید روی صورت‌ خود یا دوستان‌تان اعمال کنید. 3 تب خیلی مهم در این این‌جا حضور دارند که دوتای آن‌ها را در بخش قبلی توضیح داده‌ایم و عملکردشان را بررسی کردیم. اما خب آن‌ها را در اپ دوربین که ندیده‌ایم! همان‌طور که چهره شما به صورت لایو به نمایش در می‌آید٬ هم‌زمان می‌توانید هر افکت یا فیلتری را که دل‌تان خواست روی صورت‌تان اعمال کنید. ولی قسمت Makeup در این‌جا کمی فرق دارد. در این بخش قادرید اطراف چشمان‌تان را با سایه‌ای پر کنید یا رنگ چشم‌های‌تان را تغییر دهید یا این‌‌که رنگ‌آمیزی لب‌های‌تان را با تحولی روبه‌رو کنید. همه‌چیز به سلیقه و انتخاب شما بستگی دارد. در بخش EFFECTS که تا به حال با آن آشنا نشده‌ایم٬ فیلترهای گوناگونی وجود دارد که همه منتظر لمس دست شما هستند! افکت‌ها آن‌قدر زیاد و انبوه هستند که فقط گشتن میان آن‌ها کلی طول می‌کشد. لکن در قسمت Makeup Cam هم کندی دوربین به‌طور ملموسی درک می‌شود و نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت.

نکات مثبت:

  • افکت‌های مختلف
  • اعمال آرایش‌های گوناگون
  • دارای قابلیت آرایش‌کردن در اپلیکیشن دوربین
  • مشاهده تصاویری که دیگران به اشتراک گذاشته‌اند
  • دارای فروشگاه

نکات منفی:

  • کندبودن اعمال افکت‌ها و فیلترها
  • روان‌نبودن این نرم‌افزار در اپ دوربین

1 در مورد “بررسی اپلیکیشن YouCam Makeup: آرایشگاه جیبی!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH