بررسی اپلیکیشن Face Paint Salon: یک آرایشگاه تمام‌عیار!

اگر شما همچون بسیاری از آدم‌ها شیفته آرایشگری شده‌اید، پس باید (حتما) اپلیکیشن Face Paint Salon را برای یک‌بار هم که شده امتحان کنید. این اپ 40 مگابایتی دارای امکانات و قابلیت‌های بی‌شماری است که هرکدام از آن‌ها قصد دارند که چیزی به شما بیاموزند و کاربر با استفاده (درست) از آن‌ها می‌تواند سطح دانش خود را نسبت به این پیشه بالا ببرد و با چشمانی بازتر وارد این بازار شود.

البته شما قادرید که از این برنامه فقط به عنوان سرگرمی استفاده کنید و وقت‌تان را بگذرانید. این نرم‌افزار تاکنون بیش‌ از 1000 بار از پلی‌استور دانلود شده و امتیاز 3.9 از 5 را از کاربران دریافت کرده است. شاید بتوان به این اپ لقب آرایشگاه مجازی را داد. اما قضاوت با شماست اما بهتر است قبل از این‌که پیش‌داوری کنید، ادامه مطلب را بخوانید تا ببنید که با چه‌ چیزی روبه‌رو هستید! اگر می‌خواهید با این اپلیکیشن دست‌رنج کمپانی Beauty بیش‌تر آشنا شوید، پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…


طراحی

طراحی این اپ در یک واژه خلاصه می‌شود: «واقعی!» بلی! همه‌چیز در Face Paint Salon به واقعی‌ترین شکل‌ ممکن کشیده شده است و تمام المان‌ها سعی دارند که خود را مانند نسخه واقعی‌شان در دنیای ما نمایان کنند و از این‌کار هیچ خوفی ندارند. حتی از آیکون این برنامه می‌شود فهمید که با یک اپ واقع‌گرایانه طرف هستیم و هیچ‌موردی طبق متریال دیزاین گوگل طراحی نگشته و از شواهد معلوم است که هیچ‌وقت هم این نرم‌افزار از آن پیروی نمی‌کند.

اما این موضوع بسیار خوب است. چراکه وقتی کاربر مایل است که با محیط آرایشگاه و با پیشه آرایشگری آشنا شود، باید فضای اپلیکیشن واقعی باشد و تلاش کند که در ذهن کاربر محیط آرایشگاه و دم‌ و دستگاه آن تداعی شود و انصافا این اپ هم در این راه بسیار موفق بوده و هست.

اما Face Paint Salon چگونه کار می‌کند؟

وقتی وارد این اپلیکیشن می‌شوید با سه گزینه بزرگ مواجه خواهید شد که آن‌ها همان 3 مود برنامه هستند و (تقریبا) هرکدام کاری مجزا انجام می‌دهند. در ادامه در مورد این 3 مود بیش‌تر توضیح می‌دهیم و عملکردشان را بررسی می‌کنیم.

SPA

در اصل شما در این قسمت به آرایشگری می‌پردازید و مثلا صورت مشتری را از شر لک و خال خلاص می‌کنید یا روی چشم‌هایش خیار می‌گذارید. همه این‌کارها و شماری دیگر در این مود گنجانده شده‌اند و با گرفتن هرکدام از پایین صفحه می‌توانید آن را روی صورت فرد اعمال کنید و سپس به مرحله بعدی کار بروید. آیکون‌ها و المان‌ها بسیار واقعی هستند و حس می‌کنید که درون یک آرایشگاه هستید و مشتری‌ها یکی‌ پس‌از دیگری به سراغ‌تان خواهند آمد! بک‌گراند محیط اپلیکیشن تنها یک «تصویر» است و هیچ‌کاری انجام نمی‌دهد و تنها زرق و برق دارد! اما شخصیت یا همان مشتری‌ پویاست و گاه‌گداری پلک هم می‌زند!

Make Up

کاربر تنها کاری که در این بخش می‌تواند انجام دهد٬ رنگ‌ کردن صورت افراد است! اول شما یک فرد از 3 گزینه پیش‌ رو را برمی‌گزینید و سپس وارد محیط واقع‌گرایانه اپلیکیشن خواهید شد. در بخش کناری 4 تب مختلف برای شما به نمایش درمی‌آیند که با استفاده از همان‌ها قادرید صورت مشتری محبوب خود را نقاشی کنید. برای انجام این‌کار هم لازم نیست که حتما یک نقاش حرفه‌ای باشید و شما (فقط) باید قلم‌موی اپ را روی صورت فرد به این‌طرف و آن‌طرف بکشید!

وقتی به مرحله بعد بروید٬ می‌توانید روی گردن یا برروی گوش مشتری زیورآلاتی درخشان کار بگذارید تا فرد جلوه‌ای خیره‌کننده بگیرد و در میان باقی مردم بدرخشد! در این بخش هم همه‌چیز واقع‌گرایانه طراحی شده‌اند و این تجربه کاربر را از این اپلیکیشن بهبود بخشیده است. ناگفته نماند که صفحه‌های لودینیگ در Face Paint Salon بسیار طولانی و خسته‌کننده هستند و جای دارد که توسعه‌دهنگان فکری به حال این معضل بکنند.

Dressup

اپلیکیشن Face Paint Salon

همان‌طور که این نرم‌افزار دردل خود یک آرایشگاه تمام‌عیار است٬ یک فروشگاه لباس نیز هست! با لمس این مود به محیطی وارد می‌شوید که اصلا شبیه فضای آرایشگاه نیست. بلکه اتاقی صورتی و درخشان است که کمدی از لباس‌ها را در کنجی از خود جای داده است. در این بخش هم شما می‌توانید با استفاده از نوار سمت چپ صفحه لباس یا دامن مشتری را برگزینید و پیشنهادهای خوبی به او بدهید.

این بخش بیش‌تر به واقعیت نزدیک‌تر است و لباس‌ها به عالی‌ترین نحو ممکن طراحی گشته‌اند. 


نکات مثبت:

  • طراحی واقع‌گرایانه
  • المان‌های بسیار زیاد و متنوع
  • دارای مود انتخاب لباس
  • بدون نیاز به اینترنت
  • حجم اندک باتوجه به گرافیک بسیار واقعی و پر از جزئیات

نکات منفی:

  • ظاهر کودکانه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH