این 5 هدست واقعیت مجازی در رنج‌های مختلف قیمتی را از بازار بخرید (مرداد ماه 96)

اگر فیلم یا احیانا داستان «آلیس در سرزمین عجایب» را دیده یا خوانده باشید٬ پس بی‌شک در دنیای آن غرق شده‌اید و افسوس می‌خورد که چرا شما در آن جهان رنگارنگ و عجیب نیستید. اما همان‌طور که می‌دانید، هیچ‌چیز غیرممکن نیست؛ درنتیجه باید داستان آلیس در سرزمین عجایب واقعا وجود داشته باشد یا می‌بایست خودمان آن را بسازیم. خوشبختانه فن‌آوری اطلاعات به کمک ما آمده و می‌خواهد مانند جادوگری این رویا را تحقق ببخشد.

ناگهان از ناکجاآباد عینک‌های واقعیت‌مجازی پیدا شدند و سر از زندگی ما درآوردند. وسایلی رویایی که از آینده‌ای مبهم آمده بودند. این دستگاه‌ها همیشه گران نیستند و در رنج‌های قیمتی مختلف حضور دارند و هرکدام به کاربر چشمک می‌زنند! ما در این مطلب قصد داریم که 5 تا از همین‌ها را به شما عزیزان معرفی کنیم. اگر می‌خواهید با این سنگین‌وزن‌های عجیب‌و‌غریب بیش‌تر آشنا شوید٬ پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…

نکته: این لیست برپایه قیمت و نزولی است.


1- هدست واقعیت‌‌ مجازی اچ‌تی‌سی مدل Vive

کمپانی خوش‌نام اچ‌تی‌سی وقتی عرصه اسمارت‌فون‌ها را برای خود تنگ دید٬ تصمیم گرفت به دنیایی جدید و تازه‌ متولد شده پا بگذارد. جهانی که این شرکت هیچ آشنایی با آن نداشت. اما قصد داشت که دل به دریا بزند تا سود خود را بالا ببرد و کمی از ضرر فروش موبایل‌هایش را جبران کند. پس این برند دست به ساخت یک عدد عینک واقعیت‌مجازی زد. این مدل به‌خودی‌ خود یک پلتفرم است و مثل هدست‌های ارزان‌ قیمت دیگر نیاز به گوشی ندارد و خودش همه کار می‌کند!

شرکت اچ‌تی‌سی به چند سنسور ریز و درشت در کنار این عینک اکتفا نکرده و در مکعب‌های لوکس و براق 37 حسگر گوناگون گنجانده است. وقتی این دو جعبه کوچک را در محیطی که عینک را پوشیده‌اید کار می‌گذارید٬ Vive کوچک‌ترین حرکت شما را ثبت می‌کند و در بازی‌ها به کار می‌گیرد. کمپانی اچ‌تی‌سی برای این دستگاه عظیم‌الجثه 2 کنترلر پیشرفته با پد لمسی قرار داده است که به دو دست کاربر وصل می‌شوند و حداکثر کنترل در بازی را به شما هدیه می‌کنند. ضمنا این مدل از پلاستیک مات ساخته شده که وزنی مناسب دارد و همچنین شکل‌ و‌ شمایلی فضایی! با نمایشگر باکیفیت این عینک واقعیت‌مجازی حقیقتا در یک لحظه در 2 دنیای کاملا متفاوت جابه‌جا می‌شوید و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را می‌چشید. ناگفته نماند که برای بهره‌بردن از این هدست گران‌قیمت باید آن را به کامپیوتری قدرتمند وصل نمایید.

حدود قیمت: چهار میلیون تومان


2- هدست واقعیت‌ مجازی سونی پلی‌استیشن VR

تقریبا همگی با پلی‌استیشن‌های شرکت پرآوازه سونی خاطره داریم و اکثرا لااقل یک‌بار هم که شده از آن‌ها استفاده کرده‌ایم. اما در سال 2016 سونی شاهکاری دیگر را این‌بار در حوزه VR معرفی کرد. این دستگاه لوکس و لاکچری فقط برای PS4 تولید گشته و روی آن سری راه‌اندازی می‌شود. این مدل دردل خود یک نمایشگر اولد 5.7 اینچی با زاویه دید 100 درجه جای داده است. همچنین صدای این دیوایس بسیار عالیست و کاربر را به‌طور کامل خشنود می‌کند. ضمنا این دستگاه بازی‌های مخصوص به خود را دارد و اتفاقا این گیم‌ها بسیار باکیفیت و خاص هستند و نمی‌شود از هرجایی آن‌ها را (رایگان) دانلود کرد. لازم به‌ذکر است که سونی پلی‌استیشن VR همراه با یک کنترلر و دوربین به فروش می‌رسد.

حدود قیمت: یک میلیون و هشتصد هزار تومان


3- هدست واقعیت‌ مجازی سامسونگ (GearVR (2017

بالاخره این غول دنیای تکنولوژی پایش به حوزه واقعیت‌ مجازی هم باز شد. امسال این کمپانی خوش‌نام دست به ساختن سومین نسل از عینک‌های واقعیت‌مجازی خود زد. هدستی که فقط با گوشی‌های بالارده سامسونگ (مانند سری نوت و اس) سازگار است و رابطه‌اش با موبایل میان‌رده زیاد خوب نیست! این مدل به‌خاطر وزن مطلوبش و کش‌های مقاوم و راحتش به خوبی روی سر کاربر قرار می‌گیرد و هیچ آسیبی به جسم شما نمی‌زند.

لنزهای استفاده شده در این عینک تروتازه 42 میلی‌متری است و زاویه دید تقریبا 100 درجه‌ای دارند. پس هرچه‌قدر می‌خواهید با بازی‌های باکیفیت این هدست سرگرم شوید و نگران هیچ‌چیز نباشید! ضمنا سامسونگ به همراه (GearVR (2017 یک عدد کنترلر هم در جعبه این مدل گنجانده است تا شما با تاچ‌پد این کنترلر بهتر با بازی‌ها ارتباط برقرار کنید و در داستان گیم‌ها غرق شوید. لازم به‌ ذکر است که این دیوایس بسیار خوش‌ ساخت است و تا مدت‌ها برای‌تان کار می‌کند. از قلم نیافتد که (GearVR (2017 به سنسورهای متعددی جهت بهبود تجربه کاربری مجهز شده است.

حدود قیمت: ششصد هزار تومان


4- هدست واقعیت‌ مجازی BOBO VR Z4

هدست واقعیت‌ مجازی

اگر مایل هستید که با خرید یک هدست واقعیت‌ مجازی خوب حساب بانکی خود را خالی نکنید٬ پس (طبیعتا) بهترین انتخاب‌تان این مدل از شرکت چینی‌تبار بوبو است. این مدل دارای لنزهای پلاستیکی با زاویه دید وسیع 120 درجه است. پس به راحتی می‌توانید ویدیوها یا گیم‌ها را با کم‌ترین جابه‌جایی سر ببینید و بازی کنید. این مدل دارای یک دکمه در قسمت زیرین است که با کمک آن قادرید صفحه را لمس کنید و امور گوناگون را انجام دهید.

لازم به‌ذکر است که این عینک غول‌پیکر 200 گرمی به یک جفت هدست خوش‌صدا هم مجهز شده است که کاربر را از شر وصل‌کردن هندزفری‌های دست‌ و‌ پاگیر خلاص می‌کند. ضمنا این دستگاه دارای دریچه هوا است تا فضای کوچک هدست بیش‌ از حد داغ نگردد و شما کباب نشوید! از قلم نیافتد که درون این مدل موبایل‌های 3.5 اینچی تا 5.7 اینچی جای می‌گیرند و اگر (خدایی ناکرده) یک اسمارت‌فون بزرگ‌تر از 5.7 اینچی دارید٬ باید دنبال هدستی دیگر باشید.

حدود قیمت: صد و بیست هزار تومان


5- هدست واقعیت‌ مجازی وی‌آر باکس 2

هدست واقعیت‌ مجازی

اگر فقط می‌خواهید که دنیای واقعیت‌مجازی را برای مدتی کوتاه و به صورت کم‌خرج (!) تجربه‌ کنید٬ این بهترین دستگاهی است که می‌توانید (با قیمت خیلی‌کم) خریداری نمایید. این مدل دارای لنزهای 42 میلی‌متری از جنس پلاستیک با زاویه دید 115 درجه است. همچنین وی‌آر باکس 2 از گوشی‌های مجهز به پلتفرم آی‌او‌اس و اندروید پشتیبانی می‌کند و قادرید موبایل‌هایی تا اندازه 6 اینچ را درون این هدست قرار دهید. ضمنا اگر عینکی هستید٬ می‌توانید همراه با عینک دلبندتان محتویات به نمایش گذاشته در این هدست را مشاهده کنید.

حدود قیمت: چهل هزار تومان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH