اسنپدراگون 845 در شکایت‌نامه کوالکام علیه اپل مشاهده شد

اوایل امسال اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه کوالکام تراشه اسنپدراگون 845 را به‌عنوان پرچم‌دار محصولات خود در دست تولید دارد. گزارش‌های اولیه حاکی از استفاده این شرکت از پردازنده‌های 7 نانومتری بر روی این تراشه بود؛ استفاده از این پردازنده بر روی اسنپدراگون 835، عملکرد آن را از 25 تا 35 درصد افزایش داده است. اما معلوم شد این اخبار فقط شایعه بوده‌اند، چرا که پردازشگر 7 نانومتری هنوز آماده تولید انبوه نیست.

اسنپدراگون 845

درحالی‌که گمان می‌رفت سامسونگ گلکسی S9 اولین محصولی خواهد بود که از اسنپدراگون 845 بهره‌مند خواهد شد، ال‌جی در ماه می اعلام کرد که از این تراشه در پرچم‌دار سال 2018 خود استفاده خواهد کرد. امسال ال‌جی مجبور به استفاده از تراشه اسنپدراگون 821 که مربوط به سال 2016 بود، در G6 شد؛ چراکه سامسونگ تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام را برای گوشی‌های S8 و S8 پلاس خریداری کرده بود.

درحالی‌که تراشه 845 به‌صورت رسمی معرفی نشده، این محصول در شکایتی که کوالکام علیه اپل در ITC تنظیم کرده است، مشاهده شده است. کوالکام به دلیل پرداخت نکردن حق پتنت‌های خود که در گوشی‌های آی‌فون اپل استفاده شده، از این شرکت شکایت کرده و خواستار ممانعت فروش آی‌فون در کشور آمریکا است. در این شکایت لیستی از پتنت‌ها مشاهده می‌شود که نام SDM845 در میان آن‌ها بوده؛ این تراشه همان اسنپدراگون 845 است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH