مقایسه پشتیبانی 5 شرکت ADSL با یکدیگر؛ کدام‌یک بهتر است؟

انتخاب بهترین سرویس‌دهنده ADSL میان این‌همه کمپانی مختلف، حتما کاری دشوار بوده و نیاز به تحقیق و بررسی زیادی دارد. در مطلب هفته پیش که در آی‌تی‌رسان برای‌تان منتشر کردیم، قیمت و تعرفه اینترنت 5 سرویس‌دهنده ADSL محبوب را باهم مقایسه کردیم تا شما را در این تصمیم‌گیری کمک کرده باشیم. اما این هفته سراغ یکی دیگر از فاکتور‌های مهم در انتخاب اینترنت ADSL یعنی پشتیبانی آن رفته‌ایم. ادامه مطلب را دنبال کنید.

موضوع پشتیبانی در اینترنت‌ ADSL یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید قبل از خرید یک سرویس، به آن توجه زیادی بکنید. این پشتیبانی هم می‌تواند قبل از خرید سرویس و هم بعد از خرید آن برای‌تان اهمیت داشته باشد.

در ابتدا برای این‌که کیفیت پشتیبانی محبوب‌ترین سرویس‌دهندگان ADSL را که شامل شاتل، های‌وب، آسیاتک، پارس‌آنلاین و مخابرات می‌شود، محک بزنم، سراغ وب‌سایت هر کدام رفتم. در همه این وب‌سایت‌ها منویی با عنوان “بخش پشتیبانی” قرار داشت که با وارد شدن به آن با موارد مختلفی مثل سوالات متداول، تماس با ما، آموزش‌ها و… روبه‌رو شدم. اما یک نکته مثبت در وب‌سایت دو سرویس‌دهنده ADSL شاتل و های‌وب وجود داشت و آن هم پشتیبانی آنلاین بود. پشتیبانی آنلاین برای زمانی که بخواهید سریع پاسخ سوال را دریافت کنید و یا این که به تلفن دسترسی ندارید، بسیار کاربردی خواهد بود.

پشتیبانی آنلاین

بخش پشتیبانی آنلاین در شاتل با نام گفت‌وگوی آنلاین درست در صفحه اصلی وب‌سایت قرار گرفته است. با وارد شدن به این صفحه 4 بخش پشتیبانی فنی تهران و شهرستان و کارشناس فروش تهران و شهرستان برای انتخاب در دسترس هستند. در این صفحه بخش پشتیبانی فنی تهران را انتخاب کردم و خیلی سریع اولین اپراتور آماده صحبت شد.

بعد از پرسیدن یک سوال درباره ضریب اشتراک اینترنت در مخابرات و پاسخ سریع‌شان، از اپراتور خواستم که کمی درباره پینگ و نحوه محاسبه آن من را راهنمایی کند. متاسفانه جواب درستی در این بخش داده نشد و از من خواستند تا با بخش فروش ارتباط برقرار کنم. بعد از دریافت لینک از اپراتور بخش پشتیبانی فنی، به چت کارشناس فروش منتقل شدم.

بعد از مطرح کردن سوال به من گفتند که بخش فروش قادر به پاسخ‌گویی این سوال نیست و باید از طریق بخش آنلاین فنی و یا تماس تلفنی اقدام کنم. با این که سرعت پاسخ‌ دادن اپراتور خوب بود و به جز چند بخش با انتظار 1 دقیقه‌ای به من جواب می‌دادند، در آخر به نتیجه درستی نرسیدم. حداقل توقع داشتم کمی اطلاعات درباره پینگ به من بدهند که متاسفانه چنین چیزی رخ نداد.

در مرحله بعد سراغ بخش پشتیبانی آنلاین های‌وب رفتم. ورود به پشتیبانی آنلاین های‌وب هم درست در صفحه اصلی وب‌سایت و کاملا در دسترس بود که با کلیک بر روی آن و انتخاب میان دو بخش پشتیبانی فنی و فروش به اپراتور متصل شدم. وارد قسمت فنی شده و درباره این‌که چگونه می‌توانم پینگ را محاسبه کنم سوال پرسیدم. با پرسیدن سوال، اپراتور به طرز عجیبی از چت خارج شد.

یک‌بار دیگر وارد بخش پشتیبانی فنی شدم و باز هم همان اپراتور قبلی وارد چت شد. یک‌بار دیگر سوالم را پرسیدم و کمی منتظر ماندم. در این زمان یک اپراتور دیگر وارد چت شد و برای بار سوم سوال را مطرح کردم که بعد از گذشت 2 دقیقه یک پاسخ کامل و جامع از اپراتور درباره نحوه گرفتن پینگ دریافت کردم.

به نظر می‌رسد سرویس پشتیبانی آنلاین دو سرویس شاتل و های‌وب هنوز به آن پختگی و حرفه‌ای بودن نرسیده و نباید توقع زیادی از آن داشته باشیم. مخصوصا اگر با یک مشکل اساسی روبه‌رو هستید، بهتر است با همان تماس گرفتن به‌صورت تلفنی اقدام کنید. موضوع جالب این بود که در سرویس های‌وب با تاخیر و مطرح کردن چندین‌باره سوال، پاسخم را گرفتم اما در شاتل چنین چیزی رخ نداد. به هرحال بعد از این موضوع تصمیم گرفتم تا همین سوال را این‌بار به صورت تلفنی از هر 5 سرویس‌دهنده ADSL یعنی شاتل، های‌وب، آسیاتک، پارس‌آنلاین و مخابرات بپرسم.

تماس تلفنی با پشتیبانی شاتل

از آن‌جایی که دلم حسابی از پشتیبانی آنلاین شاتل پر بود، با شماره 1525 تماس گرفتم و ورودی 2 را برای تماس با بخش فروش وارد کردم. خیلی سریع و تنها در چند ثانیه به اپراتور متصل شدم و سریعا سوالم را پرسیدم. این بار به این شیوه سوالم را بیان کردم که به‌طور کل پینگ چیست و برای من که به دنبال بازی آنلاین هستم باید فاکتور مهمی باشد یا نه. اپراتور شاتل بسیار دقیق و با توضیحی روان درباره پینگ توضیح داد و با تسلط کامل سوالات بیشتری را که حین مکالمه می‌پرسیدم، پاسخ می‌داد. به‌طور کل نحوه پاسخ‌گویی، تسلط، و بیان اپراتور بسیار خوب بود و تجربه منفی که در بخش پشتیبانی آنلاین شاتل تجربه کرده‌ بودم را پوشش داد.

تماس تلفنی با پشتیبانی های‌وب

تماس با اپراتور های‌وب‌ هم خیلی سریع اتفاق افتاد و خبری از صف‌های انتظار طولانی مدت پشت خط نبود. با اتصال به بخش پشتیبانی سوال را پرسیدم و از اپراتور خواستم من را راهنمایی کند. نکته جالبی که در این مکالمه به‌وجود آمد، تاکید اپراتور به نامناسب بودن سرویس‌های های‌وب برای بازی آنلاین بود. در این مکالمه اپراتور نه‌تنها اطلاعات زیادی درباره پینگ و رابطه‌اش با بازی آنلاین به من داد، بلکه با راهنمایی صحیح من را مطلع کرد که سرویس‌های های‌وب از نظر هزینه‌ای برای یک گیمر مناسب نیستند و بیشتر سازمان‌ها به دنبال سرویس ADSL این کمپانی می‌روند. این چیزی است که شاید خیلی از کمپانی‌های ارایه دهنده اینترنت برای این که کاربر بیشتری جذب کنند، هیچ اشاره‌ای به آن نمی‌کنند. در کل، مدت زمان انتظار کم، تسلط فنی و گفتاری بالای اپراتور و راهنمایی مناسب از نکات مثبتی بود که در تماس با پشتیبانی های‌وب متوجه‌شان شدم.

تماس تلفنی با پشتیبانی آسیاتک

تماس با آسیاتک هم مانند دو سرویس قبل، بدون انتظار با اتصال به اپراتور همراه بود. اپراتور آسیاتک هم سعی کرد با زبان ساده من را با پینگ و رابطه‌اش با بازی آنلاین آشنا کند و در آخر بهترین سرویس‌هایی را که آسیاتک می‌تواند برای یک گیمر ارایه بدهد را معرفی کرد. براساس گفته ایشان آسیاتک با اعمال تنظیماتی می‌تواند پینگ را پایین 100 ببرد که البته این مورد با کاهش سرعت دانلود هم همراه خواهد بود. به‌طور کل از گفت‌و‌گویی که با آسیاتک داشتم راضی بودم؛ شاید قدرت بیان اپراتور به اندازه شاتل و های‌وب بالا نبود، اما به‌طور کامل پاسخم را گرفتم.

تماس تلفنی با پشتیبانی پارس‌آنلاین

اطلاعات گرفتن از پارس‌آنلاین بدون این که مشترک این سرویس باشید، کمی دشوار است. به هر صورتی که شده سوال را مطرح کردم و اپراتور هم خیلی سریع و باعجله پاسخ من را صحیح اما شاید کمی ناقص داد. منتظر اطلاعات بیشتر و یا حتی معرفی سرویس‌های مناسب برای گیمرها توسط اپراتور بودم که چنین چیزی رخ نداد. مکالمه‌ای که با اپراتور پارس‌آنلاین داشتم تنها یک دقیقه طول کشید در حالی که با سرویس‌های قبل حداقل 3 تا 4 دقیقه صحبت کردم. البته همان ابتدا از من شماره تلفن خواسته شد و قرار بر این شد که اگر خط تلفن از سرویس پشتیبانی کند، با من تماس بگیرند و آن زمان اطلاعات بیشتری دریافت نمایم. بنابراین نمی‌توان ایراد جدی به پشتیبانی این سرویس گرفت اما کیفیت گفت‌و‌گوی اپراتور در همان مدت کوتاه هم آن‌چنان راضی‌کننده نبود.

تماس تلفنی با پشتیبانی مخابرات

در آخر با بخش پشتیبانی ADSL مخابرات تماس گرفتم و ورودی فروش را انتخاب کردم. اپراتور بخش فروش که به نظر کمی هم بی‌حوصله بود از من خواست تا با بخش پشتیبانی تماس بگیرم. بعد از تماس با بخش پشتیبانی و پرسیدن سوالم، از من خواستند تا برای پیدا کردن سرویس مناسب پشت خط منتظر بمانم. بعد از چیزی حدود 5 دقیقه انتظار، اپراتور با معرفی پینگ و سرویس‌هایی که برای گیمر‌ها با پینگ پایین مناسب هستند، مکالمه را ادامه داد. به‌طور کل گرفتن اطلاعات از اپراتورهای پشتیبانی مخابرات شاید به راحتی سرویس‌هایی مثل شاتل و های‌وب نباشد اما در آخر به جواب مناسبی خواهید رسید. یکی از نکات منفی که در تماس با پشتیبانی این سرویس با آن مواجه شدم، انتظار تقریبا زیاد میان مکالمه بود.

در آخر برای این‌که یک جمع‌بندی کلی از مقایسه بخش پشتیبانی سرویس‌دهندگان ADSL داشته باشیم، یک جدول با امتیازدهی آی‌تی‌رسان از 10 برای‌تان آماده‌ کرده‌ام که دیدنش خالی از لطف نیست.

نظر شما درباره این سرویس‌دهندگان ADSL چیست؟ شما از سرویس‌دهی و پشتیبانی کدام‌یک رضایت بیشتری دارید؟

6 در مورد “مقایسه پشتیبانی 5 شرکت ADSL با یکدیگر؛ کدام‌یک بهتر است؟”

  1. ایرانسل باشید بهتره

    مودم ایرانسل بخرید

    از اینترنت پرسرعت ایرانسل بهرمند شوید.

    از ADLS استفده نکنید.

    از اینترنت TD-LTE ایرانسل بهرمن شوید.

    من از هیچ اپراتو غیر از ایرانسل راضی نیستم.

    13
    3
  2. بدترین سرویس دهنده آسیاتک هستش که واقعا پشتیبانی افتضاحی داره
    من به شما پیشنهاد میکنم از هر سرویس دهنده ای جز آسیاتک مراجعه کنید چون اگه بخواین ADSL تونو جمع آوری کنید تا مدت های طولانی علاف میشید

    1
    8
  3. من از اسیاتک گرفتم پینگم در طول روط ۱۰۰۰ و در شب از ۱۲ تا ۹ صبح ۱۶۳ و الانم از صبانت میگیرم ک قبلا خوب بود ولی الان ی هفتس ک رفته رو ۱۰۰۰ از مخابراط گفتن ک مشکلی نداره و کارشناسم اومد چیزی بلد نبود رفت الانم کمک لازمم

  4. با کمال احترام به همه این سرویس دهنده ها همشون یک سری سرویس مزخرف ارایه میکنن من که دیگه adsl استفاده نمیکنم مهاجرت کردم به ایرانسل و واقعا ازش راضیم

    2
    5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH