بررسی بازی Valet: درجستوی جایی برای پارک خودرو!

با این‌که بعضی چیزها در واقعیت بسیار اعصاب‌خورد‌کن هستند اما همان‌ها می‌توانند در دنیای مجازی لذت‌بخش و مفرح جلوه‌ کنند. بازی Valet تقریبا 25 مگابایت حجم داشته و قصد دارد یکی از تجربه‌های بد شما را (مثلا پیدانکردن جای پارک ماشین) این‌بار در دنیای مجازی و روی نمایشگر گوشی‌تان تداعی کند!

این بازی تاکنون بیش‌ از 500 هزار بار در پلی‌استور دانلود شده و امتیاز 4.2 از 5 را از هزاران کاربر کسب کرده است. اگر می‌خواهید با این بازی نه‌چندان شکنجه‌گر (!) بیش‌تر آشنا شوید٬ پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…


بازی Valet

در این بازی تنها کاری که شما باید انجام دهید٬ این است که ترمز دستی ماشین را در زمان و مکان مناسب لمس کنید تا خودرو در جای پارک خالی بایستد. درواقع این سیر داستانی این گیم است و کلا به همین موضوع خلاصه می‌شود! اما خیال نکنید که Valet بعد از مدتی خسته‌ کننده می‌گردد و آن را حذف می‌کنید. بلکه هرچه شما خودرو را به عالی‌ترین نحو ممکن پارک کنید٬ ماشین‌های بیش‌تری ظاهر می‌شوند و ظاهرا همه آن‌ها برای استفاده شما در دسترس است و نیازی نیست پولی برای دریافت آن‌ها بپردازید.

اصلا این گیم پولی به شما نمی‌دهد و تنها یک رکوردشکنی بی‌پایان است! البته فکر نکنید که مثلا اگر با ماشین‌های دیگر برخورد کردید٬ بازی ادامه پیدا می‌کند. بلکه گیم متوقف می‌شود و کاربر باید دوباره رکوردزنی را از سر بگیرد. همچنین اگر یک جای پارک از کف‌تان برود٬ بازی درنگ می‌کند و شما دوباره صفحه شروع را می‌بینید و این موضوع حرص شما را درمی‌آورد!

در قسمتی که در کنج صفحه تعبیه شده است٬ قادرید رتبه‌تان را با بازیکنان جهانی بسنجید و برای دست‌یافتن به رکوردهای بالاتر به تلاش و کوشش خود بیافزایید. جذابیت‌ها (یا نکات اعصاب‌ خوردکن) Valet در این‌جا پایان نمی‌یابند. کاربر در این بازی خودرو‌های بسیاری را مشاهده می‌کند، از خودروهای کوچک گرفته تا ماشین‌های نظامی! لازم به‌ ذکر است که سایز و اندازه خودروها می‌توانند برای‌تان دردسر ایجاد کنند!

بازی Valet

گرافیک Valet آن‌قدر پیچیده است که ما نتوانستیم این گیم کم‌ حجم را با پردازنده اسنپدراگون سری 400 به‌صورت روان بازی کنیم. بنابراین یقین داریم که این بازی روی پردازنده‌های میان‌رده روبه‌‌بالا به راحتی و به روان‌ترین شکل ممکن اجرا می‌شود. در Valet حتی کاربر قادر است که فریم بازی را تغییر دهد تا با بهبودی نه‌چندان آشکار در عملکرد گیم روبه‌رو شود.

این عدد را می‌توانید از نرخ 30 فریم‌بر‌ثانیه به 60 فریم‌برثانیه تغییر دهید. ماشین‌های کنار خیابان درطول بازی حرکتی نمی‌کنند٬ ولی اگر شما با آن‌ها تصادف کنید٬ تکانی می‌خورند و به پیاده‌رو پرت خواهند شد! لازم به‌ذکر است که سایه‌های زیادی در محیط Valet طراحی شده است تا شما حس‌ و‌ حالی شبیه به دنیای واقعی را تجربه کنید. اما نباید از کنار ساختمان‌ها و تیرهای چراغ‌برق به سادگی گذشت. این المان‌ها بسیار واقعی طراحی شده‌اند و کم‌ و‌ بیش مملو از جزئیات حیرت‌آور هستند. ناگفته نماند که رنگ و لعاب بازی هم ستودنی است و باید به خاطر آن کلاه‌های سیلندری‌مان را از سر برداریم و به سینه بچسبانیم!

در این گیم هم رنگ‌های شاد دیده می‌شود و هم رنگ‌های بی‌روح و مخصوص مجلس عزا! اما باید در همین قسمت بگوییم که تبلیغات Valet بسیار آزاردهنده‌اند و سایه‌ای شوم روی کلیت خوب این بازی انداخته‌اند. البته می‌توانید آن‌ها را از بخش تنظیمات غیرفعال کنید اما این‌کار برای‌تان کمی خرج برمی‌دارد!

اگر ولوم گوشی‌ خود را تا انتها بالا ببرید٬ تازه متوجه این بازی ساده می‌شوید! در این بازی بیش‌تر صدای موتور ماشین حکم‌فرماست و بک‌گراند و محیط Valet انگار اصلا صدایی از خود تولید نمی‌کنند و همان‌طور در گوشه‌ای کز کرده‌اند. ولی وقتی به یک ماشین برخورد می‌کنید٬ صدای شکستن شیشه‌ای را می‌شنوید و خداروشکر (برخلاف دنیای واقعی) دیگر از فحش و فحش‌کاری خبری نیست!

زمانی که شما در صفحه‌ اصلی هستید و هیچ‌کاری انجام نمی‌دهید٬ بازهم صدای موتور ماشینی شنیده می‌شود و این در کوتاه و طولانی‌مدت زیاد خوشایند نیست و کاربر را آزار می‌دهد. چون او انتظار یک موزیک هیجان‌انگیز از گروهی راک را می‌کشید و صدای اعصاب‌ خورد‌کن موتور ماشین تمام خیالاتش را برهم می‌زد! ولی شاید شما دوست‌ داشته باشید و هرلحظه از شنیدن آن صدا شاد گردید.

نکات مثبت:

  • گرافیک حرفه‌ای
  • امکان دیدن رکوردهای جهانی (از طریق گوگل‌ پلی‌ گیم)
  • تغییر فریم بازی
  • ماشین‌های متنوع و بعضا خاص

نکات منفی:

  • صداگذاری نه‌چندان فوق‌العاده
  • تبلیغات‌های آزاردهنده

1 در مورد “بررسی بازی Valet: درجستوی جایی برای پارک خودرو!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH